20170829

අපොස උසස්පෙළ විභාග මගඩිය මහා පරිමාණ ජාවාරමක්???

රජයේ වෛද්‍යවරයෙක්
රජයේ වෛද්‍ය විද්‍යාලයට
කෙසේ හෝ
දරුවා ඇතුළු කරගන්නට සිතා
මුදලට අධ්‍යාපනය ගන්නට දියත් කල
නව පන්නයේ මෙහෙයුමක තොරතුරු
පසුගිය දිනවල හෙළිවිය.

[ අදාළ ප්‍රවෘත්තිය ලිපිය අවසානයේ..]

රජයේ වෛද්‍ය සංගමයේ වෛද්‍යවරු
චැනල් කඩ සහ පුද්ගලික රෝහල් කඩ මගින්
මුදලට වෛද්‍ය අධ්‍යාපනය විකිණීම
කරගෙන යන බව මුළු රටම දනියි.

මේ රජයේ වෛද්‍ය සංගම් වෛද්‍යවරයා
තමන්ගේ අදක්ෂ දරුවාට නුසුදුසු
ඉහළ ලකුණු ප්‍රමාණයක් ලබාගන්නට
තාක්ෂණික උපකරණ භාවිතා කරමින්
මුදලට අධ්‍යාපනය ගන්නට
සුපිරිසිදු වාණිජමය මෙහෙයුමක්
තාක්ෂණික දියත් කළේය.

මේ වෛද්‍යවරයාත් අදාළ ප්‍රශ්නවලට
පිළිතුරු නොදන්නා බව මින් හෙළි වෙයි.
ඔහු අදාළ ප්‍රශ්නවලට පිළිතුරු දන්නවා නම්
ටියුෂන් ගුරුවරුන්ට මේසා විශාල මුදලක්
මේ පිළිතුරු වලට ගෙවන්නට අවශ්‍යද?

මේ වංචනික වෛද්‍යවරයාද
උසස්පෙළ සමත්වන්නට ඇත්තේ
වෙනෙකෙකු විභාගයට වාඩි කිරීම වැනි
වංචනික සහ සාවද්‍යවූ
පැරණි පන්නයේ ක්‍රමයකින් විය හැක.
අසම්පූර්ණ වෛද්‍ය අධ්‍යාපනයකින් පසු
ඔහු ප්‍රතිකාර කරන රෝගීන්ගේ ජීවිත
අනතුරේ බවට අපට සැක කළ හැක.

මෙවැනි වෛද්‍යවරුන් පිළිබඳව සොයා බලා
ලියාපදිංචිය අවලංගු කිරීම සඳහා
නීති ක්ෂේත්‍රයේද පුද්ගලයින් සහිතව
වෛද්‍ය සභාවත් වගකිවයුතු ආකාරයේ
වෛද්‍ය කොමිසමක් පත් කළ යුතුය.

මුදලට අධ්‍යාපනය ලබන
මෙවැනි වංචනික වෛද්‍යවරුන් බිහි වන විට
රෝගී ජීවිත අනතුරේ බව පැහැදිළි සත්‍යයකි.

ටියුෂන් ගුරුවරයාගේ මෝඩකම සහ
ඔහුගේ අසීමිත කෑදරකම නිසා
මේ විභාග වංචාව අද මෙසේ හෙළි වුණත්
අද ඊයේ ඇරඹුණා විය නොහැක.
මේ තාක්ෂණික උපකරණ තරම්ම පැරණි
මහා පරිමාණ ජාවාරමක් විය හැක.

වෛද්‍ය ක්ෂේත්‍රයේ පවතින අසාමාන්‍ය එකමුතුකම මත
විශාල සංඛ්‍යාවක් දරුවන් මේ පිහිට ලබන්නට ඇත.

ප්‍රශ්න පත්‍රය ලබාදීම එක සිසුවෙක් කළ නමුත්
මේ පිළිතුරු බෙදා හැරීම සාමූහිකව සිදුවූ
පුළුල් වංචනික ක්‍රියාවක් විය නොහැකිද?

මේ උපකරණය කණේ සවිකර ඇත්නම්
ලංකාව පුරාම විසිරුණ පාසල් සිසුන් දහස් ගණකට වුව
එක් අයෙකුට කියන පිළිතුරු වලට සවන්දිය හැක.

