ජනප්රිය රංගන හා නිරූපණ ශිල්පියෙකු වූ
දසුන් නිශාන් ද සිල්වා
හදිසියේම ඊයේ (2017 09 25දා) සිය දිවියෙන් නික්ම ගියේය.
ඔහුගේ හිස්බව සිය මිතුරන්ට මෙන්ම
ඔහුට ආදරය කරන ලද රසිකයන්ට බොහෝ සේ දැනෙනු ඇත.
ඔහු කලා ක්ෂේත්රයට අවතීර්ණ වීමට පෙර කටයුතු කළේ
පරිගණක මෘදුකාංග ඉංජිනේරු උපාධිධාරියෙකු ලෙසය.
මෙම තරුණ රංගන ශිල්පියා
පසුගිය දිනවල ආලින්දයට එනුයේ, ‘පැහැසරා’,
‘කවුරුන්ද නුඹ මගේ’ හා ‘මුතුමලී’ යන නාට්යය සමගය.
දසුන්, වෙළෙඳ දැන්වීම් නිරූපණ ශිල්පියෙකු හා
විලාසිතා නිරූපණ ශිල්පියෙකු ලෙසද කටයුතු කළේය.
ඔහුගේ ජීවිතයේ හදිසි සමුගැනීමත් සමගින්
ඔහුගේ මතකයන් අමතක වීමට බොහෝ ඉඩකඩ ඇත.
ජීවිතය ගැන ඔහු පැවසූ වදන් අදට වලංගු වී තිබේ.
මීට මාස කිහිපයකට පෙර
ඔහු ‘අද’ සමග මෙලෙස කතාබහක නිරත විය.
දසුන් නිශාන් ද සිල්වා
හදිසියේම ඊයේ (2017 09 25දා) සිය දිවියෙන් නික්ම ගියේය.
ඔහුගේ හිස්බව සිය මිතුරන්ට මෙන්ම
ඔහුට ආදරය කරන ලද රසිකයන්ට බොහෝ සේ දැනෙනු ඇත.
ඔහු කලා ක්ෂේත්රයට අවතීර්ණ වීමට පෙර කටයුතු කළේ
පරිගණක මෘදුකාංග ඉංජිනේරු උපාධිධාරියෙකු ලෙසය.
මෙම තරුණ රංගන ශිල්පියා
පසුගිය දිනවල ආලින්දයට එනුයේ, ‘පැහැසරා’,
‘කවුරුන්ද නුඹ මගේ’ හා ‘මුතුමලී’ යන නාට්යය සමගය.
දසුන්, වෙළෙඳ දැන්වීම් නිරූපණ ශිල්පියෙකු හා
විලාසිතා නිරූපණ ශිල්පියෙකු ලෙසද කටයුතු කළේය.
ඔහුගේ ජීවිතයේ හදිසි සමුගැනීමත් සමගින්
ඔහුගේ මතකයන් අමතක වීමට බොහෝ ඉඩකඩ ඇත.
ජීවිතය ගැන ඔහු පැවසූ වදන් අදට වලංගු වී තිබේ.
මීට මාස කිහිපයකට පෙර
ඔහු ‘අද’ සමග මෙලෙස කතාබහක නිරත විය.
දසුන් ක්ෂේත්රයට එන්නේ?
නිරූපණ ශිල්පියෙකු ලෙසයි මම ක්ෂේත්රයට එන්නෙ,
2009 වර්ෂයේ අන්තිම වගේ.
2009 වර්ෂයේ අන්තිම වගේ.
දැනුත් නිරූපණය කරනවාද?
නැහැ නවත්වලා තියෙන්නෙ.
වෙන අරමුණක් තිබුණේ නැද්ද?
වෙන අරමුණක් තිබුණේ නැහැ. මම අයි.ටී. පැත්තෙන් තමයි ඉගෙන ගත්තේ. උපාධියත් සම්පූර්ණ කළා. කාලයක් මූලික අරමුණ වෙලා තිබුණේ ඒක. නිරූපණයට සම්බන්ධ වුණාම මම වෙළෙඳ දැන්වීම් 60කට විතර සම්බන්ධ වුණා. ඊට පස්සේ මම තේරුම් ගත්තා කලාව කියන්නේ රසවින්දනය තියෙන තැනක්. මට හරියන්නේ එතැන කියලා මම හිතුවා. ඊට පස්සේ පූර්ණ කාලීනව රංගන ශිල්පියෙක් විදිහට කටයුතු කරන්න තීරණය කළා.
ඔබව කලා ක්ෂේත්රයේ බොහෝ දෙනෙක් හඳුනන්නෙ කොහොමද?
මම මුලින්ම ප්රධාන චරිතයක් කළේ ‘අපේක්ෂා’ ටෙලි නාට්යයයි. ඒකේ තියෙන ‘භූමි’ කියන චරිතය නිසා තමයි ගොඩක් දෙනෙක් මාව හඳුන්වන්නේ. ඊට පස්සේ ‘සූර්යයා’ කියන චරිතයත් බොහෝ දෙනා අතරට ගියා.
