20150315

ආගම් ගැන ඔබ අහන "ප්‍රශ්න" වැරදියි..




[[[ඉපදුනු හැටියෙ නෙලුම් මල් හතක් උඩ ඇවිද්දේ කොහොමද කියලා 4 වසරෙදි අපේ බුද්දාගම් ටීචර්ගෙන් අහලා එයා මට බැන්නා ඕනවට වඩා පන්ඩිත වෙන්න එපා කියලා...
ලමයි මට හිනාවුනා තාම මතකයි...
එදායින් පස්සෙ ලැජ්ජ වෙන්න බැරි නිසා ප්‍රශ්ණ නාහා එයාලා කියන දේ හරි කියලා ඔහේ අහගෙන හිටියා...
දැන් අවුරුදු දෙකකට විතර කලිං අපේ පල්ලියේ ෆාදර්ගෙන් ඇහැව්වා ඇයි කොපමණ වැරදි කලත් අපිට සමාව දෙනවා කියන දෙවියන්වහන්සේට බැරිවුනේ ආදම් කල එක වරදට සමාව දෙන්න ?.සියලු දේ දකිනවා කියන දෙවියන්වහන්සේ ඇයි නොදැක්කේ සාතන් ඒවාව ඇපල් ගෙඩිය කන්න පොලඹවනවා කියන එක.ඒ කියන්නේ දෙවියන්වහන්සේට plan එකක් තිබ්බා මිනිසාව වරදට පොලඹවන්න.
එහෙම නේද ෆාදර් ???.
ෆාදර් මට උත්තර දුන්නෙත් නෑ.මීසමෙං අයින් වෙලා යනකල් මාව දැක්කත් ඔරවන්න පටං ගත්තා මිසක් එයාට ඒකට දෙන්න උත්තරයක් තිබුනෙත් නෑ.කොටින්ම පාප්තුමා දෙවියන්වහන්සේගේ අනුප්‍රාප්තිකයානං අපිව ආරක්ශා කරන දෙවියන්වහන්සට ඇයි බැරි පාප්ව ආරක්ශා කරන්න ???.
පුලුවන්නම් ඇයි පඩි ගෙවලා bodyguard ලා දාන්නේ කියලා අහලා 
අම්මා දවස් දෙකක් මට බැන බැන හිටියා මිසක් එයාටත් උත්තර තිබ්බේ නෑ... ]]]
===================================මේ ප්‍රශ්න වලට පිළිතුරු ලබා දෙන්න
ඔවුන්ට බැරි බව
ඔබට අදත් වැටහෙන්නෙ නැද්ද?
ඔබ ප්‍රශ්න කරන්න තෝරාගත් දේ
සහ තෝරාගත් පුද්ගලයන් වැරදියි කියලා
ඔබට හිතෙන්නෙ නැද්ද?

ඔබ කවදාවත්
පටිච්ච සමුප්පාදය ගැන
චතුරාර්ය සත්‍යය, සතර සතිපට්ඨානය ගැන
ප්‍රශ්න නොකරන්නෙ ඇයි?
ක්‍රිස්තුන් වහන්සෙගෙ
කන්ද උඩ දේශනාව ගැන
ප්‍රශ්න නොකරන්නෙ ඇයි..?

තට්ටුකරන්නාට දොර ඇරේ.
සොයන්නාට සම්බවේ.

ඇසිය යුතු ප්‍රශ්න තෝරාගන්නටත්
යම්කිසි විශේෂ මානසිකත්වයක්
තිබිය යුතුයි..

යුරේකා කියමින් දුවපු
ආකිමිඩීස්ගෙ නිරුවත ප්‍රශ්න කරන කෙනෙක්
විශිෂ්ඨ ගුරුත්වය ගැන හොයන කෙනෙක් නොවෙයි..
ඔහුට ඒ මට්ටමේ මනසක් නෑ.