වෛද්‍යවරුන් සහ වෙනත් ධනවතුන්ගේ දරුවන් සතුව
මේ ටියුෂන් ගුරුවරුන්ගේ පංතිවල සිසුන් සතුව
මේ උපකරණය තිබුණාද කියා පොලීසිය සෙවිය යුතුය.

මේ සිසුවාගේ පිළිතුරු පතට
වාචිකව සමාන කම් දක්වන
වචන සහ කරුණු පෙළ ගැස්වීම අතින්
පැහැදිලි සමානකම් දක්වන සියල්ලන්ම
මෙහිදී සැක කිරීම වරදක් නොවේ.

නිදහස් අධ්‍යාපනය රැකගන්නට
උද්ඝෝෂණ කරන වෛද්‍ය සිසුන් අතර
මේ ක්‍රමයට සමත් වූවන් කීදෙනෙක් සිටීද?
අද සිටින එකම වෛද්‍ය ශිෂ්‍යයෙක් හෝ
මේ ක්‍රමයෙන් නොපැමිණි සැබෑ දක්ෂයෙක් කියා
අපට පිළිගත හැකි සාක්ෂි මොනවාද?

මේ උපකල්පන බිඳින්නට
ඔවුන් සතුව ඇති සාක්ෂි මොනවාද?

විද්‍යා අධ්‍යාපනය මිළට ගැනීමට
ප්‍රශ්නවලට පිළිතුරු සපයමින් ක්‍රියා කළ
ටියුෂන් ගුරුවරුන් සතුව තිබී සොයා ගත්
රු දසලක්ෂයේ මුදල ඒ සිසුන් සියල්ලන්ගේම
දෙමාපියන්ගේ සම්මාදමක් විය හැක.

ටියුෂන් ගුරුවරු අතුරුදහන් වූයේ කෙසේද?
අතුරු දහන් වුණාද? අතුරු දහන් කළාද?

මේ ධනපති වංචනිකයන්ගෙන්
සැබෑ දක්ෂ සිසුන් බේරා ගන්නට
රජය ගන්නා තාක්ෂණික ක්‍රියා මාර්ගය කුමක්ද?
ඒ ක්‍රියාමාර්ගයත් තම වාසියට මිලදී ගන්නට
ධනවතුන්ට නොහැකි වේද?

දක්ෂ දුප්පත් සිසුන්ගේ අවස්ථාව
ධනවතුන් යොදන උප්පරවැට්ටි වලින්
පැහැර ගැනීම වළක්වන්නට
රජයේ වෛද්‍ය සංගමය ඉදිරිපත් වෙනවාද?

රජය කුමන ක්‍රියා මාර්ග ගත්තත්
මේ වෛද්‍යවරයා රැක ගන්නට කළ හැකි
සියල්ල නොපිරිහෙළා ඉටු කරන්නට
රජයේ වෛද්‍ය සංගමය ඉදිරිපත්වනු ඇත.

මුදල් හමුවේ නීතිය අසරණ නම්
මේ ගුරුවරු දෙදෙනාත්, වෛද්‍යවරයාත්
සිසුවාත් නිදහස් වීමට නියමිතය.

මුදලට ගත් අධ්‍යාපනයෙන්
AAA ගෙන උසස්පෙළ සමත්වන මේ සිසුවා
රජයේ වෛද්‍ය පීඨයක මුල් 40%න් ඇතුල් වී
මේ ආකාරයටම වෛද්‍ය විද්‍යා පීඨ වල
සියලු විභාගද සමත් වනු ඇත.

මේ සිසුවාත්
ඔහු සමග එක් වෙන සිසුන් පිරිසත්
අවසන් විභාගයේ බහුවරණ ප්‍රශ්න වලට
ලකුණු සියයම ගනු ඇත.

ලංකාවේ විභාගවලින් සමත් වෙන සිසුන්
ඔවුන්ගේ අධ්‍යාපන සහතිකයෙන් මැනිය නොහැකි
දියුණු තාක්ෂණික යුගයක් අප ඉදිරියේ ඇත.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

කැමරාව බොත්තමක - ස්විචය පාදයේ -
ශ්‍රවණ උපකරණය කනේ

උසස් පෙළ රසායන විද්‍යා ප්‍රශ්න පත්‍ර සිද්ධිය සම්බන්ධයෙන් අත්අඩංගුවට ගත් පාසල් සිසුවා පාදයෙන් ක්‍රියා කරන කමිස බොත්තමක සවි කළ කැමරාවක ආධාරයෙන් ප්‍රශ්න පත්‍රයේ ඡායාරූපයක් සිය නිවසේ පරිගණයකයට යවා ඇත. සිසුවාගේ නිවසේ සිටි ජීව විද්‍යා ටියුෂන් ගුරුවරයා සහ රසායන විද්‍යා ටියුෂන් ගුරුවරයා කනේ සවි කළ උපකරණයෙන් ඊට පිළිතුරු කියා දී ඇත.

