බහුතරය කුමක් වුවත්
සුළුතරයත් පැවතිය යුතුයි.
එකක් අනික ඉක්මවා නොයා යුතුයි.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Sudhesh Ruwinda
සුළුතරයත් පැවතිය යුතුයි.
එකක් අනික ඉක්මවා නොයා යුතුයි.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Sudhesh Ruwinda
[[ අතුල මහත්තය කතා කරන්නෙම එකක්, එකෙක් ගැන...
සටන් පවතින්නෙ ගොඩක් බහුතරයක් රටක් සමාජයක් ගැන...]]]
සමාජයක් හැදෙන්නෙ එකෙක් එකෙක් එකෙක්ගෙන් සුදේශ්.
බහුතරය සුළුතරය ඇතුළෙත් ඉන්නෙ
එකට එකතු වුණ එකෙක් එකෙක් එකෙක්.
බහුතරය හරි කියල කියන්න බෑ.
බහුතරය තෝරා ගන්නෙ හරි දේ නොවෙයි.
බහුතරයට පහසු දේයි.
සටන් පවතින්නෙ ගොඩක් බහුතරයක් රටක් සමාජයක් ගැන...]]]
සමාජයක් හැදෙන්නෙ එකෙක් එකෙක් එකෙක්ගෙන් සුදේශ්.
බහුතරය සුළුතරය ඇතුළෙත් ඉන්නෙ
එකට එකතු වුණ එකෙක් එකෙක් එකෙක්.
බහුතරය හරි කියල කියන්න බෑ.
බහුතරය තෝරා ගන්නෙ හරි දේ නොවෙයි.
බහුතරයට පහසු දේයි.
බහුතරය හොඳ නිර්ණායකයක් නොවෙයි.
ප්රජාතන්ත්රවාදය හොඳම දේ නොවෙයි.
බහුතරය පිළිගන්නා දේයි.
සමාජයක පැවැත්මට අවශ්ය වෙන්නෙ
වැරදි කරමින් හෝ බහුතරයක්
සැනසිල්ලෙන් සිටීමයි.
හරි වැරදි හොයන්න
අපිට වෙනත් නිර්ණායක අවශ්ය වෙනවා.
බහුතරය පිස්සන් වෙන්න පුලුවන්, මෝඩයන් වෙන්න පුලුවන්.
බහුතරය මැරයන් දාමරිකයන් වෙන්න පුලුවන්,
බහුතරය හොරුන් මිනීමරුවන් සල්ලාලයන් වෙන්න පුලුවන්.
බහුතරය වංචාකාරයන් දූෂිතයන් වෙන්න පුලුවන්.
වෛද්යවරුන්ගෙන් සියයට පහක් වර්ජනය කරල
ඔවුන් මහා ලොකු වර්ජනයක් රටට මවා පානවා.
සියයට පහක සුළුතරයක් හරි තැනට ගැහුවාම
බහුතරයක් මැවී පෙනෙනවා.
බාහිර රෝගී අංශයට ගහලා
රජයත් ජනතාවත් බය කරන
වෛද්ය වර්ජනය එවැන්නක්.
ඒ වර්ජනය මායාවක්.
බහුතර ශක්තිය මවා පෙන්වන්න පුලුවන්.
සමස්ත සයිටම් විරෝධයම එවැනි මවා පෙන්වීමක්.
අනුන්ගෙ තැනකට කඩා වැදිලා ගුටි කාල
අන්තරේ සමාජයට පෙන්වන්න හදන්නෙ
රජය ජනතාවට පහර දෙනවා කියලයි.
ඒත් තමන්ගෙ වත්තට හරකෙක් බල්ලෙක් ආවොත්
ගලක් හරි අතට ගන්න පොදු ජනතාවට
ඒ පහර දීමෙ වරදක් පෙනෙන්නෙ නෑ.
ඒ පහරදීම වැරදියි කියන්නෙ
සයිටම් විරෝධයක් හෝ රජයට විරෝධයක්
හිතවල පැහැවන පිරිස විතරයි.
ඔවුන්ගෙ වත්තට හරකෙක් ආවොත්
ඔවුන් හරකා ගැන ගන්නෙත් ඒ තීරණයමයි.
අපි අද මේ විනාශයට පත් වෙලා තියෙන්නෙ
බහුතරය ගත් වැරදි තීරණ නිසා නොවෙයිද?
අපි සෙවිය යුත්තෙ නිවැරදි දේයි.
සයිටම් 100%ක් නිවැරදි නැති බව ඇත්ත.
ඒ තියන වැරදි අඩුපාඩු අඩුවෙන් හෝ වැඩියෙන්
රජයේ වෛද්ය විද්යා පීඨවලත් තියනවා.
ප්රමිතිය හදනවා නම් හැම පීඨයකම
ප්රමිතිය නිර්ණායක මත හදන්න ඕන.
