බුදු දහමේ මූලිකම කරුණු දෙකක් අනුව
සමන්ත හිමි බෞද්ධයෙක් නොවෙයි.
සිත ශූන්ය නම් ඔහු රහතෙක් නොවෙයි.
සමතුලිත ආත්මයක් ඇති ඔහු රහතෙක් නොවෙයි.
සමතුලිත ආත්මයක් පදනම් වූ
සමන්ත දහම බුදු දහම නොවෙයි.
ඔහුගේ ගෝලයන් බෞද්ධයන් නොවෙයි.
රහතන් වහන්සේ කෙනෙක්
ශූන්ය සිතක් ඇත්තෙක් නොවේ.
සැතපෙන විට පවා
සම්පජානෝ සතියෙන් පසු වන්නෙකි.
සම්පජානෝ සතිය
බුදුන් වහන්සේ හඳුන්වන්නෙ
ආශ්චර්ය අද්භූත ධර්මයක් විදියටයි.
1,
විදිතා වේදනා උප්පජ්ජන්ති,
විදිතා වේදනා උපට්ඨහන්ති,
විදිතා වේදනා අබ්භත්ථං ගච්ඡන්ති.
2,
විදිතා සංඥා උප්පජ්ජන්ති,
විදිතා සංඥා උපට්ඨහන්ති,
විදිතා සංඥා අබ්භත්ථං ගච්ඡන්ති.
3,
විදිතා විතක්කා උප්පප්ජන්ති,
විදිතා විතක්කා උපට්ඨහන්ති,
විදිතා විතක්කා අබ්භත්ථං ගච්ඡන්ති;
සම්පජානෝ සතියෙන් පසුවෙන රහතුන් වහන්සේ
1,
දැනුවත්වම වේදනාවෝ උපදිත්.
දැනුවත්වම වේදනාවෝ පවතිත්..
දැනුවත්වම වේදනාවෝ අස්තයට යෙත්.
2,
දැනුවත්වම සංඥාවෝ උපදිත් ...
දැනුවත්වම සංඥාවෝ පවතිත්..
දැනුවත්වම සංඥාවෝ අස්තයට යෙත්.
3,
දැනුවත්වම විතර්කයෝ උපදිත්.
දැනුවත්වම විතර්කයෝ පවතිත්..
දැනුවත්වම විතර්කයෝ අස්තයට යෙත්.
සරලව
සති සම්පජන්ය නම්
1,
විඳින සියලු වේදනාත්
2,
දැනෙන සියලු සංඥාත්
3,
ඇතිවෙන සියලු විතර්කත්
ඇතිවෙන ආකාරයත්, පවතින ආකාරයත්
නැති වෙන ආකාරයත් පිළිබඳව
සිහියෙන් පසු වීමයි.
මේ අවස්ථාව
රාග ද්වේශ මෝහ තුනෙන්ම
විනිර්මුක්තයි.
මේ අනුව
සම්පජානෝ සතියෙන් පසුවෙන රහතුන්
සියලු වේදනා, සියලු සංඥා,
සියලු විතර්ක ගැන සිහියෙන් පසු වෙයි.
සමන්ත හිමිගේ දහමෙහි
සම්පජානෝ සතියක් ඇත්තේම නැත.
ඇත්තේ සිත ශූන්ය කිරීමකි.
සියලු වේදනා, සියලු සංඥා,
සියලු විතර්ක ගැන සිහියෙන් පසු වෙන
රහතන් වහන්සේගේ සිත ශූන්ය නැත.
සිත ශූන්ය වීම විමුක්තිය, මෝක්ෂය
ආදී වශයෙන් හැඳින් වෙන්නේ හින්දු දහමේය.
හින්දු දහමට අනුව ඔහු රහතෙක් වුවත්
බුදු දහමට අනුව ඔහු මිස දිටුවෙකි.
ආත්ම සංකල්පය ඇත්තේද හින්දු දහමේය.
අනිච්ච දුක්ඛ අනත්ත වූ තිලකුණු
ප්රධාන පදනම වූ බුදු දහම
ආත්ම සංකල්පය බැහැර කරයි.
ආත්මය සමතුලිත කිරීමෙන්
මෝක්ෂය, විමුක්තිය ලබන
සමන්ත හිමිගේ රහත් බව
හින්දු දහමට අනුව ලබන
ලෞකික දැහැනක ඵලයක් විනා
රාග, ද්වේශ, මෝහ ක්ෂය කොට ලද
නිර්මල රහත් බව නොවෙයි.
"මගේ සිත ශූන්යයි.
ආත්මය සමතුලිතයි.
මම රහත්."