විභාගයට පෙර අදාළ ටියුෂන් ගුරුවරු දෙදෙනා බොරැල්ලේ කොටා පාරේ පිහිටි වෛද්‍යවරයාගේ නිවසට ගොස් මෙම ක්‍රමය අත්හදා බලා තිබේ. සිසුවා එම නිවසේ උඩු මහළට ගොස් පෙරහුරු ප්‍රශ්න පත්‍රයක් ලියන අතරතුර මෙම උපකරණය ආශ්‍රයෙන් එහි ඡායාරූප  බිම් මහලේ ඇති පරිගණකයට එවා  පහළ මහලේ සිටි ටියුෂන් ගුරුවරු දෙදෙනා එහි පිළිතුරු කියාදෙමින් තාක්ෂණික උපකරණයේ ක්‍රියාකාරිත්වය දින කිහිපයක් අත්හදා බලා ඇත.

දරුවාගේ පියා වන පොලිස් රෝහලේ වෛද්‍යවරයා ඇමෙරිකානු ඩොලර් 900කට (රුපියල් 137700) එම තාක්ෂණික උපකරණ මිලට ගෙන ඔහුගේ ක්‍රෙඩිට් කාඩ්පතින් ඒ සඳහා ගෙවීම් කර ඇත.

විභාගයේදී සිසුවාට පිළිතුරු කියාදීම වෙනුවෙන් රසායන විද්‍යා ටියුෂන් ගුරුවරයාට රුපියල් දස ලක්ෂයක මුදලක් ලබා දී ඇතැයි ද, එයින් රුපියල් නව ලක්ෂ අනූ දහසක් ගුරුවරයාගේ නිවසේ ඇඳක් යට තීබී සොයාගත්තේයැයි ද පොලිසිය පවසයි.

රසායන විද්‍යා ටියුෂන් ගුරුවරයාගේ පියා, සහෝදරයෙක් සහ අනුමාන ප්‍රශ්න පත්‍රයක් මුද්‍රණය කළ බව කියන මුද්‍රණාලයක පුද්ගලයෙක් සහ කොළඹ ප්‍රධාන පෙළේ පාසලක සිසුවා සහ සිසුවාගේ පියා ද මේ වන විට රිමාන්ඩ් බාරයේ සිටිති.

විභාගය අතරතුරදී සිසුවාට උදව් කළ බව කියන ටියුෂන් ගුරුවරුන් දෙදෙනා සොයා අපරාධ පරීක්ෂණ දෙපාර්තමේන්තුව පරීක්ෂණ පවත්වයි.
-ලංකාදීප ඇසුරෙන්

"ඔබ ගබ්සා කරනවාද?" මගේ (වයස 9) දියණියගේ පිළිතුර



මගේ දියණියගේ වයස 9යි.

ඇය කියන වචන
සොබා දහම විසින් ඇයට දුන්
මාතෘත්වයේ ප්‍රකාශනයක්.


ගබ්සාව කියන්නෙ කුමක්දැයි
සාමාන්‍ය දැනීමක් දියණියට තියනවා.

සොබා දහම විසින් ඇයට දුන්
මාතෘත්වය දරාගෙන
දරුවන් උපදින වීඩියෝ
ඇය නරඹා තියනවා.

මගේ දියණිය ඉපදුණේ
රෝහලට යන ත්‍රී වීලරයෙදි
මගේම අතටයි.
ඒ සිදුවීමත් නැවත නැවත අහලා
ඇය සම්පූර්ණයෙන්ම දන්නවා.

ළදරු වියේදීම
නළවන්න බෝනික්කෙක්වත් සොයන
ගැහැණියකගේ දරු සෙනෙහස
සොබා දහමෙන්ම දීලයි තියෙන්නේ.
අපි කළ යුත්තේ පෝෂණය කිරීමයි.

ළදරුවා මරන්නට පෙර
සොබා දහම විසින් ඇයට දුන්
ඒ සෙනෙහස, ඒ සිහිය මැරිය යුතුයි.

