වැරදි කළ දරුවාට
දෙමාපියන් දඬුවම් දීම වැරදි වැඩක්.
වැරදි කළ පාසල් සිසුවාට
ගුරුවරයා දඬුවම් දීම වැරදි වැඩක්.
අපේ සමාජයේ ආකල්පය එයයි.
වැරදි කළ අපරාධකරුවාට
උසාවියෙන් දඬුවම් දීම වැරදි වැඩක්
අපරාධකරුවා සිතයි.
ඔහු වස බොන්නේ ඒ බව කියන්නටය.
වැරදි කළ දරුවාත් පාසල් සිසුවාත්
වැඩිහිටියන් වී සමාජයට එන්නේ
වරදක් පිළිගන්නට නොහැකි
දඬුවමක් පිළිගන්නට නොහැකි
මානසික ආබාධිතයෙකු වශයෙනි.
වරදට දඬුවම යනු පළිගැනීමක් නම්
ඒ දඬුවම නොදීම යහපත්ය.
මන්ද එහි පදනම වනුයේ
කැකෑරෙන ද්වේශය පමණක් නිසාය.
දරුවාට දඬුවම් නොදිය යුතුයි කියන අය
වැඩිහිටියාට දඬුවම් දෙන්නට සූදානම්ය.
එහෙත් වරදකරුවා කුඩා කල සිට හුරුවුණේ
"දඬුවම් දීම වැරදි වැඩක්" යන
වැරදි ආකල්පයෙනි.
දඬුවමට එරෙහි වන අඳබාලයා
උසාවියේදී වස පානය කරන්නේ
දඬුවමට ඔහුගේ විරෝධය
සමාජය හමුවේ පළ කරන්නටයි.
දැන් සමාජය ඔහුට අනුකම්පා කළ යුතුය.
අපේ සමාජය එවැන්නකි.
පොල් හොරකම් කරන ආච්චී සහ
දැරිය නිදහස් කළ යුතුය.
මැති ඇමති වරුන්ට දඬුවම් දිය යුතුය.
ඒ අපේ සමාජය හදන නීතියයි.
දරුවන් හදන්නේ මේ දෙමාපියන්ය.
වරදට ලැබුණ දඬුවමට එරෙහිව
උසාවියේදී වස පානය කළ අඳබාලයාට
වැරදි දෙකක් සඳහා දඬුවම් කළ යුතුය.
1, සිය දිවි නසා ගැනීමට තැත් කිරීම
2, අධිකරණයට අපහාස කිරීම.
මේ වැරදිකරුවා එවැනි ආකල්ප ඇතිව
හැදෙන්නට වැඩෙන්නට ඇත්තේ
ඔහුගේ මාපියන්, ගුරුවරුන් සහ
සමාජයේ ආශීර්වාදය ඇතිව
ඔහු ඇති දැඩි කළවූ නිසාය.
දරුවෙකුට දඬුවමක් ලැබුණ විට
දරුවා, දරුවාගේ දෙමාපියන් මෙන්ම
සමස්ත සමාජයද ඒ දඬුවම පිළිගත යුතුය.
දඬුවම සිත් රිදවන්නකි.
ඒ සිත් රිදීම වරද නිවැරදි වීමට
අවශ්ය වන සාධනීය වේදනාවකි.
මා දන්නා එක් කාන්තාවක්
සිය ළාබාල දරුවා සමග
බස් රියෙන් දිගු ගමනකට සැරසුණේ
ඔහුටද ටිකට් පතක් ලබා ගනිමිනි.
ඔහුට කවුලුව අසලට වී
සිටගෙන යන්නට අවශ්ය විය.
"ඔයා ඔතන හිටගෙන ගිහින්
කවුරු හරි මෙතන වාඩි වුණොත්
මගේ උකුළට නම් ගන්නෙ නෑ" කියා
ඇය ඔහුට අනතුරු ඇඟෙව්වාය.
මව සිතූ සේම සිදු විය.
