20150618

ඔබේ දැක්මෙ ක්ෂේත්‍ර ගැඹුර කොපමණද?


ක්ෂේත්‍ර ගැඹුර
ඔබ කඩදාසියක් තෝරන වෙලාවට..
රෙදි වර්ගවලින් එකක් තෝරන විට..
ඔබේ සම්පූර්ණ සිහිය
ඇඟිලිතුඩු වලට යොමු කරනවා.
ඔබ අවශ්‍ය දේ කරගන්නවා.

ඒ වෙලාවට
ඔබට අවට ගැන සිහිය නැහැ..

මුළු ජීවිතේ පුරාම
දිළින්දෙක් ජීවත් වෙන්නෙ ඒ විදියටයි.
ඔහු කෑවොත් ඔහුට අඳින්න නෑ.
ඉඳ හිටලා ඇඳුමක් ගත්තොත්
දින කිහිපයක් කුසගින්නෙ ඉන්න වෙනවා.

ඔබටත් සිහිය බොහොම හිගයි...

ඒ තියන සීමිත සිහිය
එක දේකට යොමු කළොත්
ඔබට තව බොහෝ දේ මග හැරෙනවා.

ඔබ ළදරුව්ක් කාලෙ
ඔබේ සිහිය විශාල ක්ෂේත්‍රයක
පැතිර තිබුණා.

ඔබට ලැබෙන තොරතුරු වලින්
ඔබ කැමති සහ අකැමති දෙ හැර
අන් සියල්ල නොසලකා හරින්න පුරුදු වෙද්දි
ඔබේ ක්ෂේත්‍ර ගැඹුර අඩුවුණා.

ඔබ ඉගෙනුම මගහැරලා
සහතිකය ලබාගත්තා.
ඒ සහතිකයෙන් ඔබේ දැනුම ගැන
විවරණය කරන්න බැහැ.
ඔබේ අධ්‍යාපන සහතිකයෙ තියෙන්නෙ
විභාගය දවසෙ විභාගෙට ලියද්දි
ඔබ දැන සිටිදේ පිළිබඳව
සහතිකයක් පමණයි.
ඔබ දැනුත් ඒ දේවල් දන්නවා කියා
ඉන් අදහස් වෙන්නෙ නෑ.

ඔබේ සැබෑ අගය තීරණය වෙන්නෙ
ඔබ සතුව තියන සිහිය, උපෙක්ෂාව
සහ ප්‍රඥාව අනුවයි.
මේ අංග තුන එකිනෙක මත යැපෙනවා.
අනික් අංග දෙකම රඳාපවතින්නෙ
ඔබේ සිහිය මතයි..
මේ විදියට වයසට ගියොත්
ඔබ වයස්ගතවෙන විට
මේ සිහියත් ඔබට අහිමි වෙනවා.

ඔබට අවශ්‍ය දේටත් සිහිය නැති
ඇවිදින මළකඳක් හෝ
ඇඳේ වැතිර සිටින මළකඳක් ලෙස
ජීවිතයේ අවසාන සමය ගෙවීමට
ඔබට සිදුවෙන්න පුලුවන්.
ඒ අවදානම ඔබට තියනවා.

සිහිය පිහිටුවා ගන්න කියලා
බුදුන් වහන්සේ අපට කියනවා.
බුදු දහමෙන් කරන ප්‍රධානම දේ
සිහිය පිහිටුවීමයි.

බුදු දහමට අනුව ජීවත් වෙන කෙනෙක්
වැරදි නොකර, හරි දේ කරමින් ජීවත් වෙන්නෙ
ඔහුගෙ සිහිය
තියුණු වෙන ප්‍රමාණයට නොවෙයි..
සිහිය පුළුල් වෙන ප්‍රමාණයටයි.

ඔබ එක දෙයක් ගැන තීරණය කරද්දි
ඔබට ඒ දේට අදාළ සියලුම දේ ගැන
සිහිය තියනවා නම්
ඔබේ තීරණය නිවැරදියි.

ඔබ මේ සටහනෙන් උකහාගන්න දේත්
ඔබේ සිහියෙ ප්‍රබලතාවය මත
රඳා පවතිනවා.

මිනිසෙකු ලෙස ඔබ වගාකරගත යුතු
ප්‍රධානම ගුණාංග තුනෙන් මූලිකම අංගය
සිහිය පිහිටුවා ගැනීමයි..

