20160209

නිර්වින්දනය වීම හික්මීමක් නොවෙයි.




බටහිර රටවල්වල වෙසෙන ජනතාව
මනා හික්මීමකින් යුතු පිරිසක් ලෙස
බොහෝ දෙනෙක් හිතනවා.
ඒ රටවල් වල සිරගෙවල් නෑ කියා
උදම් අනනවා.
ඒත්...
ඔවුන් ඉන්නෙ නිර්වින්දනය විසින් තැනූ
සදාකාලික සිරගෙයකයි.

හෝටලයක කුස්සියෙ ඉන්න අයට
කෑම එපාවීම හික්මීමක් නොවෙයි.
ඔහුගේ රස සංවේදීතාවය පිරිහීමක්.

ඔබ කියන හික්මීම ඇති අයට
සියුම් දේ රස විඳීමෙ හැකියාව අඩුයි.
ඔවුන් ගන්න කෑම, රස විඳින සංගීතය, නටන නැටුම්...
මේ සියල්ලම රළුයි.. ගොරෝසුයි... කර්කශයි..
ඔවුන්ට රස කාරක නැතිව
කෑමක් කන්න බැහැ.
ගහකින් කඩාගත් පළතුරක්
අමු එළවලුවක් රස විඳින්න බෑ.
නිර්වින්දනය වීම අවාසනාවක්.

කම්මලේ බල්ලට හෙණ ගැහුවත් ගාණක් නැත්තෙ
හෙණ හඬට තියන උපේක්ෂාව නොවෙයි.
නිර්වින්දනය නිසා
ජීවිතය යහපත්ව ගත කිරීම
ආත්මදමනය හෝ හික්මීම නොවෙයි.

මන්ද බුද්ධිකයන්
හොඳ හික්මීමක් ඇති පුද්ගලයන්
කියා කියන්න පුලුවන්.
වයසට ගොස් ඉන්ද්‍රිය පිරිහුණ පුද්ගලයන්
හොඳ හික්මීමක් ඇති පුද්ගලයන්
කියා කියන්න පුලුවන්.
නිර්වින්දනය වීම හික්මීමක් නොවෙයි.

හික්මීම කියන්නේ
සාමාන්‍ය මිනිසෙකුට මෙන්
හැඟීම් පහළ වෙද්දි
ඒ හැඟීම් වලට උපේක්ෂාවෙන්
ආත්ම දමනයෙන් හැසිරීමයි.

ඉන්ද්‍රිය වලට විඳිය හැකි
උපරිම සීමාව ඉක්මවා ගොස්
නිර්වින්දනය වීම හික්මීමක් නොවෙයි.
එවැනි පුද්ගලයන් අපේ රට වැනි රටක
සති කිහිපයක් ගත කළොත්
ඔවුන්ගෙ රාගය නැවත ඇවිස්සෙනවා.
එදාට ඔවුන් යහපත්ව ඉන්න සමත් වුණොත්
ඒ ඉන්නෙ හික්මීමෙන්.
ඒ ආත්ම දමනයට අගයක් තියනවා.

ඵුට්ඨස්ස ලෝක ධම්මේහි
චිත්තං යස්ස න කම්පති.
 ===========================

සජීවී මළවුන්ගේ නිරාගමික පාරාදීසය.


http://www.thelocal.se/20151229/sweden-is-a-paradise-but-we-have-lost-simple-human-values

ආගම් ප්‍රතික්ෂේප කරන නිරාගමිකයන්
නිරාගමික රටවල් පාරාදීසයන් ලෙස
ඉහළින්ම සලකනු ලබති.

නිරාගමික ස්වීඩනයේ 
ජනගහනයෙන් බාගයක්ම තනිව ජීවත් වන්නෝය.

මානසික ප්‍රශ්නවලින් මිදීමට
නිර්වින්දක පරිභෝජනයට ඇබ්බැහිවීම අතින්
ඉහළම සංඛ්‍යාව සිටින්නේ
නිරාගමික ස්කැන්ඩිනේවියානු රටවල් වලය.