සම්බන්ධ වෙලා තියෙන නිර්මාණ ප්රමාණය?
මේ වෙනකොට 06ක් විතර විකාශනය වෙලා තියෙනවා.
තව 10ක් විතර එන්න තියෙනවා.
තව 10ක් විතර එන්න තියෙනවා.
හොඳම චරිතය ලැබුණේ කොයි ටෙලිනාට්යයේද?
මම ආසයි විවිධ චරිත කරන්න. පෙම්වතා පමණක් වීමට ආසාවක් නැහැ.
වෙනස් චරිතයක් කළා ‘නේරංජනා’ නාට්යයේ. ඒකට මම කැමැතියි.
වෙනස් චරිතයක් කළා ‘නේරංජනා’ නාට්යයේ. ඒකට මම කැමැතියි.
ඒ කියන්නෙ පෙම්වතා වෙන්න අවස්ථාවක් නැද්ද?
පෙම්වතා වෙන්න චරිතය ලැබෙනවා. ඒක අනිවාර්යය දෙයක්. හැබැයි ඒ රාමුවෙන් එහා යන්න මම ගොඩක් කැමැතියි. මම කරන ඕනෑම චරිතයකින් මම ඇත්තටම සතුටු වෙනවා.
සැබෑ ජීවිතයේදී ඔබ පෙම් කරනවා කෙනෙකුට,
ඒ අතරට තව කෙනෙක් එනවා.
ඔබ කොහොමද ප්රේමය ජයගන්නේ?
ඒ අතරට තව කෙනෙක් එනවා.
ඔබ කොහොමද ප්රේමය ජයගන්නේ?
ටෙලිනාට්යයක් හරි, චිත්රපටයක් හරි නම්
ඒකට පිටපතක් තියෙනවා.
නමුත් සැබෑ ජීවිතයට පිටපතක් කියන එකක් නැහැ.
මම හිතනවා දෛවය කියලා පිටපතක් තියෙනවා.
ඒකට අවශ්ය විදිහට හැමදේම විසඳෙයි කියලා.
මට අනාගත බලාපොරොත්තු ගොඩක් නැහැ.
ජීවිතය ගලා යන්න ඉඩ දීලා තියෙන්නේ.
ගලන පැත්තට මම යනවා.
ඒකට පිටපතක් තියෙනවා.
නමුත් සැබෑ ජීවිතයට පිටපතක් කියන එකක් නැහැ.
මම හිතනවා දෛවය කියලා පිටපතක් තියෙනවා.
ඒකට අවශ්ය විදිහට හැමදේම විසඳෙයි කියලා.
මට අනාගත බලාපොරොත්තු ගොඩක් නැහැ.
ජීවිතය ගලා යන්න ඉඩ දීලා තියෙන්නේ.
ගලන පැත්තට මම යනවා.
ක්ෂේත්රයට ආවේ ජනප්රිය වෙන්නම හිතාගෙනද?
මම ජනප්රියත්වය පස්සේ පන්නන කෙනෙක් නෙමෙයි. මම කොතැනක ගියත් කැපී පෙනෙන්න උත්සාහ කරන්නේ නැහැ. මට මගේ පාඩුවේ මගේ නිදහස විඳින්නයි ඕන. මට ඕන ජනප්රිය වෙන්න නෙමෙයි, වැඩ්ඩෙක් වෙන්න.
වැඩ්ඩෙක් වෙන්න කලාවම තෝරගත්තෙ ඇයි?
මම ඉස්සෙල්ලා කිව්වේ දෛවය තමයි මාව මෙතැනට ගෙනාවේ. ඒක එහෙමයි කියලා මම හිතනවා. වෙන්න තියෙන දෙයක් වෙන්න තියෙනවා නම්, ඒක වළක්වන්න බැහැ. මම ඉගෙන ගත්තේ වෙන විෂයක්. මම ආවේ වෙනත් විෂයකින්. උසස් පෙළට කළේ ජීව විද්යාව. ඒ වෛද්යවරයෙක් වෙන්න හිතාගෙනයි. එතැනත් හොඳ ප්රතිඵල ලැබුණා. අද වෙනකොට මම උපාධිධාරියෙක්. ඒත් කිසිම රැකියාවක් කරන්න වුවමනාවක් තිබුණේ නැහැ.
ඒ කියන්නෙ මූල්යමය පැත්තෙන් ඔබ පොහොසත්?
මට ජීවත් වෙන්න තරම් ඇති කියලා හිතනවා. මොකද මට බොරු ආටෝප නැහැ. පවුලෙන් හොඳ පසුබිමක් ලැබුණා මේ දේවල්වලට. ඉතිං එහෙමයි මේ ජීවිතේ.
පවුලේ විස්තර කිව්වොත්?
අම්මයි, තාත්තයි සිවිල් ඉංජිනේරුවරු දෙන්නෙක්. ඉන්නේ කැනඩාවේ. මල්ලි කෙනෙක් ඉන්නවා, තාම ඉගෙන ගන්නවා.
ජීවිතේ මොකක් කියලද හිතෙන්නේ?
