20140629

කල්ලියක් කියන්නෙ මායාවක්.


පිරිසක් එකතුවෙලා දන්සැලක් දුන්නත්
එතන කල්ලියක් හැදෙනවා..
නායකයන් ඇති වෙනවා.
අනුගාමිකයන් ඇතිවෙනවා.

සමාන අරමුණු තියන
සමාන බලාපොරොත්තු තියන අය
එකට එකතු වෙලා
පොදු අරමුණක් සඳහා ක්‍රියා කරන්නෙ
ඒ පොදු අරමුණ සාර්ථක වෙද්දි
ඔවුන්ට ලැබෙන පුද්ගලික වාසි
තියන නිසා.
මුදල්, ගරුනම්බු, ස්ත්‍රීන් ඇසුර,
සේවයක් කරනවා කියන සතුට ආදී
ඔවුන් තනිව හැසිරෙද්දි
යහමින් නොලැබෙන ඔවුන් ප්‍රියකරන දේවල්
කල්ලිය තුළ ඔවුන්ට
පහසුවෙන් හිමි වෙනවා.

කල්ලි ගැසෙන පුද්ගලයන් අනුව
හොඳ වගේම නරක ගතිගුණත්
කල්ලි ගැසීමෙන් මතුවෙනවා.
හොඳත් නරකත් දෙකම
කල්ලියකට පහසුයි.

කල්ලියෙ ඉන්න බලවත් පුද්ගලයා
ඔහුට රිසි විදියට
තමන්ගෙ අරමුණු ඉටුකරගනිද්දි
කල්ලියට ඇබ්බැහිවුණ සාමාජිකයන්
තමන්ට කිසිම වාසියක් නැතත්
කල්ලියට දරදිය අදිනවා.
මේ සත්‍යය වැටහෙන
ස්වාධීන මනසක් ඇති සාමාජිකයන්
කල්ලියෙන් ඉවත් වෙනවා.
අලුත් අය එකතු වෙනවා.

නායකයන් ආත්මාර්ථකාමී වන විට
කල්ලිය පිරිහෙනවා.
සාමාජිකයන් බිඳෙනවා.
කල්ලි තුළට එකතු වෙන්නෙ
කල්ලි මානසිකත්වයෙන් යුතු අය නිසා
කල්ලි තුළ කුඩා කල්ලි ඇතිවීම
අනිවාර්යයි.
ප්‍රධනියාට එරෙහිව කැරලි ගහන
කුඩා කල්ලි නායකයන්
කැඩිලා ගිහින් වෙනම කල්ලි
හදා ගන්නවා.

සමාජයක් පිරිහෙන විට
නූගතුන් හෝ
උගත් මෝඩයන් වගකීම් දරන විට
ඒ සමාජය තුළ කල්ලි වැඩිවෙනවා.
දියුණු මනසක් ඇති පුද්ගලයන් හෝ
පුද්ගලික අරමුණු සඳහා
කල්ලිය භාවිතා නොකරන පුද්ගලයන්
සමූහයක වගකීම් දරන විට
මිනිසුන් කල්ලි ගැහෙන්නෙ නෑ.
ස්වාධීනව කාගෙත් හොඳට
සුහදව ක්‍රියා කරනවා.

බුද්ධ ශ්‍රාවකයන්
කල්ලි ගැසෙන්නේ නැහැ.
පුහුදුන් බෞද්ධ භික්ෂූන් කල්ලි ගැහෙනවා
සංඝරත්නය කවදාවත්
කල්ලි ගැහෙන්නෙ නෑ.
සංඝයා වහන්සෙ කෙනෙක් නම් ස්වාධීනයි.
අනුගාමිකයන් එක් රැස් වී
බාහිර අරමුණකින් ක්‍රියා කරන්නෙ නැහැ.


භික්ෂූන් ජනප්‍රිය වෙලා
ඔවුන් වටා කල්ලි නිර්මාණය වෙන්නෙ
ඔවුන් තුල ක්‍රියාත්මක වෙන
නීවරණ නිසයි..

බුදුන් වහන්සෙගෙ කාලෙ
සැරියුත් මුගලන් තෙරුන් වහන්සේලා
එක්ව විවේකය අවශ්‍ය නිසා
තමන් පැමිණි බව හෙළි නොකරන්න
භික්ෂුවකට කිවු අවස්ථාව
ඔහු වැරදි විදියට හැසිරීමෙන්
එවකට පැවති භික්ෂු සමාජය තුළ
ලොකු අවුලක් ඇතිවුණා.
මේ අවස්ථාව හැරෙන්නට
රහතන් වහන්සේ දෙනමක්
එක්ව ක්‍රියාකළ අවස්ථාවක් මා දන්නේ නැහැ.

හිතා මතා කල්ලි ගැසුණේ
දෙව්දත් පමණයි.

බුද්ධ ශ්‍රාවකයන්
කල්ලි ගැසෙන්නේ නැහැ.
ඔවුන්ගේ ගමන ස්වාධීනයි.
ඔහු තමන්ගේ ගමන ස්වාධීනව යන ගමන්
ස්වාධීනව යන අයට
තමන්ගේ ගමන යන්න උපකාර කරනවා.
ඔහු තමන්ගේ ගමන යන්න
කල්ලියක් හදා ගන්නේ නැහැ..
කල්ලියකට බැඳෙන්නෙත් නැහැ.

තුම්හේහි කිච්ච්ං ආතප්පං
අක්ඛාතරො තථාගත.

බේබදු ජීවිතයකට ගැලවීමක් නැද්ද?


