20161222

දේවාලයේ කපුවාගෙන් දොස්තරට, දොස්තරගෙන් පරිගණකයට.

ආගමත් විද්‍යාවත් අතර වෙනස්කම් තිබුණත්
ආගම අදහන්නාත් විද්‍යාව අදහන්නාත් අතර
ලොකු වෙනසක් නැත.

පොදු ජනතාව අතර
ආගම අදහන්නා මෙන්ම විද්‍යාව අදහන්නාත්
තමන් අදහන දේ ගැන කිසිදු අවබෝධයක් නැති
එකම ආකාරයේ අන්ධ භක්තිකයන්ය.

දෙවියන් වහන්සේ ලෝකය මැවීමත්
විද්‍යාවේ මහා පිපුරුම න්‍යායත්
එකම ආකාරයේ විශ්වාස වුවත් නැතත්
ඒ දෙක අදහන සාමාන්‍ය මිනිසුන්
ඒ දෙකම අදහන්නේ එකම ආකාරයේ
අන්ධ භක්තියකිනි.

විද්‍යාත්මක සොයා ගැනීම් අනුසාරයෙන්
විද්‍යාවට ස්පර්ශ කළ නොහැකි තැන් පිළිබඳ
න්‍යාය, තර්ක සහ වාද මත පදනම් වන
බටහිර විද්‍යාවේ අනුමානත්
තමාට වඩා බලවත් නොපෙනෙන බලවේග මත
දිවි හිමියෙන් යැපෙන බොළඳ මිනිසුන්ගේ
ආගමික විශ්වාසත් අතර ලොකු පරතරයක් නැත.

එමෙන්ම
මිනිසුන්ගේ ඇදහිලි සහ විශ්වාස මත
සිය ජීවිකාව ගොඩ නගා ගන්නා කපුවාත්
විද්‍යාත්මක සොයා ගැනීම් පිළිබඳව
මිනිසා තුළ ඇති විශ්වාසය මත
රෝගීන්ගේ විශ්වාසය දිනාගෙන
ඒ විශ්වාසය මත අනුමාන අනුව
රෝගීන්ගේ රෝග ගැන පරීක්ෂණ පවත්වමින්
තවමත් "ප්‍රැක්ටිස්" කරන දොස්තරලාගේත්
ජීවිකාව සපයා ගැනීම අතර වෙනසක් නැත.

මතුපිටින් බලනවිට
මේ දෙපිරිස එකිනෙකාගෙන වෙනස් වුවද
ඔවුන් මත යැපෙන මිනිසුන්ගේ
නොදන්නා කමේ අසරණ භාවය සහ
ඒ නොදන්නාකම මත
මේ බලවතුන් දෙපිරිස පවත්වන
බලපෑමෙහි වෙනසක් නැත.

කපුවා පූජා වට්ටිය ගෙන දේවාලය තුළට ගිය පසු
ඔහු කරන්නේ කුමක්දැයි බැතිමතා දන්නේ නැත.
දොස්තර ලියා දෙන්නේ කුමක්ද
ෆාමසියෙන් නිකුත් කරන්නේ කුමක්ද යන්න
රෝගියා දන්නේත් නැත.

ආගමිකයන් කපුවා, පූජකයා අදහන අයුරින්ම
රෝගියා දොස්තරද ෆාමසිකරුවාද අදහන්නේය.
කපුවාගේ ගුරුකමක් වැරදී
ආතුරයා මිය ගියොත් කපුවා වග කියන්නේ නැත.
දොස්තරගේ එකම වෙනස නම්
ඔහු වගකීම රෝගියාට හෝ
ඔහුගේ නෑයෙකුට දී අත්සන් ගැනීමයි.
එන්නතක් වැරදී රෝගියා මිය ගියත්
වගකීම ඇපකරුවාටය.

ආගම නියෝජනය කළ කාරුණික පූජකයන්
මිළ මුදලට කෑදර පූජකයන්ගේ
උප්පරවැට්ටි නිසා අතුරුදහන් විය.
සිය වෙදකමට මිලක් නියම නොකළ
කාරුණික වෙදැදුරන් හෙළා දකිමින් ඔහුට හිමි තැන
දොස්තරගේ අභියෝගයට ලක්විය.