සෙනෙහෙබර මවක් වෙන්නට
සැරසී සිටින නොමේරූ යුවතියක්
කුසේ සිටින දරුවාත් නොදන්න
අව සිහියෙන් වියරු වී සිටින
මිනීමරු ගැහැණියක් කරන්න
කුරිරු ලෝකය සමත් වෙනවා.

ඔබ හිතනවාද
දරුවෙක් ගබ්සා කරන්න තීරණය කරන
ගැහැණියකට තමන්ගෙ දරුවා ගැන
ඒ වෙලාවට සිහිය තියනවා කියලා.

මෙලොව පහල වෙන කිසිම මවක්
ඒ තීරණය තනිවම ගන්නෙ නෑ.
බාහිර බලපෑම් නිසා ඇයට
දරුවා ගැන සිහිය නැති වෙනවා.

එවෙලෙම උපන් දරුවෙක්
එක මොහොතකට මව අතට දුන්නොත්
ඇය නොමරා දරුව මරන්න ලැබේවිද?

ඇයගේ ඒ සිහිය නැති කරන්නෙ
ඇගේ වැඩිහිටියන් විසින් සහ
ඇය ගබ්සාවට පොළඹවන
වෛද්‍යවරයා විසිනුයි.

ඔවුන් මවත් දරුවාත් අතර
ස්වාභාවික බැඳීම බිඳින්න
වචන භාවිතා කරනවා.

මවත් දරුවාත් අතර
ස්වාභාවික බැඳීම
වචනවලින් ශක්තිමත් කරන්න පුලුවන්.

මගේ දියණිය කියන වචන
සොබාදහමට එකඟයි.

ගබ්සාව සොබා දහමට විරුද්ධයි.

මගේ දියණිය කියන වචන
සොබා දහම විසින් ඇයට දුන්
මාතෘත්වයේ ප්‍රකාශනයක්.
ඒ වචන අලුතෙන් ඇයට දෙන්න
වෙන කෙනෙක් අවශ්‍ය නෑ.

ඒත් ගබ්සාවට කෙනෙක් පොළඹවා ගන්න
කෲර ලෝකයක පෙළඹවීමක් අවශ්‍යයි.
ප්‍රාණයක අගය නොදැනෙන තරම්
රළු, කෲර හිත් අවශ්‍යයි.

සොබා දහමේ තියන සොඳුරුම සහ
ප්‍රබලම බැඳීම බිඳින්න
කෲර මිනිසුන්ගෙ වචන වලට පුලුවන්.

කවදා හරි ඒ කුරිරු වචන
මගේ දියණියට මතුරන විෂඝෝර යකැදුරන්ට
ඇගේ මේ සිතුවිලිත් සමග ගැටෙන්න වෙයි.
එදාට ඒ මොහොතට මුහුණ දීමට
ඇගේ දරුවා බේරා ගන්න හැකිවෙන්න
දියණිය සවිමත් කරන්නට ක්‍රියා කිරීම
ඇගේ දෙමාපියන්ගේ වගකීමයි.

අද පරිසරය විෂ සහිතයි.
ඒ විස නැසීමට නොහැකි වුණත්
ප්‍රතිශක්තිය දීම අපේ වගකීමයි.

අනිවාර්යයෙන්ම
දියණියගේ අදහස් වලට
අපේ සිතුම් පැතුම් බලපානවා.

අපි ගබ්සාව නිවැරදියි කියා හිතන
දෙමව්පියන් වුණා නම් සමහර විට
ඇයත් එහෙම හිතන්න පුලුවන්.

එහෙම නොවෙන්නත් පුලුවන්.

අපි සියලු දෙනාම ගබ්සාවට කැමති වුණත්
ඇය විරුද්ධ වෙන්නත් පුලුවන්.

අපේ මේ ජීවිතය කියන්නෙ
දිගු සසරේ එක මොහොතක් විතරයි.
මේ ජීවිතයෙ සිතුම් පැතුම් වලට
පෙර සසර බලපානවා වගේම
මේ ජීවිතයෙ සිතුම් පැතුම්
මතු සසරටත් බලපානවා.

දෝණි
ස්වභාවයෙන්ම සතුන්ට ආදරෙයි.
ඒ කරුණාවට වඩා හිතවත්කමක්.

පුංචිම කාලේ මැස්සෙක් වැහුවත්
"ඌ ආවෙ මට ආදරේට" කියලයි කියන්නෙ.