මව කී දේ නොපිළිගත් දරුවා
ඇගේ උකුළෙහි හිඳගන්නට සැරසෙද්දී
ඇය ඔහු ඉවතට තල්ලු කරන විට
ඔහුගේ හිස කොහේදී වැදී
ඔහු හඬන්නට විය.
ඔහුගේ අසුන පැහැරගෙන හිඳගෙන සිටි
නාඳුනන මගියා ඇයට දොස් නැගීය.
"මගේ දරුවාට මම දුන්න දඬුවම
මටත් දරුවාටත් දෙන්නාටම
දරාගන්න පුළුවන්න නම්
ඔබට ඇති අමාරු ව කුමක්දැයි" විමසා
ඇය ඔහු නිහඬ කළාය.
පසු කලක ඔහු පාසලේ කණිටු අංශයේ
ප්රධාන ශිෂ්ය නායකයා විය.
සැබෑ දඬුවමෙන්
දඬුවම් දෙන්නාද
විඳින්න අනුව පීඩා විඳියි.
ඒ පීඩාව දරාගෙන දඬුවම දෙන්නට
ඔහු සමත් විය යුතුය.
බොහෝ දෙමාපියන්
තම දරුවාගේ වැරදි වලදී
කුඩා දරුවන් මෙන් හැසිරෙන්නෝය.
අනවශ්ය ලෙස වරද ඉවසන ඔවුහු
දරුවා දඬුවමෙන් වියුක්ත කිරීම
තම වගකීමක් ලෙසද සිතයි.
ඒ පිළිබඳව ආඩම්බරද වෙත්.
දෙමාපියන්ට නිසි සැලකිල්ලක් නොකරන
ආත්මාර්ථකාමී දරුවන් වන්නේද
මේ නිදැල්ලේ වැඩෙන සුරතලුන්ය.
දඬුවම දෙන්නාගේ චේතනාව වන්නේ
වරද කළ තැනැත්තාගේ වරද හැදීම නම්
චුදිතයා ඒ අවස්ථාවේ මොන දුකක් වින්දත්
ඔහු වරද වටහා ගත්තොත් ඒ දෙස බලන්නේ
කාරුණික වැඩිහිටියෙකුගේ සද්ක්රියාවක් ලෙසිනි.
සැබෑ දඬුවම් දීම චේතනාවේ පටන්ම
කාරුණික වැඩිහිටියෙකුගේ සද්ක්රියාවකි.
බුදු දහමේ විනය පිටකය යනු
සැබැවින්ම දඬුවම් පද්ධතියකි.
පාරාජිකා සතර පැවිද්ද අහිමි කරන අතර
අනෙකුත් ආපත්ති වල්දී විඳිය යුතු
අපහසුතාවයන් නියම වී ඇත.
සමාජ නීති වල අරමුණ සමාජය රැකීමයි.
සමාජය වැරදි කරුගෙන් රැකීම කරන විට
වැරදි කරුද පරිවර්තනය විය හැකිය.
නැතත් ඔහු සමාජය වෙනුවෙන් දඬුවම් ලබයි.
සැබෑ දඬුවම් දීම චේතනාවේ පටන්ම
කාරුණික වැඩිහිටියෙකුගේ සද්ක්රියාවකි.
බුදු දහමේ විනය පිටකය යනු
සැබැවින්ම දඬුවම් පද්ධතියකි.
පාරාජිකා සතර පැවිද්ද අහිමි කරන අතර
අනෙකුත් ආපත්ති වල්දී විඳිය යුතු
අපහසුතාවයන් නියම වී ඇත.
සමාජ නීති වල අරමුණ සමාජය රැකීමයි.
සමාජය වැරදි කරුගෙන් රැකීම කරන විට
වැරදි කරුද පරිවර්තනය විය හැකිය.
නැතත් ඔහු සමාජය වෙනුවෙන් දඬුවම් ලබයි.
.
කලකට පෙර ප්රධාන නගරයක
පිරිමි පාසලක උසස්පෙළ සිසුවෙක්
සිය සොහොයුරියකගේ මංගල සාදයක
පානය කොට ඉතිරි වූ මත්පැන් රැගෙන විත්
පාසලේ මිතුරන් සමග පාසලෙන් බැහැර
ජලාශයක් අයිනට ගොස් පානයකොට
බී මතින් නැවත පාසලට පැමිණියේය.
