බුදු දහම
මිනිසාට එළිය ලබා දෙන මැණිකක් නොවෙයි.
මිනිසාට එළිය ලබා දෙන මැණිකක් නොවෙයි.
පිළිපදින මිනිසායි මැණික.
බුදු දහම කියන්නෙ ඔප දමන ක්රමයයි.
ඔබ ඔප දමා ගැනීම ඔබ සතුයි.
ඔබ ඔප දමා ගැනීම ඔබ සතුයි.
බාල ගල් කැටයක් නම්
බුදු දහම සොයන තරමට
ඔබ සීරෙයි, පීඩාවට පත් වෙයි.
ඔබ බුදු දහමට වෛර කරයි.
එවැන්නන් ෆේස් බුක් ජාලයේ ඕන තරම් ඉන්නවා.
බුදු දහම සොයන තරමට
ඔබ සීරෙයි, පීඩාවට පත් වෙයි.
ඔබ බුදු දහමට වෛර කරයි.
එවැන්නන් ෆේස් බුක් ජාලයේ ඕන තරම් ඉන්නවා.
ඔබ මැණිකක් වගේ දැඩි නම්
බුදු දහම සොයන තරමට ඔප වැටෙයි.
බුදු දහම සොයන තරමට ඔප වැටෙයි.
ඔබත් බුදු දහමත් අතර සම්බන්ධය අනුව
ඔබ මැණිකක්ද ගල් කැටයක්ද යන්න
පැහැදිලි වෙනවා.
========================================
කෙසේද මහණෙනි
තමා දීපයක් කොට වෙසෙන්නේ?
තමා සරණයි, අන් සරණක් නැත්තේ,?
ධර්මය දීපයයි, ධර්මය සරණ වන්නේ?
මහණෙනි, යම් මහණෙක්,
1, කයෙහි කය අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව වෙසෙයි,
2, වේදනා වල වේදනා අනුව දකිමින්,
වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව වෙසෙයි,
3, සිතෙහි සිත අනුව දකිමින්,
වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව වෙසෙයි,
4, දහම්හි දහම් අනුව දකිමින්
වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව වෙසෙයි,
මහණෙනි එසේ
තමා දීපයක් කොට වෙසෙන්න.
තමා සරණයි, අන් සරණක් නැත.
ධර්මය දීපයයි, ධර්මය සරණයි.
අන් සරණක් නැත
http://tipitaka.org/sinh/cscd/ s0103m.mul2.xml
දීඝනිකායේ චක්කවත්තිසුත්තං
අත්තදීපා විහරථ
=තමා දීපයක් කොට වෙසෙන්න.
අත්තසරණා අනඤ්ඤසරණා,
=තමා සරණයි, අන් සරණක් නැත.
ධම්මදීපා ධම්මසරණා
=ධර්මය දීපයයි, ධර්මය සරණයි.
අනඤ්ඤසරණා.
=අන් සරණක් නැත
කථඤ්ච පන, භික්ඛවෙ, භික්ඛු අත්තදීපො විහරති
=කෙසේද මහණෙනි තමා දීපයක් කොට වෙසෙන්නේ?
අත්තසරණො අනඤ්ඤසරණො,
=තමා සරණ, අන් සරණක් නැත්තේ,?
ධම්මදීපො ධම්මසරණො අනඤ්ඤසරණො?
=ධර්මය දීපය, ධර්මය සරණ වන්නේ?
ඉධ භික්ඛවෙ, භික්ඛු
=මහණෙනි, යම් මහණෙක්,
කායෙ කායානුපස්සී විහරති,
=කයෙහි කය අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
ආතාපී සම්පජානො සතිමා
=වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
විනෙය්ය ලොකෙ අභිජ්ඣාදොමනස්සං,
=පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
වෙදනාසු වෙදනානුපස්සී විහරති
=[කයෙහි වෙනස් වීම්]
=වේදනා වල වේදනා අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
ආතාපී සම්පජානො සතිමා
=වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
විනෙය්ය ලොකෙ අභිජ්ඣාදොමනස්සං,
=පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
චිත්තෙ චිත්තානුපස්සී විහරති
=සිතෙහි සිත අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
ආතාපී සම්පජානො සතිමා
=වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
විනෙය්ය ලොකෙ අභිජ්ඣාදොමනස්සං,
=පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
ධම්මෙසු ධම්මානුපස්සී විහරති
=[සිතෙහි වෙනස්වීම්]
=දහම්හි දහම් අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
ආතාපී සම්පජානො සතිමා
=වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
විනෙය්ය ලොකෙ අභිජ්ඣාදොමනස්සං,
=පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
එවං ඛො, භික්ඛවෙ, භික්ඛු
මහණෙනි එසේ
=අත්තදීපො විහරති
තමා දීපයක් කොට වෙසෙන්නේය.
=අත්තසරණො අනඤ්ඤසරණො,
තමා සරණයි, අන් සරණක් නැත.
ධම්මදීපො ධම්මසරණො
=ධර්මය දීපයයි, ධර්මය සරණයි.