මේ සුපතල ප්රකාශයට අනුව
සමන්ත හිමි රහත් වෙලා ඇත්තේ
හින්දු ආගමික සංකල්ප පදනම් වී
ඔහුම හදාගත් සමන්ත දහමට අනුව විනා
බුදුන් වහන්සේගේ දහමට අනුව නොවෙයි.
ඔහුගෙ ගෝලයන් බෞද්ධයන් නොවෙයි.
සිත ශූන්ය වීමෙන් මෝක්ෂය ලැබූ
ආත්මය සමතුලිත වූ
හින්දු ආගමික සංකල්ප මත පිහිටමින්
බුදු දහම විකෘති කොට දෙසන
සමන්ත දහම REMIX දහමක්.
වෙනත් ආගමක් බුදු දහම මුසු කොට
ඔබේම දහමක් හදාගෙන ඒ අනුව රහත් වුණා කියා
බෞද්ධයන් පිරිසක් අතර වැජඹෙන්න
ශ්රී ලාංකිකයෙකු ලෙස ඔබටත් පුලුවන්.
---------------------------------------------------
වැඩි විස්තර සඳහා මේ ලිපි කියවන්න.
සමන්ත හිමි බෞද්ධයෙක් නොවෙයි.
සිත ශූන්ය නම් ඔහු රහතෙක් නොවෙයි.
සමතුලිත ආත්මයක් ඇති ඔහු රහතෙක් නොවෙයි.
සමතුලිත ආත්මයක් පදනම් වූ
සමන්ත දහම බුදු දහම නොවෙයි.
ඔහුගේ ගෝලයන් බෞද්ධයන් නොවෙයි.
රහතන් වහන්සේ කෙනෙක්
ශූන්ය සිතක් ඇත්තෙක් නොවේ.
සැතපෙන විට පවා
සම්පජානෝ සතියෙන් පසු වන්නෙකි.
සම්පජානෝ සතිය
බුදුන් වහන්සේ හඳුන්වන්නෙ
ආශ්චර්ය අද්භූත ධර්මයක් විදියටයි.
1,
විදිතා වේදනා උප්පජ්ජන්ති,
විදිතා වේදනා උපට්ඨහන්ති,
විදිතා වේදනා අබ්භත්ථං ගච්ඡන්ති.
2,
විදිතා සංඥා උප්පජ්ජන්ති,
විදිතා සංඥා උපට්ඨහන්ති,
විදිතා සංඥා අබ්භත්ථං ගච්ඡන්ති.
3,
විදිතා විතක්කා උප්පප්ජන්ති,
විදිතා විතක්කා උපට්ඨහන්ති,
විදිතා විතක්කා අබ්භත්ථං ගච්ඡන්ති;
සම්පජානෝ සතියෙන් පසුවෙන රහතුන් වහන්සේ
1,
දැනුවත්වම වේදනාවෝ උපදිත්.
දැනුවත්වම වේදනාවෝ පවතිත්..
දැනුවත්වම වේදනාවෝ අස්තයට යෙත්.
2,
දැනුවත්වම සංඥාවෝ උපදිත් ...
දැනුවත්වම සංඥාවෝ පවතිත්..
දැනුවත්වම සංඥාවෝ අස්තයට යෙත්.
3,
දැනුවත්වම විතර්කයෝ උපදිත්.
දැනුවත්වම විතර්කයෝ පවතිත්..
දැනුවත්වම විතර්කයෝ අස්තයට යෙත්.
සරලව
සති සම්පජන්ය නම්
1,
විඳින සියලු වේදනාත්
2,
දැනෙන සියලු සංඥාත්
3,
ඇතිවෙන සියලු විතර්කත්
ඇතිවෙන ආකාරයත්, පවතින ආකාරයත්
නැති වෙන ආකාරයත් පිළිබඳව
සිහියෙන් පසු වීමයි.
මේ අවස්ථාව
රාග ද්වේශ මෝහ තුනෙන්ම
විනිර්මුක්තයි.
මේ අනුව
සම්පජානෝ සතියෙන් පසුවෙන රහතුන්
සියලු වේදනා, සියලු සංඥා,
සියලු විතර්ක ගැන සිහියෙන් පසු වෙයි.
සමන්ත හිමිගේ දහමෙහි
සම්පජානෝ සතියක් ඇත්තේම නැත.
ඇත්තේ සිත ශූන්ය කිරීමකි.
සියලු වේදනා, සියලු සංඥා,
සියලු විතර්ක ගැන සිහියෙන් පසු වෙන
රහතන් වහන්සේගේ සිත ශූන්ය නැත.
