20190225

නිරුවත : නිතර දකින කුකුල් කරමලේ සුදුයි


Palitha Iddamalgoda[[[අතුලගෙ කුකුල් කරමල් තියරිය
-----------------------------------------
අතුල සිරිවර්ධන මහත්මයා මෙහෙම කියනවා.
" හැමදාම දකින කුකුළගෙ කරමල සුදුයිලු"
මේ පැරණි උපහැරණය අතුල යොදා ගන්නෙ කාන්තාවගේ මුහුණ අත පය බෙල්ල ආදිය නිතර දැකීමෙන් පිරිමියාට ඒවායෙ අගයක් නැති වී යන බව කියන්නයි.... හරි අපි ඒ උපහැරණය ඊට ගැළපෙනවාය කියමුකො.
තවදුරටත් අතුල මහත්මයා කියනවා ඒ නිසා බටහිර රටවල මිනිසුන්ගෙ ලිංගිකත්වයට තියෙන සංවේදීත්වය අඩුවෙලා ඔවුන්ගෙ ඉන්ද්‍රියයන් දුර්වල වෙනවලු...... බුර්කාව වගේ සංවර ඇඳුමක් ගෑණු අඳිද්දි පිරිමින්ගෙ සංවේදී බව වැඩිවෙලා ඉන්ද්‍රීය ශක්තිය වැඩිවෙනවලු.]]]

මෙතන තියන
ඉන්ද්‍රිය ශක්තිය කතාව
පාලිත අතින් දාපු කතාවක්..  

එහෙම නැත්නම්
පාලිතගෙ අවබෝධයෙ අඩුවක්.

පාලිතගෙ මේ විග්‍රහය වැරදියි.

කායිකව ඉන්ද්‍රිය දුර්වල වීමක්
මම මේ ගැන කියද්දි කියලා නෑ.
ඉන්ද්‍රියවල සංවේදී බව නම්
දුර්වල වෙනවා.

කායික සංවේදී බව සහ
මානසික සංවේදී බව දෙකක්.

කායික සංවේදී බවට
ඉන්ද්‍රිය නිරෝගී බව බලපානවා.
මානසික සංවේදී බව
අඩු වැඩිවීම බලපාන්නෙ
ඉන්ද්‍රිය වලට නොවෙයි,
රාගයට සහ
කාමච්ඡන්දයටයි.

කමච්ඡන්දය කිය්න්නෙ
ප්‍රිය ස්පර්ශයකින් උපදින්
සුඛ වේදනාව නිසා
ඇති වෙන රාගයේ
ක්‍රියා කාරී අවස්ථාවයි.

ස්පර්ශය
සුඛ වේදනාව
රාගය
කාමච්ඡන්දය
කාමුක වචන සහ ක්‍රියා

ඉන්ද්‍රිය කියන්නෙ උපකරණ.
රාගය තමයි විදුලිය සපයන්නෙ.
ක්‍රියාත්මක වීම
කාමච්ඡන්දය

එකම දෙයක් නිතර ඇසීමෙන් දැකීමෙන්
නිතර රස විඳීමෙන්
ඒ දේට සංවේදී තාවය අඩුවීම
ඕනම කෙනෙක් දන්න
සරල අත්දැකීමක්.

අඩ නිරුවත දකින පිරිමි සිත්
ඒ උත්තේජනවලට ගොදුරුවීමෙන්
ස්වාභාවිකව පරිවර්තනය වෙනවා.
රාගයට වගේම මෝහයටත්
පරිවර්තනය වෙනවා.

මේ මානසික පරිවර්තනය
සිදු වෙන්නෙ කොහොමද?

ශීලාචාර සමාජයක
ස්ත්‍රීන් අඩ නිරුවතට යොමු වෙද්දි
සමාජයේ ඉන්න පිරිමි කාමුක වෙනවා.
අශීලාචාර වෙනවා.

කල් ගත වෙද්දි ඒ නිරුවතම
ඔවුන්ට සමාන්‍ය දෙයක් වෙනවා.
ඇසෙන් ලැබෙන කාමුක උත්තේජනය
මනස නොසලකා හරිනවා.

ඇසේ රූපය ගැටෙද්දි ක්‍රියාත්මක වෙන
චක්ඛු විඥාණයට නිරුවත අලුත් නෑ.
හැමදාම වැඩට එන අය දිහා
සෙකියුරිටි ගාඩ් හෙලනවා වගේ
ඇල්මැරුණ ගතියකින් නිරුවත දකින්න
ඇසේ චක්ඛු විඥාණය වෙනස් වෙනවා.
කලින් නිරුවත ඇසේ ස්පර්ෂ වෙද්දි
කයේ ඇති වෙන වේදනා
සංඥාව හඳුනා ගත්තෙ
සුඛ වේදනාවක් විදියටයි.
දැන් චක්ඛු විඥාණයට
නිරුවත ගස් කොලන් වගේ
සාමාන්‍ය දෙයක් වෙලා.

ඉඳහිට ඇඳුම ඈත් මෑත් වෙලා දුටු
නිරුවතෙන් ලද සුඛ වේදනාව
ඇසට මෙන්ම සිතටත් ප්‍රියයි.