ආගමික
පූජකයා මුදලට යටවූ විට ඒ තැන
පූජකයාගේ නියෝජිත කපුවාට හිමිවිය.
කපුවාගේ පූජා වට්ටියට මිල මුදල් අනිවාර්යය.
කෑදර කපුවාට දේවාලය තුළ හිමි තැන
අද කෑදර දොස්තර පැහැරගනිමින් සිටියි.

අද දොස්තරට හිමි තැන සැකයට බඳුන් වී
මතු අනාගතයෙහි ඒ තැන හිමිවන්නේ
ඔහු නියෝජනය කරමින් සිටින
හැඟීම් නැති පරිගණකයටය.
දොස්තර විශ්වාස නොකරන රෝගියා
පරිගණකය අදහයි.
එහෙත් පිටුපස සිටින දොස්තර විසින්
ඒ පරිගණකයට දත්ත කවන්නේ
මුදල් ඉපයීම අරමුණු කරගෙන නිසා
පරිගණකයද මුදල් සොයන යන්ත්‍රයකි.

රෝගියාත් දොස්තරත් අතරට පරිගණකය පැමිණ
තමන්ගේ ලෙඩ දුක් ආදිය සමග
පරිගණකයේ සරණ සොයන අසරණයන් අතර
සුවහසක් රෝගීන් මෙන්ම
පරිගණකයෙන් යැපෙන දොස්තරලාද
අපට දක්නට හැකිවනු ඇත.

ආගමික ශාස්තෲන් වහන්සේලාගේ
සනාතනික දහම විකෘති කරමින්
ආගමික දේශනවලට දත්ත කවා
මිනිසා නොමග යැවූ පූජකයන් මෙන්ම
විද්‍යාත්මක සත්‍යතා අනුව
තම ජීවිකාව රැකෙන අයුරින්
පරිගණකයට දත්ත කවා
රෝගීන් මුලාකරන වෛද්‍ය වෘත්තිකයන්ද
හෙට අපට හමුවනු ඇත.

මේ සූරාකෑම පවතින්නට හේතුවෙන
මූලික වරද කරුවෝ
කපුවා හෝ දොස්තර නොවේ.
ඔවුන් අදහන අන්ධ භක්තිකයන්ය.
තමන් අන්ධ භක්තියෙන් අදහන දේ ගැන
සොයා බලන්නට අවශ්‍යතාවය තිබුණත්
ඒ සඳහා අවසර නැති ආතුරයන් සහ රෝගීන්ට
අකමත්තෙන් වුවත්
ඔවුන්ගේ ගොදුරු වෙන්නට සිදුවෙයි.

අනාදිමත් කාලයක පටන් කෙරෙන
මේ සනාතනික සූරාකෑම
එළඹෙන මතු අනාගතයේද
මේ ආකාරයෙන්ම අසරණයන් මුළා කරමින්
මුහුණුවර වෙනස් වෙමින් පවතිනු ඇත.

__________________________

ආගම කුමක් වුවත්
දහම අනුව පිළිපදිමින්
සිය ජීවිතය යහපත් කර ගනිමින්
ආපසු කිසිත් නොපතමින්
අන් අයද දහමට යොමු කරමින්
ජීවිතය ගත කරන
ආගමික ශ්‍රාවකයන් අතළොස්සත්
තමන් උගත් ශාස්ත්‍රය අනුව
තමාගේ සියලුම ශක්තියෙන්
ආත්ම පරිත්‍යාගයෙන් ක්‍රියා කරමින්
රෑ දිවා නොබලා රෝගීන් අතර වෙසෙමින්
ඔවුන්ගේ හිත සුව පිණිස වෙහෙසෙන
කාරුණික වෛද්‍යවරුන් අතළොස්ස
ත් 
මේ විවරණයට අයත් නොවන
මිහිබට දෙවි වරුන් පිරිසකි.
සමස්ත මිනිස් වර්ගයා වෙනුවෙන්
අපේ උත්තමාචාරය
ඔවුනට හිමිවිය යුතුය.

No comments:

Post a Comment