ඔහුගේ පන්ති භාර ගුරුවරයා
සිසුවා කැඳවා වරද විනිශ්චය කොට
ඔහුට දඬුවම් කොට පාසලෙන්ද ඉවත් කළේය.
පසු කලෙක ඔහු රැකියාව ලෙස කළේ
නගරයේ වෙළඳපළේ එළවලු විකිණීමයි.
තනිවම එතනට වැටුණු ඔහු සමග
හවුලට වැටෙන්නට සිටි සිසුන් පිරිසක්
ගුරුවරයාගේ සද්ක්රියාව නිසා රැකිණ.
පාසලේ ගුරුවරුන්ගේ ප්රශ්නයක් නිසා
උද්ඝෝෂණය කරන සිසුන් පිරිසක්
ගුරුවරුන්ට හිංසා කරන්නට යන බව දැනගත්
අර එළවළු වෙළෙන්දා සිය ගුරුවරයා සිහි කොට
"උඹලා අපේ සර්ට අත තිව්වොත් හෙම
මගෙන් බේරෙන්න හිතන්න එපා" කියමින්
අනෙක් සිසුන්ට තර්ජනය කළේය.
ඔහු සිය දෙමාපියන්ට වඩා
අර ගුරුවරයාට ගරු කරනු ඇත.
ඒ නිවැරදි දඬුවමෙහි ඵලයයි.
මා හැමදාම මේ කතාව සිහි කරන විට
ඒ සිසුවා සහ ගුරුවරයා වෙනුවෙන් උපදින
සෙනෙහසින් හා ගෞරවය හේතු කොටගෙන
නෙතින් හැලෙන කඳුලු මට දැන් හුරු වී ඇත.
ඒ ගුරුවරයා රජෙක් වුණා නම්
ඔහු නීතිය මෙහෙයවන ආකාරය ගැන
රට වැසියා ඔහුට ගරු කරනු නියතය.
ඒ රට අපේ රට වුවත් එය සිදු විය හැකිය.
මේ රටේ ඉතාම දූෂිත පාලන සමයක
තිස් වසරක යුද්ධය ජයගත් හමුදාපති
දඟගෙට යැවූ රජයක් අධිකරණයක් සහ
ඊට එකඟ වූ ජනතාවක් අපට සිටියේය.
අද යහපාලන රජයක් පවතිනවා නම්
චුදිතයාගේ තරාතිරම බැලිය යුතුද?
වරදකරුවා කවුරු වුණත් ඔහුට විරුද්ධව
නීතිය ක්රියාත්මක විය යුතුය කියන
ග්රාම සේවක කෙනෙක් දැන් රජ වී සිටී.
ඔහු තවමත් රාජ්ය සේවකයෙකි.
ජනපතිගේ සොහොයුරා රිය අනතුරකින්
ජීවිත හානි දෙකක් සිදු කොට පලාගියේය.
ඔහු සිය සොහොයුරාගෙන් රැකවරණය පැතුවාද
ජනපති සොහොයුරා ප්රතික්ෂේප කළා ද
කියා අප තවමත් නොදනිමු.
එහෙත් ඔහු පොලීසියට භාර විය.
පොලීසිය මෛත්රීට කතා කොට විමසුවේ
සොහොයුරාට කුමක් කළ යුතුද යන්නයි.
"වෙන ලොකු මිනිස්සුන්ගෙ කවුරු හරි වැරදි කළාම
පොලීසිය නීතිය ක්රියාත්මක කරන්නෙ
ඒ ලොක්කන්ගෙන් අහලද?
වැරදි කලා නම් තරාතිරම නොබලා
නීතිය ක්රියාත්මක කරන්න" කියමින්
සිය සොහොයුරා වෙනුවෙන් කළ යුතු දේ
කට උත්තරත් නැති වෙන්නටම
ඔහු පොලීසියට කියා දුන්නේය.