දැන් රූපය නිතරම දකිනවා..

ඇසේ විඤ්ඤාණයට
නිරුවත හුරු පුරුදු වෙද්දි
දැන් කයෙහි ඇතිවෙන්නෙ
අදුක්ඛමාසුඛ වේදනාවක්.

කලින් ඇතිවුණ රාගය වෙනුවට
දැන් ඇති වෙන්නෙ මෝහය.

මෝහය තැන්පත් වෙන
ඇසේ චක්ඛු විඥාණයෙන් තීව්‍ර නොකළ
කායික සුඛ වේදනාව දුර්වලයි.
දැන් සංඥාවට හඳුනාගන්න තියෙන්නෙ
අදුක්ඛමාසුඛ වේදනාවක්.
ප්‍රියත් නෑ අප්‍රියත් නෑ.

අදුක්ඛමාසුඛ වේදනාව නිසා ඇති වෙන්නෙ
මෝහ සංස්කාරය.

ඇසේ සංවේදී බව අඩුවෙන්නෙ
මේ වෙනස්වීම හේතුවෙන්.
ඉන්ද්‍රිය දුර්වල වෙනවා නම් වෙන්නෙ
කායිකව නොවෙයි. මානසිකවයි.

දැන් ඇති වෙන්නෙ
සුඛ වේදනාව සහ රාගය නොවෙයි.
කාමයට කැමැත්තක් ඇති වෙන්නෙත් නෑ.

මේ මෝහයෙන් මිදෙන්න,
නෂ්ඨ කාමයෙන් මිදෙන්න
මත්පැන්, මදන මෝදක, ව්‍යාඝ්‍රා ආදී
කායික උත්තේජක අවශ්‍ය වෙනවා.

කායිකව විසඳුම් සෙව්වාට
ප්‍රශ්නය තියෙන්නෙ මනසෙයි.
සිතේ තියන මෝහය ක්ෂය නොකර
මනස සංවේදී වෙන්නෙ නෑ..

මේ සංසිද්ධිය සිදු වෙන්නෙ
නිරුවතට අදාළව විතරක් නොවෙයි.
රාගය ඇති වෙන හැම තැනම
මේ ක්‍රියාවලිය සිදු වෙනවා.
කුඩා දරුවන්ට වුණත් මේ වගේ තමයි.

සුඛ වේදනාවක්
ලබන්නට හිතාගෙන
ආසාවෙන් අතට ගන්න අයිස්ක්‍රීම් බඳුන
බඳුන් දෙක තුන වෙද්දි එපා වෙනවා.

පළවෙනි අයිස් ක්‍රීම් එකෙන් එන
සුඛ වේදනාව දුර්වල වෙලා
අදුක්ඛමාසුඛ වේදනාවක්
සංඥාව ඉදිරියට එනවා.
අදුක්ඛමාසුඛ වේදනාවට
හිතේ ඇතිවෙන්නෙ රාගය නොවෙයි.
මෝහයයි...

මෝහයෙන් මිදෙන්න,
නෂ්ඨ කාමයෙන් මිදෙන්න
මත්පැන්, මදන මෝදක, ව්යාඝ්රා ආදී
කායික උත්තේජක අවශ්ය වෙනවා.


කායිකව විසඳුම් සෙව්වාට
ප්‍රශ්නය තියෙන්නෙ මනසෙයි.
සිතේ තියන මෝහය ක්ෂය නොකර
මනස සංවේදී වෙන්නෙ නෑ..

විවාහයක ස්ත්‍රී පුරුෂ සබඳතාවය
අඩු වෙන්න මූලිකම හේතුවත්
මේ සංසිද්ධියමයි.
රාගයෙන් මෝහයට යනවා.

අරපිරිමැස්මෙන් කාමය භාවිතා කරන අයට
විවාහයේ කායික සබඳතාවය
බොහෝ කලක් රැකගන්න පුලුවන්.

නිරාගමිකයන් බෝතලයක් මැදින් තියාගෙන
වෙනත් පිරිමින් සමග කාලය බොන අතරෙ
ආගමික විවාහක පිරිමි ආගමික ස්ථානවලට
පවුල් පිටින් යන බව අපි දන්නවා.

ආගමික ජීවිත ගත කරන අයගෙ
ඉන්ද්‍රිය සංවර කරන පැවතුම්
ආගමික ජීවන රටාවක
ප්‍රධානම අංගයක් නිසා
රාගයෙන් මෝහයට යෑම
ස්වභාවයෙන්ම අඩුයි.
ආගමික ජීවිත ගත කරන පවුල්
රාගයෙන් නොමග ගිහින්
විවාහ ජීවිතය බිඳගන්නා ප්‍රතිශතය
ඉතාම අවම බව අපට පෙනෙන දෙයක්..
වෙනත් හේතු බලපාන්න පුලුවන්.

සැබෑ ආගමික පවුල් වල සංගතිය ප්‍රබලයි.
එවැනි පවුල් දකින්න පෝයට පන්සලට
ඉරිදාට පල්ලියට යන්න ඕන.