මම හිතන්නෙ ඔය ප්රශ්නයට උත්තර හොයා ගත්තා නම්, අපි සෑහෙන්න ඉස්සරහින් ඉන්නේ. ජීවිතෙත් එක්තරා පිටපතක්. ඒ පිටපතට රඟපාන එකයි අපි කරන්නෙ. නොදන්න තිර පිටපතකට අනුව අපි රඟපාන එකයි කරන්නෙ.
තිර පිටපත කවුරු ලිව්වා කියලද හිතන්නේ?
ඒක ලියලා තියෙන්නෙ දෛවය. ඒක අපි කරන්නේ සකස් කරගෙන ඉදිරියට යන එකයි.
සමාජ වෙබ් අඩවිවල ඔබ නිතර දකින්න ලැබෙන චරිතයක් නේද?
ඔව්. මම සමාජ ජාල වෙබ් අඩවි වැඩියෙන් භාවිත කරනවා.
ඒකට ඇබ්බැහි වෙලාද?
ඇබ්බැහි වීමක්ද කියලා හරියට කියන්න බැහැ. නමුත් දුරකථනය නිතරම අතේ තිබෙන හින්දමද දන්නේ නැහැ, ඒ දේවල් පරිහරණය කරන එක වැඩියි. නැතිවුණා කියලා ලොකු හානියකුත් නැහැ.
අවසාන වශයෙන් ඔබේ රසිකයන්ට මොනවද කියන්න තියෙන්නෙ?
ලංකාවේ තාම කලාව ඉතුරු වෙලා තියෙනවා. ඒ කලාව ඉතුරු වෙලා තියෙන්නේ ක්ෂේත්රයට එන නවකයන් සහ ප්රවීණයන් එක්කයි. ඒ නිසා ඒ අයව අතහැරලා දාලා යන්න එපා. වෙන මාධ්යවලින් ප්රචාරය කරන අපට ආවේණික නොවෙන නිර්මාණ රැසක් තියෙනවා. ඒවා බලන්න. නමුත් ශ්රී ලාංකිකත්වයටත් ඉඩ දෙන්න කියලා කියනවා.
ඒකට පිටපතක් තියෙනවා.
නමුත් සැබෑ ජීවිතයට පිටපතක් කියන එකක් නැහැ.
මම හිතනවා දෛවය කියලා පිටපතක් තියෙනවා.
ඒකට අවශ්ය විදිහට හැමදේම විසඳෙයි කියලා.
මට අනාගත බලාපොරොත්තු ගොඩක් නැහැ.
ජීවිතය ගලා යන්න ඉඩ දීලා තියෙන්නේ.
ගලන පැත්තට මම යනවා.
දසුන් මේ කියන තිරනාටකය
ඔබෙත් මගෙත් ජීවිතවල සහ
සමස්ත විශ්වයෙම තියනවා.
දසුන් එක වරක් එල්ලිලා බිම වැටුණා.
තිර නාටකයට අනුව ඔහු වැටුණා.
ඔහු මිය යන මොහොත තිබුණේ
ඊට විනාඩි පහකට පමණ පසුවයි.
එතැන් පටන් ඔහුට වෙන දේ
ඔහුගෙ මරණය නිසා අපි කරන කියන දේ
මේ සියල්ලම තිර නාටකයෙ තියනවා.
මේ ලිපිය... ඔබ කිය වීම.. ඔබ සිතන දේ...
මේ සියල්ලම තිර නාටකයෙ සටහන් වෙනවා.
ඔහුගෙ ජීවිතයෙ සිදු වෙන සියල්ලම
ඔහු උපදින මොහොතෙත් ඊට පෙරත්
න්ශ්චිත රටාවකට සිදු වුණා.
මේ මොහොතෙත් ඔහු වෙනත් තැනක
ඒ රටාවට අනුව ගලා යනවා.
කන්දක් මුදුනෙන්
දිය පහරක් මතුවෙනකොට
මුහුදට වැටෙන තැන නිශ්චිතයි.
උල්පතේ සිට මුහුද දක්වාම
දිය පහර යන මග නිශ්චිතයි..
හැම දිය පහරක්ම ගලා බසින්නේ
ඒ මොහොතෙ බැසිය හැකි පහතම තැනටයි.
හැම සත්ව ජීවිතයක්මත් එහෙමයි.
එක නිශ්චිත මොහොතක
විකල්ප ලක්ෂයක් තිබුණත්
අවට වටා පිටාවත්
සත්වයාගේ ස්වභාවයත් අනුව
ඒ මොහොතෙ සිදු වෙන දේට අනුව
ඒ සත්වයා තබන්නේ පහසුම පියවරයි..
ඔබ වුණත් එහෙමයි.
අන් හැම කෙනෙක්මත්... හැම දෙයක්මත්
එක මොහොතකින් ඊ ළඟ මොහොතට
වෙනස් වෙන ආකාරය නිශ්චිතයි..
අද රාත්රී නින්දට යන ඔබ
මුලු රෑම ඉරියව් වෙනස් කරන ආකාරය
නිශ්චිතයි..