දෙමාපියන් දඬුවම් දීම වැරදි වැඩක්.
වැරදි කළ පාසල් සිසුවාට
ගුරුවරයා දඬුවම් දීම වැරදි වැඩක්.
අපේ සමාජයේ ආකල්පය එයයි.
වැරදි කළ අපරාධකරුවාට
උසාවියෙන් දඬුවම් දීම වැරදි වැඩක්
අපරාධකරුවා සිතයි.
ඔහු වස බොන්නේ ඒ බව කියන්නටය.
වැරදි කළ දරුවාත් පාසල් සිසුවාත්
වැඩිහිටියන් වී සමාජයට එන්නේ
වරදක් පිළිගන්නට නොහැකි
දඬුවමක් පිළිගන්නට නොහැකි
මානසික ආබාධිතයෙකු වශයෙනි.
වරදට දඬුවම යනු පළිගැනීමක් නම්
ඒ දඬුවම නොදීම යහපත්ය.
මන්ද එහි පදනම වනුයේ
කැකෑරෙන ද්වේශය පමණක් නිසාය.
දරුවාට දඬුවම් නොදිය යුතුයි කියන අය
වැඩිහිටියාට දඬුවම් දෙන්නට සූදානම්ය.
එහෙත් වරදකරුවා කුඩා කල සිට හුරුවුණේ
"දඬුවම් දීම වැරදි වැඩක්" යන
වැරදි ආකල්පයෙනි.
දඬුවමට එරෙහි වන අඳබාලයා
උසාවියේදී වස පානය කරන්නේ
දඬුවමට ඔහුගේ විරෝධය
සමාජය හමුවේ පළ කරන්නටයි.
දැන් සමාජය ඔහුට අනුකම්පා කළ යුතුය.
අපේ සමාජය එවැන්නකි.
පොල් හොරකම් කරන ආච්චී සහ
දැරිය නිදහස් කළ යුතුය.
මැති ඇමති වරුන්ට දඬුවම් දිය යුතුය.
ඒ අපේ සමාජය හදන නීතියයි.
දරුවන් හදන්නේ මේ දෙමාපියන්ය.
වරදට ලැබුණ දඬුවමට එරෙහිව
උසාවියේදී වස පානය කළ අඳබාලයාට
වැරදි දෙකක් සඳහා දඬුවම් කළ යුතුය.
1, සිය දිවි නසා ගැනීමට තැත් කිරීම
2, අධිකරණයට අපහාස කිරීම.
මේ වැරදිකරුවා එවැනි ආකල්ප ඇතිව
හැදෙන්නට වැඩෙන්නට ඇත්තේ
ඔහුගේ මාපියන්, ගුරුවරුන් සහ
සමාජයේ ආශීර්වාදය ඇතිව
ඔහු ඇති දැඩි කළවූ නිසාය.
දරුවෙකුට දඬුවමක් ලැබුණ විට
දරුවා, දරුවාගේ දෙමාපියන් මෙන්ම
සමස්ත සමාජයද ඒ දඬුවම පිළිගත යුතුය.
දඬුවම සිත් රිදවන්නකි.
ඒ සිත් රිදීම වරද නිවැරදි වීමට
අවශ්ය වන සාධනීය වේදනාවකි.
මා දන්නා එක් කාන්තාවක්
සිය ළාබාල දරුවා සමග
බස් රියෙන් දිගු ගමනකට සැරසුණේ
ඔහුටද ටිකට් පතක් ලබා ගනිමිනි.
ඔහුට කවුලුව අසලට වී
සිටගෙන යන්නට අවශ්ය විය.
"ඔයා ඔතන හිටගෙන ගිහින්
කවුරු හරි මෙතන වාඩි වුණොත්
මගේ උකුළට නම් ගන්නෙ නෑ" කියා
ඇය ඔහුට අනතුරු ඇඟෙව්වාය.
මව සිතූ සේම සිදු විය.
මව කී දේ නොපිළිගත් දරුවා
ඇගේ උකුළෙහි හිඳගන්නට සැරසෙද්දී
ඇය ඔහු ඉවතට තල්ලු කරන විට
ඔහුගේ හිස කොහේදී වැදී
ඔහු හඬන්නට විය.