අනඤ්ඤසරණො.
=අන් සරණක් නැත.
ඔබ මැණිකක්ද ගල් කැටයක්ද යන්න
පැහැදිලි වෙනවා.
========================================
තමා දීපයක් කොට වෙසෙන්න.
තමා සරණයි, අන් සරණක් නැත.
ධර්මය දීපයයි, ධර්මය සරණයි.
අන් සරණක් නැත.
කෙසේද මහණෙනි
තමා දීපයක් කොට වෙසෙන්නේ?
තමා සරණයි, අන් සරණක් නැත්තේ,?
ධර්මය දීපයයි, ධර්මය සරණ වන්නේ?
මහණෙනි, යම් මහණෙක්,
1, කයෙහි කය අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව වෙසෙයි,
2, වේදනා වල වේදනා අනුව දකිමින්,
වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව වෙසෙයි,
3, සිතෙහි සිත අනුව දකිමින්,
වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව වෙසෙයි,
4, දහම්හි දහම් අනුව දකිමින්
වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව වෙසෙයි,
මහණෙනි එසේ
තමා දීපයක් කොට වෙසෙන්න.
තමා සරණයි, අන් සරණක් නැත.
ධර්මය දීපයයි, ධර්මය සරණයි.
අන් සරණක් නැත
http://tipitaka.org/sinh/cscd/
දීඝනිකායේ චක්කවත්තිසුත්තං
------------------------------ ------------------------------ -----------
=====================================================================
අත්තදීපා විහරථ
=තමා දීපයක් කොට වෙසෙන්න.
අත්තසරණා අනඤ්ඤසරණා,
=තමා සරණයි, අන් සරණක් නැත.
ධම්මදීපා ධම්මසරණා
=ධර්මය දීපයයි, ධර්මය සරණයි.
අනඤ්ඤසරණා.
=අන් සරණක් නැත
කථඤ්ච පන, භික්ඛවෙ, භික්ඛු අත්තදීපො විහරති
=කෙසේද මහණෙනි තමා දීපයක් කොට වෙසෙන්නේ?
අත්තසරණො අනඤ්ඤසරණො,
=තමා සරණ, අන් සරණක් නැත්තේ,?
ධම්මදීපො ධම්මසරණො අනඤ්ඤසරණො?
=ධර්මය දීපය, ධර්මය සරණ වන්නේ?
ඉධ භික්ඛවෙ, භික්ඛු
=මහණෙනි, යම් මහණෙක්,
කායෙ කායානුපස්සී විහරති,
=කයෙහි කය අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
ආතාපී සම්පජානො සතිමා
=වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
විනෙය්ය ලොකෙ අභිජ්ඣාදොමනස්සං,
=පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
වෙදනාසු වෙදනානුපස්සී විහරති
=[කයෙහි වෙනස් වීම්]
=වේදනා වල වේදනා අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
ආතාපී සම්පජානො සතිමා
=වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
විනෙය්ය ලොකෙ අභිජ්ඣාදොමනස්සං,
=පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
චිත්තෙ චිත්තානුපස්සී විහරති
=සිතෙහි සිත අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
ආතාපී සම්පජානො සතිමා
=වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
විනෙය්ය ලොකෙ අභිජ්ඣාදොමනස්සං,
=පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
ධම්මෙසු ධම්මානුපස්සී විහරති
=[සිතෙහි වෙනස්වීම්]
=දහම්හි දහම් අනුව දකිමින් වෙසෙයි,
ආතාපී සම්පජානො සතිමා
=වීර්යයෙන්, සමස්තය දැනෙන සිහියෙන්,
විනෙය්ය ලොකෙ අභිජ්ඣාදොමනස්සං,
=පවතින දෙයට ලෝභ-ද්වේශ දෙකෙන් තොරව
එවං ඛො, භික්ඛවෙ, භික්ඛු
මහණෙනි එසේ
=අත්තදීපො විහරති
තමා දීපයක් කොට වෙසෙන්නේය.
=අත්තසරණො අනඤ්ඤසරණො,
තමා සරණයි, අන් සරණක් නැත.
ධම්මදීපො ධම්මසරණො
=ධර්මය දීපයයි, ධර්මය සරණයි.
අනඤ්ඤසරණො.
=අන් සරණක් නැත.
කෙටියෙන් කියා ඇති අපූරු උදාහරනයක්.
ReplyDelete"මැණිකක් නොව ඔපදමන ක්රමයකි"
මේ තුල සියල්ල ගැබ්වී ඇතැයි සිතමි.
බුදු දහම ගැන උවමාවෙන්ම නරුම අදහස් පල කරන මාතලන්ට උත්තර දෙන්න මම ඔබේ ලිපියේ කොටසක් ගත්තා. මේ කාලකන්නියාට තරහ ගන්නේ නැතිව උත්තර දෙන්න ඔබේ සිතුවිලි හැර වෙන එකක් මට පෙනුනෙ නැහැ
ReplyDelete