ඉතියෝපියාවෙ කෙනෙකු තනිව මිය යාම
විශ්මයට හේතුවක් වුවත්
ස්කැන්ඩිනේවියානු රටවල් වල
තනිව මිය යාම ඉහළ මට්ටමක පවතී.
ස්වීඩනයේ එක් පුද්ගලයෙකු මියගිය බව
ලෝකයට හෙළිවූයේ වසර දෙකකට පසුවය.
ඔහු මියෙනතුරුම ජීවත්වන්නට ඇත්තේත්
මියගිය කෙනෙකු මෙනි.

නිරාගමිකයන් දුකෙන් මිදෙන්නේ
ලෝකයෙන් ඉවත්වී තමන්ගේම ලොවක තනි වීමෙනි.
නිරාගමිකයා යනු
ලෝකයෙන් ඈත්වී සිටින තනි පුද්ගලයෙකි.
සමාජයෙන් සැඟවී වෙසෙන තනි පුද්ගලයෙකුට
අන් අය සමග හැසිරෙන අයුරු කියා දෙන
ආගමක් දහමක් අවශ්‍ය නැත.

රාගයත්, ද්වේශයත් නිසා විඳින
දුකෙන් මිදීම සඳහා
ඉඳුරන් අකර්මණ්‍ය කරගෙන
මෝහයට වැටෙන නිරාගමිකයන්
සමාජයික සංවේදීභාවයෙන් පිරිහී
තනිව ජීවත්වන නරුම ජීවිතයක ප්‍රශ්න නැත.
ප්‍රශ්න ඇති කරන්නට මිනිසුන් නැත.
මිනිසුන් නැතිකම ප්‍රශ්නයක් වූ පසු
පාරාදීසය අපායක් වෙයි.

මිනිසා ඉගෙන ගත යුත්තේ
මේ මොහොත කුමක් වුවත්
ඒ මොහොතට උපේක්ෂාවෙන්
කළයුතු ක්‍රියාව කිරීමටයි.

අකමැති දේට
නිර්වින්දනය විසඳුමක් කරගත් පුද්ගලයා
කැමති දේටත් නිර්වින්දනය වෙයි.
ඔහුගේ පාරාදීසයේ පදනම නිර්වින්දනයයි.
නිර්වින්දනය වෙන පුද්ගලයාට
ආගමක් අවශ්‍ය නැත.

සමාජයෙහි හැසිරෙන, එහි ඇලෙන ගැටෙන
රාගයෙන් ද්වේශයෙන් කැළඹෙන
සංවේදී මිනිසාට ආගමක් අවශ්‍යය.
හැඟීම් සහිත මිනිසාට ආගමක් අවශ්‍යය.

හැඟීම් පහළ වූ විට ඒ හැඟීමට වහල් නොවී
ආත්ම දමනයෙන් යුතුව නිවැරදිව ක්‍රියා කරන්නට
මිනිසාට ආගම අවශ්‍යය.

බොහෝ ආගම් වල මිනිසාට උගන්වන්නේ
තමා මෙන් හිතන හැසිරෙන කල්ලියක
සැනසිල්ලෙන් වෙසෙන්නටය.
කල්ලිය නරකට යොමු වුණොත්
සිත නරකට යොමු වුණොත්
ඔහු නැවත අසරණ වෙයි.

බුදු දහම විදසුන මගින්
මැදුම් පිළිවෙත උගන්වයි.
බුදු දහමට අනුව විදසුන් වඩන්නා
සියලු දේම ගැන සිහියෙන් වෙසෙන අතර
කිසිවකින් කම්පාවට පත් නොවී ක්‍රියා කරන්නට
විදසුන් වැඩීම තුළින් පුහුණු වෙයි.

සෑම අවස්ථාවකටම
සිහියෙන් සහ උපේක්ෂාවෙන් වෙසෙන්නට
විදසුන මගින් පුහුණු වෙන ඔහුට
අත්දැකීමකින් පළායන්නට අවශ්‍ය නොවෙයි.
නිර්වින්දනය වීමට අවශ්‍ය නොවෙයි.

සංවේදී බවත් රැකගෙන දුක් නොවිඳ සිටින්නට
විදසුනෙන් පුහුණු වූ විට
ජීවිතයම පාරාදීසයකි.
---------------------------------------------------------------------------

විපස්සනා