ඔහුගේ අසුන පැහැරගෙන හිඳගෙන සිටි
නාඳුනන මගියා ඇයට දොස් නැගීය.
"මගේ දරුවාට මම දුන්න දඬුවම
මටත් දරුවාටත් දෙන්නාටම
දරාගන්න පුළුවන්න නම්
ඔබට ඇති අමාරු ව කුමක්දැයි" විමසා
ඇය ඔහු නිහඬ කළාය.
පසු කලක ඔහු පාසලේ කණිටු අංශයේ
ප්රධාන ශිෂ්ය නායකයා විය.
සැබෑ දඬුවමෙන්
දඬුවම් දෙන්නාද
විඳින්න අනුව පීඩා විඳියි.
ඒ පීඩාව දරාගෙන දඬුවම දෙන්නට
ඔහු සමත් විය යුතුය.
බොහෝ දෙමාපියන්
තම දරුවාගේ වැරදි වලදී
කුඩා දරුවන් මෙන් හැසිරෙන්නෝය.
අනවශ්ය ලෙස වරද ඉවසන ඔවුහු
දරුවා දඬුවමෙන් වියුක්ත කිරීම
තම වගකීමක් ලෙසද සිතයි.
ඒ පිළිබඳව ආඩම්බරද වෙත්.
දෙමාපියන්ට නිසි සැලකිල්ලක් නොකරන
ආත්මාර්ථකාමී දරුවන් වන්නේද
මේ නිදැල්ලේ වැඩෙන සුරතලුන්ය.
දඬුවම දෙන්නාගේ චේතනාව වන්නේ
වරද කළ තැනැත්තාගේ වරද හැදීම නම්
චුදිතයා ඒ අවස්ථාවේ මොන දුකක් වින්දත්
ඔහු වරද වටහා ගත්තොත් ඒ දෙස බලන්නේ
කාරුණික වැඩිහිටියෙකුගේ සද්ක්රියාවක් ලෙසිනි.
සැබෑ දඬුවම් දීම චේතනාවේ පටන්ම
කාරුණික වැඩිහිටියෙකුගේ සද්ක්රියාවකි.
බුදු දහමේ විනය පිටකය යනු
සැබැවින්ම දඬුවම් පද්ධතියකි.
පාරාජිකා සතර පැවිද්ද අහිමි කරන අතර
අනෙකුත් ආපත්ති වල්දී විඳිය යුතු
අපහසුතාවයන් නියම වී ඇත.
සමාජ නීති වල අරමුණ සමාජය රැකීමයි.
සමාජය වැරදි කරුගෙන් රැකීම කරන විට
වැරදි කරුද පරිවර්තනය විය හැකිය.
නැතත් ඔහු සමාජය වෙනුවෙන් දඬුවම් ලබයි.
සැබෑ දඬුවම් දීම චේතනාවේ පටන්ම
කාරුණික වැඩිහිටියෙකුගේ සද්ක්රියාවකි.
බුදු දහමේ විනය පිටකය යනු
සැබැවින්ම දඬුවම් පද්ධතියකි.
පාරාජිකා සතර පැවිද්ද අහිමි කරන අතර
අනෙකුත් ආපත්ති වල්දී විඳිය යුතු
අපහසුතාවයන් නියම වී ඇත.
සමාජ නීති වල අරමුණ සමාජය රැකීමයි.
සමාජය වැරදි කරුගෙන් රැකීම කරන විට
වැරදි කරුද පරිවර්තනය විය හැකිය.
නැතත් ඔහු සමාජය වෙනුවෙන් දඬුවම් ලබයි.
.
කලකට පෙර ප්රධාන නගරයක
පිරිමි පාසලක උසස්පෙළ සිසුවෙක්
සිය සොහොයුරියකගේ මංගල සාදයක
පානය කොට ඉතිරි වූ මත්පැන් රැගෙන විත්
පාසලේ මිතුරන් සමග පාසලෙන් බැහැර
ජලාශයක් අයිනට ගොස් පානයකොට
බී මතින් නැවත පාසලට පැමිණියේය.