අමිර් ඛාන්ගේ
"සත්‍ය මෙව ජයතෙ" රූපවාහිනී වැඩ සටහන
සියල්ල අහිමි කරගත් බේබද්දන්
ඔවුන්ගේ ජීවිත පිළිබඳ කරන
අනුවේදනීය විවරණ..
වෛද්‍ය විද්‍යාත්මක විවරණ.

බැංගලෝරයේ විශාල රෝහලක
හදිසි අනතුරු හේතුවෙන් ඇතුළත්වෙන අයගෙන්
25%ක් බීමත් බව නිසා
තමන්ටම සිදු කරගත් අනතුරු නිසාය.
තවත් 35%ක්
බීමත් අය විසින් සිදු කළ අනතුරු වෙයි.

මත්පැන් පානය කල කෙනෙකු අතින්
සිදුවෙන රිය අනතුරකින්
කිසිවෙකු මිය ගියහොත්
ඒ රියැදුරාට මරණ දඬුවම දිය යුතු බවට
වෙනත් බීමත් තරුණයෙකුගේ වරදින්
සිදුවූ රිය අනතුරකින්
සිය එකම දරුවා මරණයට පත්වූ
සොවින් තැවෙන එක් පියෙකු
යෝජනා කරනවා.

අමිර් ඛාන් දෙන පිළිතුර.....
නීතියට අසු වුණත් නැතත්
වෙනත් අයගේ ජීවිත සමග
ඔවුන්ගේ පවුල් සමග
මාරන්තික ක්‍රීඩාවක යෙදෙන බව
ඔවුන් සිහිපත් කළ යුතු බවයි.

නව යොවුන් දරුවන්ට ඔහු කරන ඉල්ලීම.
1, ඔබ බීමත් නම් රිය නොපදවන්න.
2, බීමත් මිතුරෙකුට රිය පදවන්නට
ඉඩ නොදෙන්න.
3, ඔබට ඔහු වැළැක්විය නොහැකි නම්
ඔබ වාහනයෙන් බසින්න.

අද මද පමණින් මත්පැන් තොලගාන ඔබ
තව වසරකින් දෙකකින්
බේබද්දෙක් නොවිය හැකියයි
ඔබට සහතික කළ හැකිද?

එක් වෛද්‍යවරයෙකුට අනුව
බේබදුකම ඇබ්බැහිකමක් නොව
ජානමය රෝගයකි.


බේබද්දෙක් වීමට
ජානමය ප්‍රවණතාවයක් ඇත්තෙකු
පළමු වර මත්පැන් පානයෙන් පසුඔහුගේ මොළයෙහි මත්පැන් පිළිගැනීමේ ධාතු
නිර්මාණය වෙයි.
මත්පැන් පානයෙහි යෙදෙන වාරයක් වාරයක් පාසා
මෙම ධාතු ප්‍රමාණය ඉහළ යයි.

සාමාන්‍ය කෙනෙකු
මෙම ධාතු ප්‍රතික්ෂේප කරන
ප්‍රවණතාවයකින් යුක්තය,
බේබද්දෙක් වීමට ප්‍රවණතාවයක් ඇත්තෙකුගේ
ධාතු ප්‍රතික්ෂේප කිරීම දුර්වලය.

මෙසේ එක් රැස්වෙන ධාතු
එක් සීමාවක් ඉක්මවූ පසු
මත්පැන් ඉල්ලා උද්ඝෝෂණය කරන්නට වෙයි.
පවුල රැකියාව තත්වය
සියල්ල අමතක වන ඔහු
මත්පැන් උදෙසාම ජීවත් වන්නට වෙයි.

මේ රෝගයට ගොදුරුවන්නෙකු
කල් ඇතිව සොයා ගැනීමට
විද්‍යාත්මක පරීක්ෂණ නැත.

ඔබ බේබදුකමට ඇබ්බැහි වන්නෙකුදැයි
ඔබටම දැනගන්නට අවශ‍ය නම්
මේ ප්‍රශ්න ඔබ ඔබෙන්ම ඇසිය යුතුය.
1, ඔබේ මත්පැන් පානය අඩුකළ යුතු යැයි
කිසිවෙකු ඔබට පවසා ඇත්ද?
2, එසේ කියන විට ඔබ කෝපයට පත් වේද?
3, මත්පැන් පානයෙන් පසු පානය කළා වැඩියැයි
ඔබ තැවෙන්නේද?
4, දවස අරඹන්නට මත්පැන් අවශ්‍යයි..
ඔබට හැඟෙන්නේද?

මේ ප්‍රශ්නවලට ඔබේ පිළිතුර "ඔව්"නම්
ඔබට බේබදු කම නම් රෝගය වැළඳී ඇත.

මේ රෝගයක් නම්
ඔබ ඊට වගකිව යුතුද?

ඕනෑම රෝගයකදී මෙන්
මේ රෝගයටත් ඔබ ගොදුරු වී ඇත්නම්
ඉන් මිදීමේ වගකීම ඔබ සතුය.

බේබදුකම බේබද්දාට පමණක් නොව
සමාජයටද හානිකරය.

--------------------------------------------------------------------------------
ඉන්දියාවත් ලංකාවත්
රූපවාහිනිය උපයෝගී කරගන්නා ආකාරය
කොතරම් වෙනස්ද?
වෙනස ඇත්තේ භූමියෙහි නොව
ජීවත්වෙන ජනතාවගේත් නිර්මාණ කරුවන්ගේත්
චරිත සහ පෞරුෂයන්හිය.