මම ඉන්නෙ ඒ ස්ථාවරයෙ.
මුදල අපි කතා කළ යුතු දෙයක් නොවෙයි.
රටේ සමස්ත ජනතාවගේ මුදලින්
නොමිලේ ඉගෙනගත්ත වෛද්ය පාදෙණිය
රු 1800ට ඔහුගෙ සේවය විකිණීමත් අසාධාරණයි.
ඒ සඳහා තවත් හේතු දක්වන්න පුලුවන්.
ඒ සේවය මිලට ගන්න අය ඉන්න නිසා
ඔහු ඒ සේවය විකුණනවා.
මට ඒ මුදල නැති වීම මගෙ ප්රශ්නයක්.
වෛද්ය අධ්යාපනය වගේම
වෛද්ය ප්රතිකාරත් මුදලට විකිණීම වැරදියි.
රටේ සමස්ත ජනතාවගේ මුදලින්
නොමිලේ ඉගෙනගත්ත වෛද්යවරුන්ම
වෛද්ය ප්රතිකාර මුදලට විකිණීම වැරදියි.
ඒත් සමාජය ඒ පිළිබඳව සම්මතයක ඉන්නවා.
වෛද්ය අධ්යාපනය පිළිබඳවත්
අපි සම්මතයකට පැමිණිය යුතුයි.
සමාජයේ කවර හෝ පන්තියක්
ඔවුන්ගේ ආර්ථික මට්ටම මත කොන් කිරීම වැරදියි.
බහුතරය නිර්ධන වූ පමණින්
ඔවුන්ගේ බහුතර බලය භාවිතා කරල
ධනපති සුළුතරයෙ අධ්යාපන අයිතිය
පැහැර ගත යුතු නෑ.
අන්තරේ සිසුන් සමග
සෞඛ්ය අමාත්යාංශයට කඩා වැදුණ වෛද්ය සිසුන්
සුළුතරයෙන් ගුටි කෑවෙ ඇයි?
ඒ ගුටි කෑම බහුතරය ඉවසන්නෙ ඇයි.?
මිනිස්සු නූගත් වෙන්න පුලුවන්.
ඒත් මිනිස්සු මැට්ටෝ නෙමෙයි.
ප්රඥාව පිටින් ගන්න බෑ.
බහුතරය නිර්ධන වූ පමණින්
ධනපති සුළුතරයෙ අධ්යාපන අයිතිය
ඔවුන්ගේ බහුතර බලය භාවිතා කරල
පැහැර ගැනීම වැරදි බව
බහුතරය ඉවෙන් මෙන් දන්නවා.
ඒ ඉව ඔවුන් අත්දැකීමෙන් ලද ප්රඥාව.
තුන් වේලම බඩගින්නෙ ඉන්න මිනිහට
වේල, දෙවේල කන මිනිහා ධනපතියෙක්.
බහුතරය තුන් වේලම බඩගින්නෙ හිටියත්
වේල, දෙවේල කන අයගෙ අයිතිය පැහැර ගන්න හෝ
ඔවුන්ට බල කරන්න අයිතියක් නෑ.
ඉල්ලන්න පුලුවන්. හිඟා කන්න පුලුවන්.
බලපෑම් කරන්න අයිතියක් නෑ.
හිඟා කෑම සාධාරණයි.
මේ සත්යය
හැම කෙනෙක්ම පිළිගන්නවා.
"තමන්ට සාපේක්ෂව"
හැම කෙනෙක්ම පිළිගන්නවා.
දෙවේල කන කෙනා එක වේල කන කෙනාට නැති
තමන්ට ඇති දෙවේල කන අයිතිය පිළිගන්නවා.
තුන් වේල කන මිනිහා වැරදියි කියා හිතනවා.
සයිටම් ප්රශ්නෙදිත් තියෙන්නෙ මේ ගැටලුවමයි.
බහුතරය කුමක් වුවත්
සුළුතරයත් පැවතිය යුතුයි.
එකක් අනික ඉක්මවා නොයා යුතුයි.
මේ දෙක
ජලයයි ගින්නයි පවතින විදියට
එකක් අනිකට බාධාවක් නොවී ඉන්න අවශ්යයි.
ගින්න ජලය වාශ්ප කරන්න හැදුවොත්
ජලය ගින්න නිවන්න උත්සාහ කරනවා.
බහුතරය දිනාවි.
ඒත් මිනිස් සමාජයකට ආදේශ කළාම
ඒ විනාශය අසාධාරණයි.
වාදයක් විදියට සාධාරණ වගේ පෙනුණත්
ප්රායෝගිකව අස්වාභාවික, පටු චින්තනයක් වූ සමාජවාදය
හඳුනාගත්තට පස්සෙ ලෝකෙන් අතුගෑවිලාම ගියේ
මේ සත්යය නිසා තමයි.