ඔහුගේ පන්ති භාර ගුරුවරයා
සිසුවා කැඳවා වරද විනිශ්චය කොට
ඔහුට දඬුවම් කොට පාසලෙන්ද ඉවත් කළේය.
පසු කලෙක ඔහු රැකියාව ලෙස කළේ
නගරයේ වෙළඳපළේ එළවලු විකිණීමයි.
තනිවම එතනට වැටුණු ඔහු සමග
හවුලට වැටෙන්නට සිටි සිසුන් පිරිසක්
ගුරුවරයාගේ සද්ක්රියාව නිසා රැකිණ.
පාසලේ ගුරුවරුන්ගේ ප්රශ්නයක් නිසා
උද්ඝෝෂණය කරන සිසුන් පිරිසක්
ගුරුවරුන්ට හිංසා කරන්නට යන බව දැනගත්
අර එළවළු වෙළෙන්දා සිය ගුරුවරයා සිහි කොට
"උඹලා අපේ සර්ට අත තිව්වොත් හෙම
මගෙන් බේරෙන්න හිතන්න එපා" කියමින්
අනෙක් සිසුන්ට තර්ජනය කළේය.
ඔහු සිය දෙමාපියන්ට වඩා
අර ගුරුවරයාට ගරු කරනු ඇත.
ඒ නිවැරදි දඬුවමෙහි ඵලයයි.
මා හැමදාම මේ කතාව සිහි කරන විට
ඒ සිසුවා සහ ගුරුවරයා වෙනුවෙන් උපදින
සෙනෙහසින් හා ගෞරවය හේතු කොටගෙන
නෙතින් හැලෙන කඳුලු මට දැන් හුරු වී ඇත.
ඒ ගුරුවරයා රජෙක් වුණා නම්
ඔහු නීතිය මෙහෙයවන ආකාරය ගැන
රට වැසියා ඔහුට ගරු කරනු නියතය.
ඒ රට අපේ රට වුවත් එය සිදු විය හැකිය.
මේ රටේ ඉතාම දූෂිත පාලන සමයක
තිස් වසරක යුද්ධය ජයගත් හමුදාපති
දඟගෙට යැවූ රජයක් අධිකරණයක් සහ
ඊට එකඟ වූ ජනතාවක් අපට සිටියේය.
අද යහපාලන රජයක් පවතිනවා නම්
චුදිතයාගේ තරාතිරම බැලිය යුතුද?
වරදකරුවා කවුරු වුණත් ඔහුට විරුද්ධව
නීතිය ක්රියාත්මක විය යුතුය කියන
ග්රාම සේවක කෙනෙක් දැන් රජ වී සිටී.
ඔහු තවමත් රාජ්ය සේවකයෙකි.
ජනපතිගේ සොහොයුරා රිය අනතුරකින්
ජීවිත හානි දෙකක් සිදු කොට පලාගියේය.
ඔහු සිය සොහොයුරාගෙන් රැකවරණය පැතුවාද
ජනපති සොහොයුරා ප්රතික්ෂේප කළා ද
කියා අප තවමත් නොදනිමු.
එහෙත් ඔහු පොලීසියට භාර විය.
පොලීසිය මෛත්රීට කතා කොට විමසුවේ
සොහොයුරාට කුමක් කළ යුතුද යන්නයි.
"වෙන ලොකු මිනිස්සුන්ගෙ කවුරු හරි වැරදි කළාම
පොලීසිය නීතිය ක්රියාත්මක කරන්නෙ
ඒ ලොක්කන්ගෙන් අහලද?
වැරදි කලා නම් තරාතිරම නොබලා
නීතිය ක්රියාත්මක කරන්න" කියමින්
සිය සොහොයුරා වෙනුවෙන් කළ යුතු දේ
කට උත්තරත් නැති වෙන්නටම
ඔහු පොලීසියට කියා දුන්නේය.
"වැරදි කරපු ඕනෑම කෙනෙකුට
වරදට විරුද්ධව ක්රියා කිරීම
වරදට දඬුවම් කිරීම...