ඒ ඒ අවස්ථාවල වලදි
පරිසරය සහ ඔබේ ශරීරය අතර
පවතින සබඳතාවය අනුව
ඔබේ කය යම් යම් ක්රියා කරනවා.
අහඹු ලෙස පෙණු නත්... අහඹු නෑ.
ඔබ ඉරියව්වක් වෙනස් කරන්නෙ
ඔබට ඉන්න ඉරියව්වෙ ඉන්න පුලුවන්
උපරිම කාලය ගත කළාට පස්සෙයි.
එළි වෙනතුරු
ඔබ කරන හැම දේම
වෙනස පවත්වාගත හැකි උපරිම තැනට ගිහින්
වෙනස් විය හැකි අවම වෙනසට වෙනස් වෙනවා.
මේ නිසා හැම මොහොතකටම
සිදුවෙන දේ නිශ්චිතයි..
උදේ අවදි වුණාම
ඔබේ සිතට එන හැඟීම් හා සිතිවිලිත්
සාධකයක් වෙලා ඒ සාධකයටත් සාපේක්ෂව
නිශ්චිත රටාවකට වෙනස් වෙමින් යනවා.
ඔබ කරන කිසිම දෙයක් නැහැ..
ඔබේ සිතත් කයත් හැසිරෙන විදිය
ඔබ විදියට ඔබ හිතාගෙන ඉන්නවා.
සියල්ලම සිදු වෙන්නෙ
සිතත් කයත් විඳින දේ අනුවයි..
සිහි නැති වෙන්න එන්නතක් දීල
කය ක්රියා විරහිත කළාම
ඔබත් නැතුව යනවා.
ඔබේ ඊළඟ මොහොත නිශ්චිතයි.
ඔබ ඉන්න ඉරියව්ව..
ඔබ හිතන දේ... නිශ්චිතයි.
ඔබට විකල්ප කොතරම් තිබුණත්...
ඔබේ මේ මොහොත අනුව
ඊ ළඟ මොහොත නිශ්චිතයි..
යම් මොහොතක
අප අවට වටා පිටාවත්
අප තුළ තියන ස්වභාවයත් අනුව
ඒ මොහොතෙ සිදු වෙන දේට
එහි සිටින හැම කෙනෙක්ම
දක්වන ප්රතිචාරය නිශ්චිතයි.
ඊළඟ මොහොත කියන්නෙ
ඒ සියලුම ප්රතිචාර අනුව
සකස්වෙන මොහොතක්.
ඒ මොහොත නිශ්චිතයි..
මක්ඛලි ගෝසාල එහෙම කිව්වට
මගේ ඉඳුරන් විසින් මට කරන බලපෑම
ඔහුගෙ දර්ශනයට වඩා බලවත්..
ඔබට ඔබේ හිත
නතර කරන්න පුලුවන්ද?
ඔබේ හිත වැඩ කරන්නෙ
ඔබට අවශ්ය විදියට නොවෙයි..
හිත කරන්නෙ හිතට එනදේ..
ඔබ හිතනවා ඔබ කරනවා කියලා.
මම මෙහෙම කියද්දි..
ඔබ ඔය හිතන දේ හිතනවා නෙමෙයි..
ඔබට එහෙම හිතෙනවා.
ඔබ තුළ තියන ස්වභාවය අනුව
මේ මොහොතෙ මගේ වචනවලට
මේ වචන කියවන හැම කෙනෙක්ම
දක්වන ප්රතිචාරය නිශ්චිතයි.
මට අනාගතය දකින්න පුලුවනි නම්
ඔබ කියන වචන ටික
අකුරක් ගානෙ කියන්න පුලුවන්..
අඩක් වාදනය කල සංයුක්ත තැටියක
ටෙලි නාට්යයක අනාගතය
නිශ්චිතව සටහන් වෙනවා වගේ
අපේ අනාගතය නිස්චිතව පවතිනවා.
අපි මේ කරන කියන හැම දෙයක්ම
තිරනාටකයක් වගේ අපි රඟපානවා.
තිර නාටකය කියන්නෙ
හේතුත් ඵලත් සටහන්ව ඇති රටාවයි..
මුළු විශ්වයම ජාලයක් ලෙස
ඒ රටාවට අනුව ගලා යනවා.
පින් පව්... කුසල් අකුසල්...
නීවරණ... බොජ්ඣ්ංග..
මේ සියල්ල ඒ ඒ මොහොතෙ පවතින
නිශ්චිත රටාවයි..
කුසගින්න ස්වාභාවිකයි..
කුසගින්න ඇති වෙන කොට
කෑම ගැන හිතනවා.
කුසට වඩා දිව පිණවන්නට
ඔබ කැමතියි.
රාගය ඇති වෙනවා.
රස කෑම සොයන ඔබට
විඥාණයෙන් සංස්කාර මතු කරනවා.
අහල පහල ඇති රසකෑම ලැයිස්තු
හිතට එනවා.
දැන් තියෙන්නෙ කාමච්ඡන්ද...
මේ සියල්ල හේතුවත් ඵලයත් ලෙසින්
පටිච්ච සමුප්පන්නව
නියත රටාවකට සිදු වෙනවා.