ඔබ ප්‍රශ්නයක් අහන කොට
ඔබ අහන කෙනාගේ මානසිකත්වයට වඩා
ඔබේ මානසිකත්වය ප්‍රකට වෙනවා.

නැතිවුණ ඉඳිකටුව සොයාගන්නට අවශ්‍ය නම්..
ඔබට පෙනෙන තැන්වල නොසොයා
සැබැවින්ම ඉඳිකටුව නැතිවී තිබෙන තැන
ඉඳිකටුව සොයන්න..

ආගමික නොවන්නට හේතු සොයන කෙනෙකුට
ආගමික වීමට හේතු සොයාගන්න බෑ..

තට්ටුකරන්නාට දොර ඇරේ.
සොයන්නාට සම්බවේ.

ඔබ තට්ටු කරන දොර
ඔබට ඇරේවි..
ඔබ සොයන දේ ඔබට ලැබෙයි..

ක්‍රිස්තුන් වහන්සේ කන්ද උඩ දේශනාවෙදි
"විනිශ්චය නොවනු සඳහා
විනිශ්චය නොකරන්න"
කියලා කියන්නෙ
සතර සතිපට්ඨානයෙ
විනෙය්‍ය ලොකෙ අභිජ්‌ඣාදොමනස්‌සං,
=පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
මෙහෙම ඉන්න කෙනෙක් තමන් දකින දේ
විනිශ්චය කරන්නෙ නෑ...
කියන අර්ථයෙන්..

ක්‍රිස්තුන් වහන්සේ කියනවා
"පරෙවියෙක් වගේ අහිංසකව
සර්පයෙක් වගේ කල්පනාවෙන් ඉන්න"
බුදුන් වහන්සේ කියන්නෙ
ආතාපී සම්‌පජානො සතිමා විහරති
=වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්, වෙසෙන්න
විනෙය්‍ය ලොකෙ අභිජ්‌ඣාදොමනස්‌සං,
=පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව

මම මෙහෙම කිව්වාම
මේ ගැන ප්‍රශ්න කරන්න
ඔබට හිතෙන්නෙ නැත්නම්
ඒක ඔබේ මානසික අඩුවක්..
ඔබ දන්නවා
ඔබේ පටු මනසට මෙවැනි දේ
ගෝචර නොවෙන බව.

ඔබ තෝරාගන්නෙ
අර වයසක ආගමිකයන් විසින්
ඔවුන්ගෙ පටු මනසින් අදහන
දෙවියන් හාස්කම් පෙළහර වැනි
පුංචි සරල අභව්‍ය මාතෘකා.

ඔබ ඉන්න තැන සකස් කරගන්න.
පොත්ත්තෙ පැඟිරි රස අත් හැරලා
දොඩම් රස හොයන්න..

ආගමිකයන් විවිධයි. විෂමයි. නිරාගමිකයන් සමාන කුලක දෙකක්..




ආගමිකයන් විවිධයි. විෂමයි.
නිරාගමිකයන් සමාන කුලක දෙකක්

ගුරු දක්ෂිණාව සඳහා මිනී මැරූ..
අංගුලිමාල මිනීමරුවා වැනි අයගෙ පටන්
අංගුලිමාල රහතන් වහන්සේ දක්වා
වර්ගීකරණයක් කළ නොහැකි අන්දමට
නොයෙක් ආකාරයේ පුද්ගලයන්
බොදුනු ආගමිකයන් අතර ඉන්නවා.

නිරාගමිකයන් අතර
මම දකින්නෙ වර්ග දෙකක් විතරයි.
සමාජ ශීලී, මත්පැන් පානය කරන,
මොළයෙ දකුණු පසට බර චරිත සහ
තනිව හෝ ගෝලයන් සමග හැසිරෙන,
පොතපත කියවීමට බර
විද්‍යාව, දර්ශනය ප්‍රිය කරන
මොළයෙ වම්පසට බර චරිත.

