ආශ්රමවාසී භික්ඛු සිරිධම්මගේ
විවෘත අභියෝගය සහිත වාචික සෙල්ෆිය.
------------------------------
"බොරුකාරයන්ට වංචා කාරයන්ට
මිථ්යා දෘෂ්ඨි පතුරුවන්නන්ට
මේ සමාජයෙ ඉන්න ඉඩ තියන්නෙ නෑ.
මං ඔවුන් විනාශ කරනෝ.
දෙපයින් අල්ලා පරසක්වළ ගසනෝ.
අහල තියනවනේ අපේ වචනයක්....
දෙපයින් අල්ලා පරසක්වළ ගසනවයි කියලා අහල නෑ?
මොකක්ද දෙපයින් අල්ලා පරසක්වළ ගහනවයි කියන්නෙ?
මගේ අතට, මගේ අතට අහුවුණොත්
කවුරුහරි බොරුකාරයෙක්, වංචාකාරයෙක්..
අසත්ය වපුරවන්නෙක්....
ලෝකෙ කරන්න පුලුවන් ලොකුම බොරුව තමයි
නිවනෙයි කියලා වෙන එකක් කියන එක...
වෙන මොන බොරු කළත් ඒක සාධාරණයි.
මිනිස්සු ජීවත් වෙන්න බොරු කොන්නෝ.
මිනිස්සු ව්යාපාර සඳහා බොරු කොන්නෝ.
මිනිස්සු උසාවියකදී තා ඔයවගේ තැනකදී
මිනිස්සු බොරු කියනෝ
තමන්ගෙ මේ ගැලවීම... ආදිය පිණිස...
ඒවට සමාව දෙන්න පුලුවන්..
ඒවා භෞතික වැරදිනෙ..
දැන් එක වැරැද්දක් තියනෝ
සමාව දෙන්න බැරි..
නිවනේ නාමයෙන් බොරු කියනෝ.
නොදැකපු නිවනක් දැක්කයි කියල
මිනිස්සු අන්දවනෝ.
දැන් ඔය අපි දන්නෝ කවුද ඔය ඉන්නෙ ඔයි
මීවන පලානෙ හාමුදුරුවොයි
වහරක හාමුදුරුවොයි.....
මේ දෙන්නා මිනිස්සු අපායට යවන කෙමනක්.
මේ දෙන්නා මිනිස්සුන්ට විසාල
බොරුවක් පතුරවනෝ.
මුලු බුද්ධ වචනෙ විනාස කරලා.
බුදු හාමුදුරුවො ඉපදුනේ ලංකාවෙයි කියල කියනෝ..
එතනින්ම විසාල පව් කන්දක් ගොඩගහගෙන
අපාගත වෙන්න ලෑස්ති වෙනෝ.
මේවට ඔහෙලා අහුවෙන්න එපා.
ඔහෙලා අහුවෙන්න එපා.
එක එක්කෙනා... දැන්..
තව එක්කෙනෙක් රහත් වෙලයි කියලා..
අර කවුද මන් දන්නෙ නෑ හාමුදුරු කෙනෙක්...
අර රතිඤ්ඤා හමුදුරුවෝ...
රතිඤ්ඤා හමුදුරුවෝයි කියන්නෙ..
අර කවුද මොකක්ද දිවයින පත්තරේ ගියේ
ඒ දිවයින පත්තරේ පල් මෝඩයොත්
එක එක චරිත ඉස්සරහට ගේනෝ.
දිවයින පත්තරේ කතෘ තුමා
නිවන් දැකල තියෙන්න එපායැ
ඇත්ත නිවන බොරු නිවන මොකක්ද කියලා හොයාගන්න.
පුළුවන් නම් එන්න කියන්නකො
මාත් එක්ක කතා කරන්න.
ඔය ඕන කතෘ කෙනෙකුට.
කතා කරලා පුලුවනි නම් මාව පරද්දන්න කියන්න.
මාත් එක්ක සාකච්ඡා කරන්න එන්න කියන්න.
ඔවුන් එකෙක්වත් ඔලුවෙ පණ තියනකං
මං හොයාගෙන එන්නෙ නෑ..
ආවොත් පරද්දන බව දන්නවා..
මං කාටවත් බය නෑ.
මං සියල්ලන්ටම අභියෝග කරනෝ.
සියල්ලන්ව පරද්දනෝ.
සියල්ලන් පරසක්වල ගසනෝ.
පර සක්වල ගසනවයි කිව්වාම
ටිකක් බය වෙයි මේගොල්ලො මට..
බොරුකාරයන් අල්ලා පරසක්වළ ගසනෝ.
වංචාකාරයන් අල්ලා පරසක්වළ ගසනෝ.