මේ රටාව දකින්න.
ඔබ කියා කෙනෙක් නැහැ කියා
හැඟෙන තුරුම රටාව දකින්න..
කර්මය වේදිකාව සකස් කරනවා.
අපි ඒ වේදිකාවෙ රඟනවා...
විශ්ව තිරනාටකයට අනුව රඟනවා.
තිර නාටකය කියන්නෙ
හේතුත් ඵලත් සටහන්ව ඇති රටාවයි..
මුළු විශ්වයම ජාලයක් ලෙස
ඒ රටාවට අනුව ගලා යනවා.
පින් පව්... කුසල් අකුසල්...
නීවරණ... බොජ්ඣංග..
මේ සියල්ල ඒ ඒ මොහොතෙ පවතින
නිශ්චිත රටාවයි..
කුසගින්න ස්වාභාවිකයි..
කුසගින්න ඇති වෙන කොට
කෑම ගැන හිතනවා.
කුසට වඩා දිව පිනවන්නට
ඔබ කැමතියි.
රාගය ඇති වෙනවා.
රස කෑම සොයන ඔබට
විඥාණයෙන් සංස්කාර මතු කරනවා.
අහල පහල ඇති රසකෑම ලැයිස්තු
හිතට එනවා.
දැන් තියෙන්නෙ කාමච්ඡන්ද...
මේ සියල්ල හේතුවත් ඵලයත් ලෙසින්
පටිච්ච සමුප්පන්නව
නියත රටාවකට සිදු වෙනවා.
මේ රටාව දකින්න.
ඔබ කියා කෙනෙක් නැහැ කියා
හැඟෙන තුරුම රටාව දකින්න.
ගතිසම්පත්ති, ගතිවිපත්ති,
උපධිසම්පත්ති, උපධිවිපත්ති,
පයෝගසම්පත්ති, පයෝගවිපත්ති
සකස් වන්නේකර්මය අනුවයි..
කර්මය අනුව සකස් වෙන
අලුත් වේදිකාව තුළ
ඒ රංගභාණ්ඩ සහ නළු නිළියන් සමග
අපි නිශ්චිත රටාවකට හැසිරෙනවා.
මේ වෙලාවෙ මා මේ කරමින් සිටින්නෙ
ඇත්තටම මා විසින් කළ යුතුව තිබුණ
මා කරන්නට අවශ්ය දේ නොවෙයි..
ඔබත් සමග එක්වීමෙන්
මේ සකස්වූ පරිසරය විසින්
මා මේ මොහොතේ කළයුතු දේ කරන්නට
මා පොළඹවනු ලබන නිසා
මා මේ වචන ටයිප් කරනවා.
අනත්ත කියන
පරමාර්ථ ලක්ෂණය දේශනා කළ මුවින්
අත්තකාර පුරිසකාර කියා කියන්නේ
සම්මුතිය අනුවයි..
පරමාර්ථ වශයෙන්
මම කියා කෙනෙක් නැහැ..
....හේතුව ඵලය හේතුව ඵලය හේතුව
ඵලය හේතුව ඵලය හේතුව ඵලය....
මේ හේතුත් ඵලත් නිශ්චිතයි..
ඔබ රහත් වෙන තුරුම
ඔබේ ජීවිතය ගලා යන මග
නිශ්චිතයි..
....හේතුව ඵලය හේතුව ඵලය හේතුව
ඵලය හේතුව ඵලය හේතුව ඵලය....
කන්දක් මුදුනෙන්
දිය පහරක් මතුවෙනකොට
මුහුදට වැටෙන තැන නිශ්චිතයි.
උල්පතේ සිට මුහුද දක්වාම
දිය පහර යන මග නිශ්චිතයි..
හැම දිය පහරක්ම ගලා බසින්නේ
ඒ මොහොතෙ බැසිය හැකි පහතම තැනටයි.
හැම සත්ව ජීවිතයක්මත් එහෙමයි.
එක නිශ්චිත මොහොතක
විකල්ප ලක්ෂයක් තිබුණත්
අවට වටා පිටාවත්
සත්වයාගේ ස්වභාවයත් අනුව
ඒ මොහොතෙ සිදු වෙන දේට අනුව
ඒ සත්වයා තබන්නේ පහසුම පියවරයි..
ඔබ වුණත් එහෙමයි.
අන් හැම කෙනෙක්මත්... හැම දෙයක්මත්
එක මොහොතකින් ඊ ළඟ මොහොතට
වෙනස් වෙන ආකාරය නිශ්චිතයි..
කිසිවක් නොකර බලා ඉන්න..
ඒ වෙනස්වෙන ආකාරය
ඔබටම දකින්න පුලුවන්..
ඔබ වීර්යය ගැන
විශ්වාස කරනවා නම්
වීර්යයෙන්...
ඔබ කරන සියල්ල නතර කරන්න..
ඔබට ඔබ නතර කරන්න බැහැ..
ඔබට ඔබ නතර කළ නොහැකි බව
නිශ්චිතයි..
ඔබ අද දවස පුරා
ලක්ෂවාරයක් විතර
ඔබේ ඉරියව් වෙනස් කරන්න ඇති..