බුර්කාව ඇති හෝ නැති ආගමික පවුල්වල
කායික සංවරය, අඳුම් ඇඳීමේ සංවරය
පවත්වා ගැනීමෙන් හිරි ඔතප් ආරක්ෂා වෙනවා.

නිරුවත ප්‍රදර්ශනය කරන අය කාමුකයි.
එහෙම නැත්නම් නරුම මානසිකත්වයක් තියනවා.
ඔවුන්ගේ මානසික ලෝකයේ හිස්තැනක් තියනවා.
හීන මානීය ආතතියක් තියනවා.
දෙමාපියන්ගෙන් පුරුදු වෙලා ඇබ්බැහි වෙන අය
නිරුවත ප්‍රදර්ශනය කරන්නෙ
ඇබ්බැහි වීම මතයි.

ගණිකාවක් වැනි වාණිජමය උවමනාවකින්
මගතොට දකින අයට, එකට රැකියාව කරන අයට
නිරුවත පෙන්වන්නෙ පිරිමි දමනය කරගන්නයි.
රූප බලයෙන් පිරිමි යටත් කරගන්නයි.
රූපයෙන් ඇති වෙන ආකර්ශනය
කෙමෙන් දුර්වල වෙලා යද්දි
පසුකාලීනව ඔවුන් කාමුක ජීවිතවලට
නතු වීම ස්වාභාවිකයි.

මේ වගේ
විවිධ මානසික අවශ්‍යතා මත
අඩ නිරුවතින් ගමන් කරන අය ඉන්නවා.
සාමාන්‍ය බුද්ධියෙන් විමසීමෙන්
හඳුනා ගන්න පුලුවන්.

දුප්පත් කම නිසා අඩුවෙන් ඇඳුම් අඳින
කිසිවෙක් අපේ සමාජයේ නැහැ.

Palitha Iddamalgoda[[[දැන් මට තියෙන ප්‍රශ්ණෙ කරමල විතරක් යැ නිතර දෙවේලෙ කිකිළියන්ගෙ අහවල් ඒවාත් දැක්කය කියලා මොකෝ කුකුළන්ට හෙන ගහලා ගිහිල්ලයැ..... ඔය අපූරුවට වර්ගයා බෝකරන්න දායක වෙන්නෙ.... එහෙම නිතර දෙවේලෙ දැක්කය කියලා ලිංගිකව බෙලහීන වෙනවනං උපන්දා ඉඳන් හෙලුවෙන් ඉන්න සියළු සකලවිද සතා සීපාවා මෙලොවින් වඳවෙලා යන්න එපැයි ලිංගිකව බෙලහීන වෙලා.]]]
සතුන් ගැන කතාව සරලයි..
අපට අදාළ එකකුත් නොවෙයි..

සතුන්ගේ හිත්වල අපේ හිත්වල වගේ
රාගය උපාදාන වීමක් නැහැ....

දැන්
ගෙදර බල්ලට ගහල එලෙව්වොත්
තව ටිකකින් ඇවිත් නකුට වනයි.
රාගය ද්වේශය උපාදාන වීමක් නැහැ.

සැමියා බිරිඳ දරුවෝ මවුපියෝවත්
ඒ වගේ ද්වේශයෙන් නිදහස් වෙන්නෙ නෑ.
තණ්හාව උපාදාන කරගෙන වවාගන්නවා.

සතුන් අපි වගේ මානසිකව හිත හිතා
රාග ද්වේශ නිෂ්පාදනය කරගනිමින්
විඥාණයේ එකතු කරගන්නෙ නෑ..
දැක්කොත් දැක්කා විතරයි.
උන් දැක්ක බව වත් දන්නෙ නෑ.

තිරිසන් අපායෙ පව් ගෙවෙන්නෙ
ඒ විදියට කියා හිතන්න පුලුවන්.

සංවේදී පිරිමියෙක් බස් නැවතුමේදි
ප්‍රිය කරන කාන්තා රූපයක් දැක්කොත්
කාර්යාලයටත් අරන් යනවා.
පස්සෙන්දා බස් නැවතුමටත් අරන් ඇවිත්
ආයෙ දකින තුරු බලාගෙන ඉන්නවා.
මේ හැම මොහොතකදිම රාගය ඉපදිලා
විඥාණයේ තැන්පත් වෙනවා.
තණ්හාව උපාදාන වෙනවා.
භවය සකස් වෙන්න
ඇගේ පස්සෙ යන්න ඉන්ධන වෙන්නෙ
එසේ රැස් කළ රාගය තමයි.

සතුන් රාගය තැන්පත් කරන්නෙ නෑ.
උන්ට කාමය කියන්නෙ කුසගින්න වගේ
ඇති වෙලා නැති වෙලා යන
කායික අවශ්‍යතාවයක්..

මිනිස් ඇසුරෙ වෙසෙන සතුන්
කාමුක බවින් වැඩියි කියන්න පුලුවන්.
උන්ව කායිකව හුරතල් කරලා
රාගය පෝෂණය කරන නිසා
උන්ටත් රාගය උපාදාන වෙනවා.

No comments:

Post a Comment