20170521

දෙමාපියන්ගෙ සල්ලි නිසා ඉගෙනීම අහිමි සයිටම් සිසුන්.


නිදහස් අධ්‍යාපනෙත් එක්ක අපට ගැටලු නෑ..
ඒක ඔහෙ නිදහසේ තිබුණාවෙ.

කවුරුවත් ඒ නිදහසට අකුල් හෙළන්නෙ නෑ.
ඒ ගැන කවුරුවත් බය වෙන්න ඕන නෑ.
පුද්ගලික අධ්‍යාපන නිදහසට තමා
ඇති නැති දෙගොල්ලම අකුල් හෙළන්නෙ.

දේශපාලන අරමුණු සඳහා
නිදහස් අධ්‍යාපනය රැකගන්න මුවාවෙන්
නාඩගම් නටන නර්තනශීලී අන්තරේ
නායකයන්ගෙ පදයට නටපුවාවෙ.
ඒ ඔවුන්ට සුපුරුදු මාවතේ ජීවිතය.
අන්තරේ ජීවිතයේ මාවත...

අන්තරේ ජීවිත හැමදාම ගත වෙන්නෙ පාරෙ.
එකක් නැත්නම් වෙන එකක්.
දැන් ඔවුන්ට සෞඛ්‍ය සම්පන්න අරමුණක් එක්ක
වීදිගත වෙන්න ලැබිලා,
අලුත් ජීවිතයකින්.

කලා වාණිජ සිසුන් වෛද්‍ය සිසුන් වගෙයි.
වෛද්‍ය සිසුන් කලා වාණිජ සිසුන් වගෙයි.
හැමදාම කලා වාණිජ සිසුන් කොන් කරපු
වෛද්‍ය සිසුන් දැන් සඳළු තලෙන් බැහැලා
ඔවුන් අතරට ඇවිත්.

දැන් සඳළු තලේ ඉන්නෙ
සයිටම් එකේ මෙඩ්ඩො ටික.
උන්ට පාරට බහින්න ඕන කමක් නෑ.
උන්ගෙ ගේම ගහන්නෙ රජය,
තනියම.

මෙඩ්ඩො ටික අන්තරේ එක්ක වැටුණාම
මුහන්දිරම් හාමුදුරුවන්ගෙ පුංචි නිලමෙ
ගමේ කොල්ලො කුරුට්ටො අතරට ඇවිත්
චක්ගුඩු කෙළිනවා වගෙයි සන්තෝසෙ.
"අදත් පුංචි දොස්තර මහත්තුරු එක්ක
උත්ගෝසන කළාද මයෙ පුතේ" කියල
හවහට ආච්චි අහද්දි හිත උතුරනවා.

හීනෙකින්වත් හිතපු වාසනාවක්ද
අප්පච්චිගෙ දේශපාලන අරමුණු නිසා
අන්තරේට කඩා වැටුණෙ.

මෙඩ්ඩො ටික අන්තරේ එදා තැනටම දාල
ක්‍රෑම පටන් අරන් උන්ගෙ රේස් එක දුවද්දි
අන්තරේ අතරමං කරත්
අන්තරේ කරන වර්ජනේකදි
නම පාවිච්චි කරන්න පුලුවන්.

ගොමා එක වෘත්තීය සමිති
150ක නම් රටට පෙන්නුවෙ.
වර්ජනේ ඇණගත්ත එක වෙනම කතාවක්.

කවද හරි තේරෙන පිරිස අයින් වෙනකොට
ජවිපෙ භාරගන්න ඉන්න වීර පුත්තු.

ජවිපෙට දාව බිහි වුණ සුජාත පුත්තු.
පිරිසක් වයසින් මෝරලා අයින් වෙද්දි
තව පිරිසක් එකතු වෙනවා.
අන්තරේ වීදි නාඩගම සදාතනිකයි.

ඒ අන්තරේ සිසුන්ගෙ කුසලතාවය.

උසස්පෙළ සමත්වෙන සිසුන්ගේ
කුසලතා විවිධයි.

උසස්පෙළ සිසුන්ගේ
අධ්‍යාපන හැකියාව එක කුසලතාවයක්.

ඔවුන්ගේ දෙමාපියන්ගේ
ආර්ථික හැකියාව තවත් කුසලතාවයක්.

මේ දෙකම තියන සිසුන් අතළොස්සයි ඉන්නෙ.

අධ්‍යාපන කුසලතා ඇති
සල්ලි කුසලතා නැති
අන්ත නැති බැරි අසරණ මිනිස්සුත් ඉගෙන ගන්න ඕන.
ඔවුන්ට නිදහස් අධ්‍යාපනය තියනවා.

අධ්‍යාපන කුසලතා සමග
සල්ලි කුසලතා තියන ඇති හැකි
අයත් ඉගෙන ගන්න ඕන.
ඔවුන්ට පුද්ගලික අධ්‍යාපනය අවශ්‍යයි.

උසස්පෙළ දක්වා සිසුන්
ඔවුන්ගෙ සහ දෙමාපියන්ගෙ කුසලතා මත
නිදහස් අධ්‍යාපනේ ඉස්කෝලෙන්
පුද්ගලික අධ්‍යාපනේ ටියුෂන් පංති මාර්ගයෙන්
එක එක මට්ටමෙන් ලබා ගන්නවා.
දෙමාපියන්ට සල්ලි ඇතා නැතා
කවුරුවත් කාටවත් අකුල් හෙලන්නෙ නෑ.

මේ පාරවල් දෙකෙන්ම ආපු අයගෙන්
සියයට හතලිහක් ලකුණු අනුව තේරෙනවා.
ඉතුරු සියයට හැටක් සිසුන්
දිස්ත්‍රික් කෝටා ක්‍රමයට අනුව
තමන්ට වඩා හොඳ රිසල්ට් දාගත්ත
දක්ෂ සිසුන් පිරිසක් කපාගෙන
මෙඩිකල් ෆැකල්ටි එකට යනවා.

ගිය අවුරුද්දෙ කුසලතා අඩු පිරිසක් නිසා
කැපිලා අතරමං වුණ දක්ෂයො  1800කට වැඩියි.

උසස්පෙළෙන් එහාට යන ගමනෙදි
වැඩියෙන්ම ලකුනු ගත්ත පිරිස නිසා කැපුණ අයගෙන්
සල්ලි තියන අයට යන්න හදපු පාර වහන්න
අනික් පාරේ යන නැති බැරි සිසුන් උද්ඝෝෂණ කරනවා.
ඩොකාල ආණ්ඩුවට බලපෑම් කරනවා.

අධ්‍යාපන කුසලතා සමග
සල්ලි කුසලතා නැති දුගී දුප්පත් සිසුන් 1300කට
දිස්ත්‍රික් කෝටා ක්‍රමය වැනි වරප්‍රසාදත් සහිතව
වෛද්‍ය විද්‍යාලයෙ ඉගෙන ගන්න
අවස්ථාව තියනවා.

මෙඩිසින් කරන්න කුසලතා තියෙද්දි
තමන්ටත් අඩු කුසලතා ඇති පිරිසක් නිසා
කැපුණ පිරිසට විකල්ප තියෙන්න ඕන.

අධ්‍යාපන කුසලතා සමග
සල්ලි කුසලතාව තියන අයට ඉගෙන ගන්න
පෞද්ගලික වෛද්‍ය විද්‍යාල දෙන්න
ආණ්ඩුව සූදානම්.

කවුරු දිනාවිද?