මිථ්යා දෘෂ්ඨි විනාශ කරනෝ.
සත්ය පහළ කරවනෝ.
මනුස්ස ලෝකෙට යම්කිසි කෙනෙක්
මනුස්ස ලෝකෙ විනාස වෙන්න ආසන්නයේ
සත්ය අරගෙන මනුස්ස ලෝකේ එනවා නම් ඒ මමයි.
ඒ සත්ය අරගෙන එන පණිවිඩ කාරයා තමයි මම.
ආයෙ එක්කෙනෙක් එන්නෑ කාලෙකට.
දැන් ඔහෙලා මම කියන සත්ය අහන්න.
බොරු කාරයන්ගෙ බොරුවට වංචාවට අහුවෙන්න එපා..
ඒ මිනිස්සු ඔහෙලා අමාරුවෙ දානෝ.
මගෙන් වුණත් ප්රශ්න කරන්න. විමසන්න.
වචන නිවන නෙවෙයි.
මාර්ගය නිවනයි.
මාර්ගය නිවන.
පියවරෙන් පියවර සිහියෙන් අසාගෙන සිට
ඒ මාර්ගයේ මග සලකුණු අහන්න.
නිවන පොත්වල නෑ.
නිවන හදවතේ ඇත.
නිවන කෙනෙකුට දේශනා කරන්න බෑ.
දේශනාවකින් නිවන තේරුම් ගන්න බෑ.
දැනෙන දෙයින් නිවන තේරුම් ගත හැක.
මං කියන දේ ගැන හොඳට කල්පනා කරන්න..
නිවනක් ගැන දේශනා කරන්න බෑ...
දැනෙන දෙයින් නිවන තේරුම් ගත හැක.
සත්ය....
කිසි කෙනෙකුට අසන්න පුලුවන් දෙයක් නෙමෙයි.
සත්ය දැනෙන දෙයක් පමණයි..
සත්ය දැනෙන්නේ කාටද.?
සත්යය උදෙසා සිත් පුරුදු කළ,
අව්යාජ වූද.
නිරහංකාර වූද,
මාන්නය නැති කළා වූද
සත්යවාදී මිනිසුන්ට පමනක් සත්ය තේරේ
වෙන කිසිවෙකුට නොතේරේ.
ඒ නිසා මා කියන දේ අහන්න.
යමෙක් සත්ය කියනවා නම් මේ මනුලොව
ඒ මා පමණයි..
දැන් ගෞතම බුදු හාමුදුරුවොත් මෙහෙම කිව්වනෙ.
මාත් එහෙමම කියනෝ..
කියන කොට ඒ කාලෙ මිනිස්සු පිළිගත්තද, ප්රතික්ෂේප කළාද?
ප්රතික්ෂේප කළා. සමහර මිනිස්සු බැන්නා.
සමහර මිනිස්සු කිව්වා බොරු කාරයයි කියලා.
ඒක මට ප්රශ්නයක් නෑ.
කොච්චර බොරුකාරයයි කිව්වත්
කිසිම ඇත්ත කියන්නෙකුට
මේ බොරුකාරයා ඉස්සරහ
කොන්ද කෙළින් තියාගන්න බැරි එකයි
ප්රශ්නෙ තියෙන්නෙ..
ඒ ඇත්ත කියනවයි කියන ඊනියා සත්යවාදීන් කිසි කෙනෙකුට
මේ බොරුකාරයා ඉස්සරහට ඇවිල්ල
හිටගෙන ඉන්න බැරි එකයි ප්රශ්නෙ.
එක්කො කලන්තෙ දානෝ.
එක්කො චූ වැක්කෙරෙනෝ.
ඔය දෙකෙන් එකක් වෙනෝ.
ඒ නිසා ඔහෙලා මතක තියාගන්න
මේ ආපුද්...
මේ කරන මේ මාර්ගය මොකක්ද කියලා
ගවේශණය කරන්න පටන් ගන්න.
දැන් ඇත්තටම තේරෙන්නෙ නැද්ද
මම මෙච්චර බය නැතුව කතා කළාම
ඒකම මදිද කියා?
තේරෙන්නෙ නැද්ද?
දැන් මේ දේශනාව වීඩියෝ කරනෝ.
වීඩියෝ කරලා මේක දානෝ.
දාපු ගමන් මොකද්ද වෙන්නෙ?
අවශ්ය නම් මේකට උත්තර දෙන්න පුළුවන්
ඕන කෙනෙකුට.
හැබැයි මේ තාක් උත්තර දෙන්න කවුරුවත් එන්නෙ නෑ.
මං අහන්නෙ ඒ සාක්ෂි මදිද කියා.
ඈහ්?