ඒකට කාටවත් විරුද්ධ වෙන්න බෑ
ඒක හරියට ක්රියාත්මක වෙන්න ඕන.''
"වැරදි නම් වැරදි දේ
කවුරු කළත් වැරදියි.
වැරදි කරන සියලු දෙනාට විරුද්ධව
ආණ්ඩුවෙද විපක්ෂයෙද කොහෙද කොතනද?
ඕන කෙනෙකුට විරුද්ධව
නීතිය ක්රියාත්මක වෙන්න ඕන."
සෝභිත හිමි ගුණ සමරුවේදීද
ජනපති මෛත්රී රටට කීවේය.
වැරදි කරුවාට දඬුවම් දෙන්නට
රටේ රජුගෙන් කිසිදු බාධාවක් නැත.
මැති ඇමති වරු නිලධාරි පොලීසිය
සහ අධිකරණය ඔහු සමග එකඟද?
පවතින සමාජය ඔහු සමග එකඟද?
ඔබ ඔහු සමග එකඟද?
එසේ නම් ඔබේ දරුවා හදන්නට
ඔබ ගන්නා ක්රියාමාර්ග නිවැරදිව ගෙන
ඒ මාවත අනුගමනය කරන්න.
ඔබ නොහැදුණොත්, ඔබේ දරුවා නොහැදුණොත්
ඔබේ රට කවදාවත් හැදෙන්නේ නැත.
ඔබද වගකිවයුත්තෙකි.
වරදට විරුද්ධව ක්රියා කිරීම
වරදට දඬුවම් කිරීම...
ඒකට කාටවත් විරුද්ධ වෙන්න බෑ
ඒක හරියට ක්රියාත්මක වෙන්න ඕන.''
"වැරදි නම් වැරදි දේ
කවුරු කළත් වැරදියි.
වැරදි කරන සියලු දෙනාට විරුද්ධව
ආණ්ඩුවෙද විපක්ෂයෙද කොහෙද කොතනද?
ඕන කෙනෙකුට විරුද්ධව
නීතිය ක්රියාත්මක වෙන්න ඕන."
සෝභිත හිමි ගුණ සමරුවේදීද
ජනපති මෛත්රී රටට කීවේය.
වැරදි කරුවාට දඬුවම් දෙන්නට
රටේ රජුගෙන් කිසිදු බාධාවක් නැත.
මැති ඇමති වරු නිලධාරි පොලීසිය
සහ අධිකරණය ඔහු සමග එකඟද?
පවතින සමාජය ඔහු සමග එකඟද?
ඔබ ඔහු සමග එකඟද?
එසේ නම් ඔබේ දරුවා හදන්නට
ඔබ ගන්නා ක්රියාමාර්ග නිවැරදිව ගෙන
ඒ මාවත අනුගමනය කරන්න.
ඔබ නොහැදුණොත්, ඔබේ දරුවා නොහැදුණොත්
ඔබේ රට කවදාවත් හැදෙන්නේ නැත.
ඔබද වගකිවයුත්තෙකි.
වස පානය කළ පුද්ගලයා සිදුවීම සම්බන්ධයෙන් නිවැරදිකරුද දන්නෑ
ReplyDeleteනිවැරදිකරු වුණත් ඔහුගේ ක්රියාව වැරදියි.
Deleteඔහු මේ සිදුවීමෙන් අයින් කළත්
මේ ස්වභාවය අපෙ රටේ හැටි.
දසුන් ගෝමරී වැනි බොහෝ දේ ඇති අයත්
මෙවැනි තීරණ වලට යන්නෙ
ඔවුන්ගේ සිතැඟි හරි වුණත් වැරදි වුණත්
දෙමව්පියන් අවිවාදයෙන් පිළිගත් නිසයි.
ලෝකය එහෙම නෑ.
ඔවුන් ඉච්ඡා භංගත්වයට පත් වෙනවා.
මගේ දරුවන්ට මේකෙ අනික් පැත්ත.
ලෝකය මම තරම් දැඩි නෑ.