බහුතරයත් සුළුතරයත් අතර
සම්මුතියක් අවශ්යයි.
බහුතරය විසින් සුළුතරය රැකිය යුතුයි.
වඩා බලවත් සුළුතරය නම්
ඔවුන් දුබල බහුතරය රැකිය යුතුයි.
සැබෑ සමාජවාදය විය යුත්තේ එයයි.
මුදල් ඇති හෝ නැති පමණින් මිනිසුන් බෙදීම
උස අනුව පාට අනුව බෙදුවා වගේම අසාධාරණයි.
වැරදි ආකාරයට බහුතරය හෝ සුළුතරය
අනෙක ඉක්මවා ගියාම
සමස්ත සමාජයම විනාශ වෙනවා.
අද සිදු වෙලා තියෙන්නෙ ඒ විනාශයයි.
ප්රජාතන්ත්රවාදය හොඳම දේ නොවෙයි.
බහුතරය පිළිගන්නා දේයි.
සමාජයක පැවැත්මට අවශ්ය වෙන්නෙ
වැරදි කරමින් හෝ බහුතරයක්
සැනසිල්ලෙන් සිටීමයි.
හරි වැරදි හොයන්න
අපිට වෙනත් නිර්ණායක අවශ්ය වෙනවා.
බහුතරය පිස්සන් වෙන්න පුලුවන්, මෝඩයන් වෙන්න පුලුවන්.
බහුතරය මැරයන් දාමරිකයන් වෙන්න පුලුවන්,
බහුතරය හොරුන් මිනීමරුවන් සල්ලාලයන් වෙන්න පුලුවන්.
බහුතරය වංචාකාරයන් දූෂිතයන් වෙන්න පුලුවන්.
වෛද්යවරුන්ගෙන් සියයට පහක් වර්ජනය කරල
ඔවුන් මහා ලොකු වර්ජනයක් රටට මවා පානවා.
සියයට පහක සුළුතරයක් හරි තැනට ගැහුවාම
බහුතරයක් මැවී පෙනෙනවා.
බාහිර රෝගී අංශයට ගහලා
රජයත් ජනතාවත් බය කරන
වෛද්ය වර්ජනය එවැන්නක්.
ඒ වර්ජනය මායාවක්.
බහුතර ශක්තිය මවා පෙන්වන්න පුලුවන්.
සමස්ත සයිටම් විරෝධයම එවැනි මවා පෙන්වීමක්.
අනුන්ගෙ තැනකට කඩා වැදිලා ගුටි කාල
අන්තරේ සමාජයට පෙන්වන්න හදන්නෙ
රජය ජනතාවට පහර දෙනවා කියලයි.
ඒත් තමන්ගෙ වත්තට හරකෙක් බල්ලෙක් ආවොත්
ගලක් හරි අතට ගන්න පොදු ජනතාවට
ඒ පහර දීමෙ වරදක් පෙනෙන්නෙ නෑ.
ඒ පහරදීම වැරදියි කියන්නෙ
සයිටම් විරෝධයක් හෝ රජයට විරෝධයක්
හිතවල පැහැවන පිරිස විතරයි.
ඔවුන්ගෙ වත්තට හරකෙක් ආවොත්
ඔවුන් හරකා ගැන ගන්නෙත් ඒ තීරණයමයි.
අපි අද මේ විනාශයට පත් වෙලා තියෙන්නෙ
බහුතරය ගත් වැරදි තීරණ නිසා නොවෙයිද?
අපි සෙවිය යුත්තෙ නිවැරදි දේයි.
සයිටම් 100%ක් නිවැරදි නැති බව ඇත්ත.
ඒ තියන වැරදි අඩුපාඩු අඩුවෙන් හෝ වැඩියෙන්
රජයේ වෛද්ය විද්යා පීඨවලත් තියනවා.
ප්රමිතිය හදනවා නම් හැම පීඨයකම
ප්රමිතිය නිර්ණායක මත හදන්න ඕන.
මම ඉන්නෙ ඒ ස්ථාවරයෙ.
මුදල අපි කතා කළ යුතු දෙයක් නොවෙයි.
රටේ සමස්ත ජනතාවගේ මුදලින්
නොමිලේ ඉගෙනගත්ත වෛද්ය පාදෙණිය
රු 1800ට ඔහුගෙ සේවය විකිණීමත් අසාධාරණයි.
ඒ සඳහා තවත් හේතු දක්වන්න පුලුවන්.
ඒ සේවය මිලට ගන්න අය ඉන්න නිසා
ඔහු ඒ සේවය විකුණනවා.
මට ඒ මුදල නැති වීම මගෙ ප්රශ්නයක්.
වෛද්ය අධ්යාපනය වගේම
වෛද්ය ප්රතිකාරත් මුදලට විකිණීම වැරදියි.