එයින් කීයක් ඔබ විසින් වෙනස් කළාද?
ඔබ ඉරියව් වෙනස් කළ බව
ඔබ දන්නෙවත් නැහැ.
ඔබත් දිය පහරක් මෙන්
එක ඉරියව්වකඉන් ඊට වඩා පහසු
ඔබට පහසුම ඉරියව්වට මාරු වෙනවා.
සීතල උණුසුම.. මාංශ පේශි...
ඔබ වෙනුවෙන් තීරණ ගන්නවා.
ඔබ එකඟ වෙනවා.
ඔබ ලොක්කා කියා ඔබ හිතනවා.
එක සිතුවිල්ලකින් ඊට වඩා පහසු
ඔබට පහසුම සිතුවිල්ලකට මාරු වෙනවා.
සිතේ ඇතිවෙන රාගය, ද්වේශය...
මතු වෙන නීවරණ
ඔබ වෙනුවෙන් තීරණ ගන්නවා.
ඔබ එකඟ වෙනවා.
ඔබ ලොක්කා කියා ඔබ හිතනවා.
ඔබ ඉක්මවා ක්රියා කරන
මේ ගලා යෑමට නතු වී
මම ලොක්ක.. මම කරනවා යයි සිතීම
අහංකාරයයි..
ඔබ පාලනය කරන්නේ
ඔබේ අහංකාරයයි..
කෙලෙස් තියන තුරු මම ඉන්නවා.
මා අනත්ත විස්තර කළාට
කෙලෙස් තියන තුරු
මම ඉන්නවා.
කෙලෙස් සම්පූර්ණයෙන්ම නැති වෙන තුරු
මම නැති වෙන්නේ නැහැ.
විදසුන් වැඩීමෙන්
කෙලෙස් අඩු වෙන විට
මමත්වය දුර්වල වෙනවා.
විදසුන් වඩන කෙනෙක්
සිදුවෙන වෙනස්කම් දෙස
සිහියෙන් හා උපේක්ෂාවෙන්
බලා ඉන්න කොට
තිරනාටකය ඉබේට දිගහැරෙන විදිය
අපටම පෙනෙනවා.
එවිට සත්යය පෙනෙනවා.
සැබෑ ප්රඥාව ඇතිවන්නේ
විදසුන් වැඩීමෙන්
අනිච්ච, දුක්ඛ, අනත්ත...
තමා තුල දැකීමෙනුයි.
නියති වාදය ලෙස ඔබ දකින්නේ
අනත්ත ලක්ෂණයයි..
අනත්ත ලක්ෂණය...
පිළිබඳ සත්යය පිළිගන්න
ඔබේ මමත්වය ඉඩ දෙන්නෙ නැහැ..
ඒත්
ඔබට දැන් ගැටලුව මතු වුණා.
ඔබ අදින් පසුව
මේ ගැන විමසන බව මා දන්නවා.
ඔබ කතාව නතර කිරීමෙන් පෙනෙන්නේ
ඔබ මමත්වය කෙළවර ඇති ප්රපාතයෙහි
මුව විට දක්වා පැමිණි බවයි..
මේ මොහොතෙහි ඔබ හැසිරෙන්නේ
ඔබේ ස්වභාවයට අනුව,
ඔබ දන්නා දේ අනුව
තිරනාටකයට අනුව
ඔබ විසින් කළ යුතු දේයි.
තිර නාටකයෙහි ලියැවී ඇත්නම්
නැවත අප හමුවෙයි...
================================================
සැබෑ ජීවිතයේදී ඔබ පෙම් කරනවා කෙනෙකුට,
ඒ අතරට තව කෙනෙක් එනවා.
ඔබ කොහොමද ප්රේමය ජයගන්නේ?
ටෙලිනාට්යයක් හරි, චිත්රපටයක් හරි නම් ඒ අතරට තව කෙනෙක් එනවා.
ඔබ කොහොමද ප්රේමය ජයගන්නේ?
ඒකට පිටපතක් තියෙනවා.
නමුත් සැබෑ ජීවිතයට පිටපතක් කියන එකක් නැහැ.
මම හිතනවා දෛවය කියලා පිටපතක් තියෙනවා.
ඒකට අවශ්ය විදිහට හැමදේම විසඳෙයි කියලා.
මට අනාගත බලාපොරොත්තු ගොඩක් නැහැ.
ජීවිතය ගලා යන්න ඉඩ දීලා තියෙන්නේ.
ගලන පැත්තට මම යනවා.
දසුන් මේ කියන තිරනාටකය
ඔබෙත් මගෙත් ජීවිතවල සහ
සමස්ත විශ්වයෙම තියනවා.
දසුන් එක වරක් එල්ලිලා බිම වැටුණා.
තිර නාටකයට අනුව ඔහු වැටුණා.
ඔහු මිය යන මොහොත තිබුණේ
ඊට විනාඩි පහකට පමණ පසුවයි.
එතැන් පටන් ඔහුට වෙන දේ
ඔහුගෙ මරණය නිසා අපි කරන කියන දේ
මේ සියල්ලම තිර නාටකයෙ තියනවා.
