මහණෙනි,
කුසල් රැස යැයි
යමකට කියනු ලබන්නේ නම්
නිවැරදිව කිව යුත්තේ
මේ සතර සතිපට්ඨානයන්ටයි.
මහණෙනි, මේ සතර සතිපට්ඨාන යනු
සම්පූර්ණයෙන්ම කුසල් රැසයි.
මේ බඹයක් පමණ වූ ශරීරය තුල
දුකත්,
දුකට හේතුවත්,
එය නැති කිරීමත්,
නැති කිරීමේ මාර්ගයත් ඇත්තේය.
[ බුදු රජාණන්වහන්සේ ]
මේ බඹයක් පමණ වූ ශරීරය තුල
කයෙහි කය අනුව,
වේදනා වල වේදනා අනුව
සිතෙහි සිත අනුව
සිතෙහි වෙනස්වීම් අනුව දකිමින්
වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට
ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව වෙසෙන
මාර්ගය සතර සතිපට්ඨානයයි.
1, සත්වයාගේ විශුද්ධියට,
2, සෝක පරිදේව සමතයට හා ඉක්මවීමට.
3, දුක් දොම්නස් අස්තංගත වීමට
4, ප්රඥාව ඉහළ යාමට
5, නිවන සාක්ශාත් කිරීමට
“එකම මාර්ගය” සතර සතිපට්ඨානයයි.
කවර වූ සතරෙක්ද?
___මහණෙනි, යම් මහණෙක්,
1, වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
කයෙහි කය අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
2, වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
[කයෙහි වෙනස් වීම්]
වේදනා වල වේදනා අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
3, වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
සිතෙහි සිත අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
4, වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
[සිතෙහි වෙනස්වීම්]
දහම්හි දහම් අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
සද්ධර්මය පිරිහීමට හේතුව.
සතර සතිපට්ඨානය
අභාවිතත්වය හා අබහුලීකත්වය
සද්ධර්ම පරිහානියට හේතුවෙයි.
චතුන්නං සතිපට්ඨානානං
අභාවිතත්තා අබහුලීකතත්තා
සද්ධම්මපරිහානං හොති.
-----------------------------
=පරිහානසුත්තං, සීලට්ඨිතිවග්ගො, සතිපට්ඨානසංයුත්තං
කුසල් රැස යැයි
යමකට කියනු ලබන්නේ නම්
නිවැරදිව කිව යුත්තේ
මේ සතර සතිපට්ඨානයන්ටයි.
මහණෙනි, මේ සතර සතිපට්ඨාන යනු
සම්පූර්ණයෙන්ම කුසල් රැසයි.
මේ බඹයක් පමණ වූ ශරීරය තුල
දුකත්,
දුකට හේතුවත්,
එය නැති කිරීමත්,
නැති කිරීමේ මාර්ගයත් ඇත්තේය.
[ බුදු රජාණන්වහන්සේ ]
මේ බඹයක් පමණ වූ ශරීරය තුල
කයෙහි කය අනුව,
වේදනා වල වේදනා අනුව
සිතෙහි සිත අනුව
සිතෙහි වෙනස්වීම් අනුව දකිමින්
වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට
ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව වෙසෙන
මාර්ගය සතර සතිපට්ඨානයයි.
1, සත්වයාගේ විශුද්ධියට,
2, සෝක පරිදේව සමතයට හා ඉක්මවීමට.
3, දුක් දොම්නස් අස්තංගත වීමට
4, ප්රඥාව ඉහළ යාමට
5, නිවන සාක්ශාත් කිරීමට
“එකම මාර්ගය” සතර සතිපට්ඨානයයි.
කවර වූ සතරෙක්ද?
___මහණෙනි, යම් මහණෙක්,
1, වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
කයෙහි කය අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
2, වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
[කයෙහි වෙනස් වීම්]
වේදනා වල වේදනා අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
3, වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
සිතෙහි සිත අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
4, වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
[සිතෙහි වෙනස්වීම්]
දහම්හි දහම් අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
සද්ධර්මය පිරිහීමට හේතුව.
සතර සතිපට්ඨානය
අභාවිතත්වය හා අබහුලීකත්වය
සද්ධර්ම පරිහානියට හේතුවෙයි.
චතුන්නං සතිපට්ඨානානං
අභාවිතත්තා අබහුලීකතත්තා
සද්ධම්මපරිහානං හොති.
-----------------------------
=පරිහානසුත්තං, සීලට්ඨිතිවග්ගො, සතිපට්ඨානසංයුත්තං