අනික් අංග දෙකට පළමුව සිහිය අවශ්‍යයි.

එක දෙයක් අරමුණු කරද්දි
ඊට අදාළ අනික් සියලුදේත්...
ඔබ ගැනත් සිහිය පිහිටුවා ගැනීම
මිනිසෙකු ලෙස ඔබට ඇති
ප්‍රබලම අභියෝගයයි..

ගබ්සාකිරීමේ පාපයෙන් මිදෙන්න මගක්.


Wenuka Chamara Galagoda
[[[[ චන්ඩියෙක් අතින් දූෂණය වුණානම් ඒ මොහොතෙම වෛද්‍ය ප්‍රතිකර්ම ගන්න පුලුවන් කලලයක් නිර්මනය වීමට පෙර..ඒක හරි..සමහර විට යමෙකුට රැවටීමකට ලක් වූ කෙනෙකුට වුවත් අම්මගෙ නොසැලකිලිමත් කමට අහිංසක කිරි කැටියෙක් පලි ද???? ]]]]

කළලයක් ඇති වුණාට පසුව...
මොන හේතුවක් මත ගබ්සා කළත්
මම දකින්නෙ මිනීමැරුමක් විදියටයි.

මවකගෙ සමස්ත වගකීම ළදරුවා රැකීමයි.
කළලය රැකීමයි.
මවක් තම කළලය විනාශ කිරීමට තීරණය කිරීම හෝ
ඇය එවැන්නකට පොළඹවා ගැනීම
මිනිසත් බවට පටහැණි අතිශය දුර්දාන්ත ක්‍රියාවක්.
සිය දිවි නසා ගැනීමටත් වඩා බාල ක්‍රියාවක්.

ඝාතකයාගේ බලයත්
ඝාතනය වෙන කෙනාගෙ අසරණ බවත් අතර
බල පරතරයෙ විශාලත්වය බැලුවාම...
මිනිසෙකුට හෝ ගැහැණියකට කළ හැකි
අති සාහසිකම ඝාතනය
නූපන් කිරිකැටියෙක්
මවු කුස තුළම මරා දැමීම කියා
මම විශ්වාස කරනවා.
.
කළලයක් තියන බව දැනගන්න තුරු
කාන්තාවක් මවක් වෙන්නෙ නෑ.
කළලයක් ඇතිවීමෙන් මිදෙන්න
ක්‍රියා කරන්නෙ කාන්තාවක්...
ඇය තමා තුළ
කළලයක් තියනවද නැද්ද දන්නෙ නෑ.
ඇගේ ප්‍රාණ ඝාත චේතනාවක් නෑ.
ඇය දන්න තරමින් ඇය තුළ ජීවියෙක් නෑ.

සංසර්ගයේ යෙදුන කාන්තාවක්
පිළිසිඳ ගැනීමෙන් වළකින්න යොදන උපක්‍රම වලදි
තමන් තුළ කළලයක් ඇති කියලා
ඒ කළලය නසන්න ඕන කියන
ද්වේශ චේතනාවෙන් ඇය ක්‍රියා කළොත්
කළලයක් නොතිබුණත්
ඇගේ ද්වේශය අනුව කර්මයක් සකස් වෙනවා.
ඒ කර්මය ප්‍රාණඝාතයක් වෙන්නෙ නෑ.

ප්‍රාණ ඝාතයක් සිදුවෙන්න නම්
පණ ඇති සතෙක් අවශ්‍යයි..

කළලයක් තියන බව දැනගන්න ක්ෂණයෙදි
ඇය මවක් බවට පත්වෙනවා.
ඉන් පසුව ළදරුවා ඇගේ කොටසක්..
පණ ඇති සතෙක්
ඇය ඒ ළදරුවා ඝාතනය කිරීම
මිනිසෙකු විසින් කරන
අතිශයින්ම සාහසික අපරාධයක්..

.
වෙනුකගේ අදහස තරම් හොඳ අදහසක්
ගබ්සාව ගැන දැකපු
එක සංවාදයකවත් මම දැකල නෑ.
දූෂණයකට ලක්වුණ කෙනෙක්...
හෝ අනවශ්‍ය ගැබ්ගැනීමක් ඇතිවෙයි
කියලා හිතන කෙනෙක්
කළලයක් ඇතිවෙන තුරු ප්‍රමාද වෙන්නෙ ඇයි?