රටේ සමස්ත ජනතාවගේ මුදලින්
නොමිලේ ඉගෙනගත්ත වෛද්යවරුන්ම
වෛද්ය ප්රතිකාර මුදලට විකිණීම වැරදියි.
ඒත් සමාජය ඒ පිළිබඳව සම්මතයක ඉන්නවා.
වෛද්ය අධ්යාපනය පිළිබඳවත්
අපි සම්මතයකට පැමිණිය යුතුයි.
සමාජයේ කවර හෝ පන්තියක්
ඔවුන්ගේ ආර්ථික මට්ටම මත කොන් කිරීම වැරදියි.
බහුතරය නිර්ධන වූ පමණින්
ඔවුන්ගේ බහුතර බලය භාවිතා කරල
ධනපති සුළුතරයෙ අධ්යාපන අයිතිය
පැහැර ගත යුතු නෑ.
අන්තරේ සිසුන් සමග
සෞඛ්ය අමාත්යාංශයට කඩා වැදුණ වෛද්ය සිසුන්
සුළුතරයෙන් ගුටි කෑවෙ ඇයි?
ඒ ගුටි කෑම බහුතරය ඉවසන්නෙ ඇයි.?
මිනිස්සු නූගත් වෙන්න පුලුවන්.
ඒත් මිනිස්සු මැට්ටෝ නෙමෙයි.
ප්රඥාව පිටින් ගන්න බෑ.
බහුතරය නිර්ධන වූ පමණින්
ධනපති සුළුතරයෙ අධ්යාපන අයිතිය
ඔවුන්ගේ බහුතර බලය භාවිතා කරල
පැහැර ගැනීම වැරදි බව
බහුතරය ඉවෙන් මෙන් දන්නවා.
ඒ ඉව ඔවුන් අත්දැකීමෙන් ලද ප්රඥාව.
තුන් වේලම බඩගින්නෙ ඉන්න මිනිහට
වේල, දෙවේල කන මිනිහා ධනපතියෙක්.
බහුතරය තුන් වේලම බඩගින්නෙ හිටියත්
වේල, දෙවේල කන අයගෙ අයිතිය පැහැර ගන්න හෝ
ඔවුන්ට බල කරන්න අයිතියක් නෑ.
ඉල්ලන්න පුලුවන්. හිඟා කන්න පුලුවන්.
බලපෑම් කරන්න අයිතියක් නෑ.
හිඟා කෑම සාධාරණයි.
මේ සත්යය
හැම කෙනෙක්ම පිළිගන්නවා.
"තමන්ට සාපේක්ෂව"
හැම කෙනෙක්ම පිළිගන්නවා.
දෙවේල කන කෙනා එක වේල කන කෙනාට නැති
තමන්ට ඇති දෙවේල කන අයිතිය පිළිගන්නවා.
තුන් වේල කන මිනිහා වැරදියි කියා හිතනවා.
සයිටම් ප්රශ්නෙදිත් තියෙන්නෙ මේ ගැටලුවමයි.
බහුතරය කුමක් වුවත්
සුළුතරයත් පැවතිය යුතුයි.
එකක් අනික ඉක්මවා නොයා යුතුයි.
මේ දෙක
ජලයයි ගින්නයි පවතින විදියට
එකක් අනිකට බාධාවක් නොවී ඉන්න අවශ්යයි.
ගින්න ජලය වාශ්ප කරන්න හැදුවොත්
ජලය ගින්න නිවන්න උත්සාහ කරනවා.
බහුතරය දිනාවි.
ඒත් මිනිස් සමාජයකට ආදේශ කළාම
ඒ විනාශය අසාධාරණයි.
වාදයක් විදියට සාධාරණ වගේ පෙනුණත්
ප්රායෝගිකව අස්වාභාවික, පටු චින්තනයක් වූ සමාජවාදය
හඳුනාගත්තට පස්සෙ ලෝකෙන් අතුගෑවිලාම ගියේ
මේ සත්යය නිසා තමයි.
බහුතරයත් සුළුතරයත් අතර
සම්මුතියක් අවශ්යයි.
බහුතරය විසින් සුළුතරය රැකිය යුතුයි.
වඩා බලවත් සුළුතරය නම්
ඔවුන් දුබල බහුතරය රැකිය යුතුයි.
සැබෑ සමාජවාදය විය යුත්තේ එයයි.
මුදල් ඇති හෝ නැති පමණින් මිනිසුන් බෙදීම
උස අනුව පාට අනුව බෙදුවා වගේම අසාධාරණයි.
වැරදි ආකාරයට බහුතරය හෝ සුළුතරය
අනෙක ඉක්මවා ගියාම
සමස්ත සමාජයම විනාශ වෙනවා.
අද සිදු වෙලා තියෙන්නෙ ඒ විනාශයයි.