ඒක තමයි එකම සාක්ෂිය..මා සඳහා සොබා දහම දීපු.
එකම සාක්ෂිය දීල එවල තියෙන්නෙ.
උඹට එකම එක වරප්රසාදයක් දෙනෝ.
ඒ වරප්රසාදය තමයි,
උඹව කිසිකෙනෙකුට,
මනුස්ස ලෝකෙ මනුස්සයෙකුටවත්,
දිවියලෝකෙ දෙවියෙකුටවත්,
බ්රහ්ම රාජයෙකුටවත්,
සහම්පතී මහා බ්රහ්මයාටවත්,
සනත් කුමාර මහා බ්රහ්මයාටවත්,
උඹව පරද්දන්න බෑ.
ඉතිං ඒක ඇතිනෙ මට.
හොඳයි ඒක නැතුව මනුස්ස ලෝකෙට ආවනම්
මොකද වෙන්නෙ.
එහෙනං මේ එක්කෙනෙක්වත් ඔහෙලා
සත්ය සොයන්නෙ නෑ මා ළඟ ඉඳගෙන.
ඔහෙලා වෙන වෙන තැන්වල
සත්ය ඇතෙයි කියලා හොයාවි..
ලෝකෙ හැමදාම සත්ය කියන එක
නිගමනය එන්නෙ වාදයකින්.
වෙන විදියක් නෑ.
ගෞතම බුදු හාමුදුරුවො බොහොම විවෘතව වාද කළා එදා සමාජයේ.
උන් වහන්සේ මේ බයේ හැංගිලා පළා ගිය නරියෙක් නොවෙයි..
අනික් එක වාදයකට එන්න කිව්වහම
වෙන වෙන ඒවා කිය කිය
උන්වහන්සේ මගහරින්න අවශ්යතාවයකුත් නෑ.
තමුන් ඇත්ත දන්නවා නම්
දන්න දේ ඇත්තෙයි කියලා තමනුත් දන්නවා නම්,
ඒක පරද්දන්න බැහැ කියලත් තමුන් දන්නවා නම්
ඉතිං ම අහන්නෙ මොකටද බය කියලා ඔච්චර.
අනික ආර්ය ශ්රාවකයෙක් ආර්ය භාවයට පත් වෙච්ච උතුමෙක්,
මොකටද බය වෙන්නෙ.?
රහතෙක් බුදු කෙනෙක් කාටද බය.
ඒ ගොල්ලො ඒ බය නැති කරලා..
බය නැති කරපු අය කතා කරන්න බයකුත්
කිසි කෙනෙක් එක්ක නෑ.
කුමාර කස්සප මහ රහතන් වහන්සෙ පොඩි කෙනෙක්.
අවුරුදු හතයි දහයයි. පොඩි වයස.
පායාසි රාජයා කියන්නෙ මාහාරාජ්යයේ යුව රාජයෙක්.
පැරැද්දුවා කතා කල්ලා.
සත්ය දන්නවා නම්
හොඳ ඥාණයකුත් තියනවා නම්
සිත පිරිසිදු නම්,
උතුම් නිර්වාණ මාර්ගය ප්රත්යක්ෂ කරලා නම්,
ඒ කිසි කෙනෙක් වයස පොඩි වුණයි කියලා,
වයස බාල වුණයි කියලා
පරද්දන්න පුලුවන් කමක් ඇත්තෙ නෑ.
ඒක ලෝකෙ පවතින සදාතනික සත්යයක්.
දැන් සමාජයට වැරදි එකක් දීල තියනවා..
බුද්ධාගමේ අය වාද කරන්නෑ...
බුද්ධාගමේ වාද කොරන්නෙ නැත්තං
අර සච්චකත් එක්ක මොකද්ද කොළේ.
එතකොට දීඝ නිකායෙ පායාසි රාජයත් එක්ක
මොකද්ද කොළේ.
ඕවා ඔක්කොම බොරු.
මේ බොරු කියන්නෙ
කොන්ද පණ නැති කම වහගන්න කියන හිවල් කතා මිසක්,
කවදාක්වත් කොන්දෙ පණ තියන
වල්ගෙ පණ තියන සිංහයෙක් කියන කතා නොවෙයි මේවා.
ඒ නිසා මේවට අහු වෙන්න එපා."
===========================================
සිරිධම්ම හිමිගෙ වහසිබස් ගැන
මමත් කියන්නේ මේ ටිකමයි.
''කවදාක්වත් කොන්දෙ පණ තියනසිරිධම්ම හිමිගෙ වහසිබස් ගැන
මමත් කියන්නේ මේ ටිකමයි.
වල්ගෙ පණ තියන සිංහයෙක් කියන කතා නොවෙයි මේවා.