නිරාගමික කාන්තාවන් අතර
මේ ගුණ දෙකම මිශ්‍රව පවතිනවා.
බොහෝ නිරාගමික කාන්තාවන්
පොත පතට මෙන්ම මත්පැනට ලැදියි.

සමස්ත මොළයම උපයෝගී කර නොගන්නා
එක් පසකට බරව හිතන අය
ආගමිකයන් අතරත් ඉන්නවා.
ඔවුන් අතර ඉන්න
මොළයේ දකුණු පසට බර
නාරි ලක්ෂණ ඇති පිරිමින්
මත්පැන වෙනුවට
භජන් ගැයීමට, උදපූජාවලට
සමථ භාවනාවට යොමු වෙනවා.
මොළයේ වම්පසට බර චරිත
පොත පතට ළැදියාවක් දක්වනවා.
ආගම ගැන තර්ක විතර්ක කරනවා.

ඔවුන්ගෙ ශ්‍රද්ධාව දුර්වලයි.
මමත්වය ප්‍රබලයි
ඔවුන් බොහෝ විට
ගුරුවරුන් මත යැපෙන්නට කැමැත්තයි..
ඔවුන් අතරත් පවතින අදහස්
ආගමික චින්තනයට වඩා
නිරාගමික චින්තනයට බරයි.

මේ ලක්ෂණ ආගන්තුක ලෙස සලකා
ස්වයං අවබෝධයක් ලබන අය තුළ
පරිණාමීයව දක්නට ලැබෙන මේ ලක්ෂණවලින්
ඔවුන්ගෙ ගවේෂණාත්මකබවට හානි වෙන්නෙ නැහැ..
මේ ලක්ෂණ තමන්ගෙ ස්වභාවය ලෙස දකින අය
ඒ ලක්ෂණවලට ඇබ්බැහි වෙනවා.

මේ නිරීක්ෂණ
ඔබ ඔවුන් දකින ආකාරයට වඩා
වෙනස් වෙන්න පුලුවන්.
එහෙම නම්
ඔබ දන්නා නීරාගමිකයන් දෙස
වඩාත් සැලකිල්ලෙන් බලන්න..
ඉහත කී වර්ගවලට අයත් නොවෙන
නිරාගමිකයන් ඔබ දන්නවාද?

මිනිසුන් නිරාගමික වන්නට
හේතු තුනක් තියනවා.
1 දුශ්ශීල ජීවිත ගත කිරීම.
2, සිතේ කැළඹිල්ල සහ
සිතේ අරමුණු විරහිත බව.
3, තමන්ට ගෝචර නොවෙන,
ගෝචර කරගත නොහැකි දර්ශන වලට
දෘෂ්ඨිගතව වහල්වීම.

උපතින් හෝ පොත පතේ දැනුමෙන්
ආගමිකයන් ලෙස හඳුන්වන නමුත්
පැවැත්මෙන් නිරාගමිකයන් වන අය තුළත්
ඉහත දැක්වූ ගුණාංග වලින්
මුල් දෙක හෝ තුන්වැන්න පවතිනවා.

මේ අන්තවලට ගමන් නොකරන
සැබෑ ආගමිකයා ධාර්මිකයි.
ඔහු ධාර්මික වන්නේ
කිසියම් පුද්ගලයෙකුට හෝ
දෙවි කෙනෙකුට හෝ
පොතපතට වහල් වීමෙන් නොවෙයි.
අධාර්මික දිවි පැවැත්ම තුළ
තමාගේ ජීවිතය පිරිහෙන බව
අත්දැකීමෙන්ම දන්නා නිසයි.

ආගමිකයාට හෝ
නිරාගමිකයාට නොව
ධාර්මිකයාට ගරු කරන්න.

සාර්ථක ආගමිකයෙක් ධාර්මිකයි.
සාර්ථක නිරාගමිකයෙක් ධාර්මිකයි.