මාතොටින් එන උතුරු හුළඟේ
ගීතය තෝරලා දුන්න දවසෙ
අවුරුදු පහක් වයසැති දෝණි
අඬ අඬා ගීතය කීප වරක් අහල
නිදාගන්න ගිහිනුත් ඉකිබිඳිමින්
යලිත් වාදනය කරන්න කිව්වා..

තමන්ගෙ කුසේ ඉන්න දරුවෙක් මරන්න
සංවේදී හිතකට බැහැ.

ගබ්සාවක් කියන්නෙ
හොඳින් ඇස් පෙනෙන වෛද්‍යවරයෙක්
කාන්තාවක් අන්ධ කරලා කරන
කුරිරු මිනිස් ඝාතනයක්.

දරුවා ඉපදුණාට පස්සෙ
අම්මා අතට දීල මරන්න ඉල්ලුවොත්
ගබ්සා කරන අම්මලාගෙන්
සියයට අනූ නවයක්ම කැමති වෙන්නෙ නෑ.

මිනිසුන් බහුතරයක් වෙසෙන රටක
ගබ්සාවට අවසර ලැබෙන්නෙ නැහැ.

ඒත් අපේ සමාජයේ මිනිසුන් විරලයි.
මිනිස්කම යටපත් වූ තිරිසනුන් බහුලයි.

මේ වීඩියෝවට මූලාශ්‍රය වුණේ
ෆේස් බුක් සමූහයක සංවාදයක්.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Kasun J--------- (මෙසේ කිසි දිනෙක සිදු නොවේවයි පතමි),
ඔබේ දියණියට අතවරයක් වී එයින් දරු ගැබක් හට ගත්තොත්,
ඔබ ගන්නා ක්‍රියාමාර්ගය කුමක්ද ?

Athula S--------- අතවරය කළ තැනැත්තාට
නීතියෙන් දිය හැකි උපරිමය ලබා දෙන්නට ක්‍රියා කරනවා.
දියණිය සම්බන්ධව සොබා දහමේ විසඳුම භාර ගන්නවා.

දරුවා කෙසේ හෝ ජීවත් විය යුතුයි.
දියණිය අතේ යම් වරදක්,
පෙළඹෙන හැසිරීමක් වැන්නක් තිබුණත්
දරුවා ඒ කිසිවකට සම්බන්ධ නෑ.
ඔහුට සම්පූර්ණ ජීවත් වීමේ අයිතිය තියනවා.

Kasun J--------- හරිම මානුෂික තීරණයක් අරගෙන තියෙනවා..
දැන් ඔබේ දියණිය කියනවා ඇයට මේ දරුවා අවශ්‍ය නෑ..
දරුවා හම්බුණත් ඇය හදන්නේ නෑ...
දැන් ඔබ මොකද කරන්නේ ..?

Athula S---------.
නිදහස් කාන්තාවක් විදියට
දියණිය කැමති තීරණයක් ගන්න කියනවා.
ඇගේ තීරණය ගබ්සාව නම්
ඇය ගෙදරින් යවනවා.

තවත් මිනිස් ජීවිතයක
වටිනාකම නොදන්නා ගැහැණියක් සමග
එක වහලක් යට ජීවත් වීම භයානකයි.
ඇයට ඇය හැරෙන්නට
කුසේ ඉන්න දරුවාවත් දැනෙන්නෙ නෑ.
ඇය දියණියක් ලෙස මම සලකන්නෙ නෑ.

අවම වශයෙන් මෙලොවට බිහි වෙන තුරුවත්
ඒ දරුවා රැක ගැනීමට වගකීමක්
නිතැතින්ම ඇයට තියනවා.

ඒ ළදරුවාත්, සොබා දහමත්
ඇය විශ්වාස කරනවා.

ඔබ නිසා මම දියණියගෙන් ඒ ප්‍රශ්නය ඇහුවා.
ඇය මොන හේතුවක් මතවත්...
ඇය මැරුණත් දරුවා නැති කරන්නේ නෑ.
මම ඇගේ පිළිතුරු රෙකෝඩ් කළා..
පළකරන්නම්.

Kasun J---------
හා.. පළ කරන්න..

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
ඇගේ මේ අදහස්
ඇගේ චිත්ත සන්තානය නම්
එවන් දියණියක ලද හෙයින් නිවුණෙමි.