ඒ නිසා මේවට අහු වෙන්න එපා."
''ලෝකෙ හැමදාම සත්ය කියන එක
නිගමනය එන්නෙ වාදයකින්.
වෙන විදියක් නෑ.
ගෞතම බුදු හාමුදුරුවො බොහොම විවෘතව වාද කළා එදා සමාජයේ.
උන් වහන්සේ මේ බයේ හැංගිලා පළා ගිය නරියෙක් නොවෙයි..
අනික් එක වාදයකට එන්න කිව්වහම
වෙන වෙන ඒවා කිය කිය
උන්වහන්සේ මගහරින්න අවශ්යතාවයකුත් නෑ.'' "මං කාටවත් බය නෑ.
මං සියල්ලන්ටම අභියෝග කරනෝ.
සියල්ලන්ව පරද්දනෝ.
සියල්ලන් පරසක්වල ගසනෝ.''
ආදී වහසි බස් කියමින් අභියෝග කළසිරිධම්ම හිමි පසුගිය මාස හතර තුළ
විවාද මානසිකත්වයෙන් මිදී
චතුරාර්ය සත්යය, පටිච්ච සමුප්පාදය,
සතර සතිපට්ඨානය වැනි දහම් කරුණු නොසලකා හැර
බෞද්ධ සංස්කෘතිය හදාරණ ශිෂ්ය හිමි නමක්
''සුහද'' සංවාදයකට කැඳවන්නට තරම්
බියගුල්ලෙක් වුණේ ඇයි.?
සීවලී හිමියන්ගෙ බෞද්ධ සංස්කෘතිය පාඩම අතරෙ
සිරිධම්ම හිමියන්ගෙ
සුපුරුදු ''මම රහත්'' කොමර්ෂල් අහන්න පුලුවන්.
ධර්මය නෑ.
සීවලී හිමියන් සටහන් පොතක් කියවනවා
කියා හිතෙනවා..
"මං කාටවත් බය නෑ.
මං සියල්ලන්ටම අභියෝග කරනෝ.
සියල්ලන්ව පරද්දනෝ.
සියල්ලන් පරසක්වල ගසනෝ.
පර සක්වල ගසනවයි කිව්වාම
ටිකක් බය වෙයි මේගොල්ලො මට..
බොරුකාරයන් අල්ලා පරසක්වළ ගසනෝ.
වංචාකාරයන් අල්ලා පරසක්වළ ගසනෝ.
මිථ්යා දෘෂ්ඨි විනාශ කරනෝ.
සත්ය පහළ කරවනෝ."
අධිමානයෙන්, වියරුවෙන් පසුවෙන
මැරයෙකු මෙන් ලොවටම අභියෝග කරමින්
අසංවර ලෙස හැසිරෙමින් සිටි
සිරිධම්ම හිමිගේ මානය බිඳී
පසුගිය මාස හතර තුළ
ඔහුගේ වාග් සංවරය
දියුණු වූයේ කොහොමද?
මා සමග පැවති විවාදයෙන් පසුව
ඔහු උගත් පාඩම් ඇති බව
මේ පවත්වන දුර්වල සහ ධර්මයෙන් බැහැර
ඉතිහාස පාඩමෙන් අපට වැටහෙනවා.
නැවතත් ශිෂ්ය හිමි වරුන් සමග
මෙවැනි ඉතිහාස පාඩම් පැවැත්විය යුතු නෑ.
මේ කරුණු පොතපතෙන් ඉගෙන ගන්න පුලුවන්.
ධාරණ ශක්තිය ප්රමාණවත්.
සිරිධම්ම හිමි "මම රහත්" කියා
තවදුරටත් වහසි බස් කියනවා නම්
ඔහු සංවාද කළ යුත්තේ දහමයි.
ඔහුගෙ රහත් බව පිළිබඳව හෙළිවන්නේ
දහම් සංවාදයකිනුයි.
ඔහු ඒ සඳහා බියෙන් පසු වෙනවා.
=================================
මා සමග පැවති විවාදය
--------------------------------------------------------------------------------------
සංවාදය
17000ක් ඉක්මවා Youtube වීඩියෝ පටය නරඹා තිබුණ ද
නැරඹූ අය සිරිධම්ම හිමිගේ අසංවර හැසිරීම විවේචනය කළ බැවින්
ඉවත් කරන්නට ඇත.
17000ක් ඉක්මවා Youtube වීඩියෝ පටය නරඹා තිබුණ ද
නැරඹූ අය සිරිධම්ම හිමිගේ අසංවර හැසිරීම විවේචනය කළ බැවින්
ඉවත් කරන්නට ඇත.
සංවාදයට සවන්දෙන්න.
No comments:
Post a Comment