මේ ලිපිය... ඔබ කිය වීම.. ඔබ සිතන දේ...
මේ සියල්ලම තිර නාටකයෙ සටහන් වෙනවා.
ඔහුගෙ ජීවිතයෙ සිදු වෙන සියල්ලම
ඔහු උපදින මොහොතෙත් ඊට පෙරත්
න්ශ්චිත රටාවකට සිදු වුණා.
මේ මොහොතෙත් ඔහු වෙනත් තැනක
ඒ රටාවට අනුව ගලා යනවා.
කන්දක් මුදුනෙන්
දිය පහරක් මතුවෙනකොට
මුහුදට වැටෙන තැන නිශ්චිතයි.
උල්පතේ සිට මුහුද දක්වාම
දිය පහර යන මග නිශ්චිතයි..
හැම දිය පහරක්ම ගලා බසින්නේ
ඒ මොහොතෙ බැසිය හැකි පහතම තැනටයි.
හැම සත්ව ජීවිතයක්මත් එහෙමයි.
එක නිශ්චිත මොහොතක
විකල්ප ලක්ෂයක් තිබුණත්
අවට වටා පිටාවත්
සත්වයාගේ ස්වභාවයත් අනුව
ඒ මොහොතෙ සිදු වෙන දේට අනුව
ඒ සත්වයා තබන්නේ පහසුම පියවරයි..
ඔබ වුණත් එහෙමයි.
අන් හැම කෙනෙක්මත්... හැම දෙයක්මත්
එක මොහොතකින් ඊ ළඟ මොහොතට
වෙනස් වෙන ආකාරය නිශ්චිතයි..
අද රාත්රී නින්දට යන ඔබ
මුලු රෑම ඉරියව් වෙනස් කරන ආකාරය
නිශ්චිතයි..
ඒ ඒ අවස්ථාවල වලදි
පරිසරය සහ ඔබේ ශරීරය අතර
පවතින සබඳතාවය අනුව
ඔබේ කය යම් යම් ක්රියා කරනවා.
අහඹු ලෙස පෙණු නත්... අහඹු නෑ.
ඔබ ඉරියව්වක් වෙනස් කරන්නෙ
ඔබට ඉන්න ඉරියව්වෙ ඉන්න පුලුවන්
උපරිම කාලය ගත කළාට පස්සෙයි.
එළි වෙනතුරු
ඔබ කරන හැම දේම
වෙනස පවත්වාගත හැකි උපරිම තැනට ගිහින්
වෙනස් විය හැකි අවම වෙනසට වෙනස් වෙනවා.
මේ නිසා හැම මොහොතකටම
සිදුවෙන දේ නිශ්චිතයි..
උදේ අවදි වුණාම
ඔබේ සිතට එන හැඟීම් හා සිතිවිලිත්
සාධකයක් වෙලා ඒ සාධකයටත් සාපේක්ෂව
නිශ්චිත රටාවකට වෙනස් වෙමින් යනවා.
ඔබ කරන කිසිම දෙයක් නැහැ..
ඔබේ සිතත් කයත් හැසිරෙන විදිය
ඔබ විදියට ඔබ හිතාගෙන ඉන්නවා.
සියල්ලම සිදු වෙන්නෙ
සිතත් කයත් විඳින දේ අනුවයි..
සිහි නැති වෙන්න එන්නතක් දීල
කය ක්රියා විරහිත කළාම
ඔබත් නැතුව යනවා.
ඔබේ ඊළඟ මොහොත නිශ්චිතයි.
ඔබ ඉන්න ඉරියව්ව..
ඔබ හිතන දේ... නිශ්චිතයි.
ඔබට විකල්ප කොතරම් තිබුණත්...
ඔබේ මේ මොහොත අනුව
ඊ ළඟ මොහොත නිශ්චිතයි..
යම් මොහොතක
අප අවට වටා පිටාවත්
අප තුළ තියන ස්වභාවයත් අනුව
ඒ මොහොතෙ සිදු වෙන දේට
එහි සිටින හැම කෙනෙක්ම
දක්වන ප්රතිචාරය නිශ්චිතයි.
ඊළඟ මොහොත කියන්නෙ
ඒ සියලුම ප්රතිචාර අනුව
සකස්වෙන මොහොතක්.
ඒ මොහොත නිශ්චිතයි..
මක්ඛලි ගෝසාල එහෙම කිව්වට
මගේ ඉඳුරන් විසින් මට කරන බලපෑම
ඔහුගෙ දර්ශනයට වඩා බලවත්..
ඔබට ඔබේ හිත
නතර කරන්න පුලුවන්ද?
ඔබේ හිත වැඩ කරන්නෙ
ඔබට අවශ්ය විදියට නොවෙයි..
හිත කරන්නෙ හිතට එනදේ..
ඔබ හිතනවා ඔබ කරනවා කියලා.
මම මෙහෙම කියද්දි..
ඔබ ඔය හිතන දේ හිතනවා නෙමෙයි..
ඔබට එහෙම හිතෙනවා.