සිත ශූන්ය වීම විමුක්තිය, මෝක්ෂය
ආදී වශයෙන් හැඳින් වෙන්නේ හින්දු දහමේය.
හින්දු දහමට අනුව ඔහු රහතෙක් වුවත්
බුදු දහමට අනුව ඔහු මිස දිටුවෙකි.
ආත්ම සංකල්පය ඇත්තේද හින්දු දහමේය.
අනිච්ච දුක්ඛ අනත්ත වූ තිලකුණු
ප්රධාන පදනම වූ බුදු දහම
ආත්ම සංකල්පය බැහැර කරයි.
ආත්මය සමතුලිත කිරීමෙන්
මෝක්ෂය, විමුක්තිය ලබන
සමන්ත හිමිගේ රහත් බව
හින්දු දහමට අනුව ලබන
ලෞකික දැහැනක ඵලයක් විනා
රාග, ද්වේශ, මෝහ ක්ෂය කොට ලද
නිර්මල රහත් බව නොවෙයි.
"මගේ සිත ශූන්යයි.
ආත්මය සමතුලිතයි.
මම රහත්."
මේ සුපතල ප්රකාශයට අනුව
සමන්ත හිමි රහත් වෙලා ඇත්තේ
හින්දු ආගමික සංකල්ප පදනම් වී
ඔහුම හදාගත් සමන්ත දහමට අනුව විනා
බුදුන් වහන්සේගේ දහමට අනුව නොවෙයි.
ඔහුගෙ ගෝලයන් බෞද්ධයන් නොවෙයි.
සිත ශූන්ය වීමෙන් මෝක්ෂය ලැබූ
ආත්මය සමතුලිත වූ
හින්දු ආගමික සංකල්ප මත පිහිටමින්
බුදු දහම විකෘති කොට දෙසන
සමන්ත දහම REMIX දහමක්.
වෙනත් ආගමක් බුදු දහම මුසු කොට
ඔබේම දහමක් හදාගෙන ඒ අනුව රහත් වුණා කියා
බෞද්ධයන් පිරිසක් අතර වැජඹෙන්න
ශ්රී ලාංකිකයෙකු ලෙස ඔබටත් පුලුවන්.
---------------------------------------------------
වැඩි විස්තර සඳහා මේ ලිපි කියවන්න.
- සිරිධම්ම හිමි, ඔබ රහතෙක් නොවෙයි.
- සිරිධම්ම විපස්සනාව බොනිකර තරුවක්.
- සිරිධම්ම හිමි සහ අතුල සිරිවර්ධන -VFM නාලිකාවේ සංවා...
- - නොවිඳීම -VFM සංවාදයෙන් කොටසක් - සිරිධම්ම හිමි සහ අතුල සිරිවර්ධන
- සිරිධම්ම හිමි රහත් වෙන්නත් පුලුවන් .. නොවෙන්නත් පුලුවන්
- සිරිධම්ම හිමිට විවෘත අභියෝගයක්. 2016 ජූලි 24
- සිරි ධම්ම හිමිත් මතු භවයක පසේ බුදු කෙනෙක් ???
- ත්රිපිටකයෙ නැති සත්යයක් සිරිධම්ම හිමිගෙ අවබෝධය තුළ තියනවාද?
- සමථයෙන් රාගය ප්රහීණ වේ? - නොවේ? -සිරිධම්ම ගෝලයෙක්...
- බුදුන් වහන්සේ, මර්වින් සිල්වා සහ සිරිධම්ම හිමි ...
- සිරිධම්ම ගෝලයන්ගෙ විපස්සනාව සහ සැබෑ විපස්සනා මග......
- සමථ විපස්සනා විවාදාභිමුඛ හමුව 2 -සිරිධම්ම හිමි - අ...
- සැබෑ විපස්සනාව සහ සිරිධම්ම හිමි දෙසන ව්යාජ විපස්සනාව...
- මේ ජීවිතයෙම සෝවාන් වෙන්න පුලුවන්ද?, හැම කෙනෙකුටම.....
- ප්රායෝගික විපස්සනා අත්දැකීමක්.
- පුහුදුන් තැනැත්තාගේ විඳීම ආර්ය ශ්රාවකගෙන් වෙනස් ව...
- "සිහිය නැති වූ විට කලබල නොවන්න" -සිරිධම්ම හිමිට ...
- සාපේක්ෂක ඉවත් කරන්න! නිවන නොමිලේ.
- සිරි සදහම් ආශ්රමවාසීන්ගේ නිදහස වහා බිඳෙන සුළුය.
- රහතන් වහන්සේ තුළ අඳුර නැහැ... ආලෝකය පමණයි.
No comments:
Post a Comment