ඔබ තුළ තියන ස්වභාවය අනුව
මේ මොහොතෙ මගේ වචනවලට
මේ වචන කියවන හැම කෙනෙක්ම
දක්වන ප්රතිචාරය නිශ්චිතයි.
මට අනාගතය දකින්න පුලුවනි නම්
ඔබ කියන වචන ටික
අකුරක් ගානෙ කියන්න පුලුවන්..
අඩක් වාදනය කල සංයුක්ත තැටියක
ටෙලි නාට්යයක අනාගතය
නිශ්චිතව සටහන් වෙනවා වගේ
අපේ අනාගතය නිස්චිතව පවතිනවා.
අපි මේ කරන කියන හැම දෙයක්ම
තිරනාටකයක් වගේ අපි රඟපානවා.
තිර නාටකය කියන්නෙ
හේතුත් ඵලත් සටහන්ව ඇති රටාවයි..
මුළු විශ්වයම ජාලයක් ලෙස
ඒ රටාවට අනුව ගලා යනවා.
පින් පව්... කුසල් අකුසල්...
නීවරණ... බොජ්ඣ්ංග..
මේ සියල්ල ඒ ඒ මොහොතෙ පවතින
නිශ්චිත රටාවයි..
කුසගින්න ස්වාභාවිකයි..
කුසගින්න ඇති වෙන කොට
කෑම ගැන හිතනවා.
කුසට වඩා දිව පිණවන්නට
ඔබ කැමතියි.
රාගය ඇති වෙනවා.
රස කෑම සොයන ඔබට
විඥාණයෙන් සංස්කාර මතු කරනවා.
අහල පහල ඇති රසකෑම ලැයිස්තු
හිතට එනවා.
දැන් තියෙන්නෙ කාමච්ඡන්ද...
මේ සියල්ල හේතුවත් ඵලයත් ලෙසින්
පටිච්ච සමුප්පන්නව
නියත රටාවකට සිදු වෙනවා.
මේ රටාව දකින්න.
ඔබ කියා කෙනෙක් නැහැ කියා
හැඟෙන තුරුම රටාව දකින්න..
කර්මය වේදිකාව සකස් කරනවා.
අපි ඒ වේදිකාවෙ රඟනවා...
විශ්ව තිරනාටකයට අනුව රඟනවා.
තිර නාටකය කියන්නෙ
හේතුත් ඵලත් සටහන්ව ඇති රටාවයි..
මුළු විශ්වයම ජාලයක් ලෙස
ඒ රටාවට අනුව ගලා යනවා.
පින් පව්... කුසල් අකුසල්...
නීවරණ... බොජ්ඣංග..
මේ සියල්ල ඒ ඒ මොහොතෙ පවතින
නිශ්චිත රටාවයි..
කුසගින්න ස්වාභාවිකයි..
කුසගින්න ඇති වෙන කොට
කෑම ගැන හිතනවා.
කුසට වඩා දිව පිනවන්නට
ඔබ කැමතියි.
රාගය ඇති වෙනවා.
රස කෑම සොයන ඔබට
විඥාණයෙන් සංස්කාර මතු කරනවා.
අහල පහල ඇති රසකෑම ලැයිස්තු
හිතට එනවා.
දැන් තියෙන්නෙ කාමච්ඡන්ද...
මේ සියල්ල හේතුවත් ඵලයත් ලෙසින්
පටිච්ච සමුප්පන්නව
නියත රටාවකට සිදු වෙනවා.
මේ රටාව දකින්න.
ඔබ කියා කෙනෙක් නැහැ කියා
හැඟෙන තුරුම රටාව දකින්න.
ගතිසම්පත්ති, ගතිවිපත්ති,
උපධිසම්පත්ති, උපධිවිපත්ති,
පයෝගසම්පත්ති, පයෝගවිපත්ති
සකස් වන්නේකර්මය අනුවයි..
කර්මය අනුව සකස් වෙන
අලුත් වේදිකාව තුළ
ඒ රංගභාණ්ඩ සහ නළු නිළියන් සමග
අපි නිශ්චිත රටාවකට හැසිරෙනවා.
මේ වෙලාවෙ මා මේ කරමින් සිටින්නෙ
ඇත්තටම මා විසින් කළ යුතුව තිබුණ
මා කරන්නට අවශ්ය දේ නොවෙයි..
ඔබත් සමග එක්වීමෙන්
මේ සකස්වූ පරිසරය විසින්
මා මේ මොහොතේ කළයුතු දේ කරන්නට
මා පොළඹවනු ලබන නිසා
මා මේ වචන ටයිප් කරනවා.
අනත්ත කියන
පරමාර්ථ ලක්ෂණය දේශනා කළ මුවින්
අත්තකාර පුරිසකාර කියා කියන්නේ
සම්මුතිය අනුවයි..
පරමාර්ථ වශයෙන්
මම කියා කෙනෙක් නැහැ..
....හේතුව ඵලය හේතුව ඵලය හේතුව
ඵලය හේතුව ඵලය හේතුව ඵලය....
මේ හේතුත් ඵලත් නිශ්චිතයි..
ඔබ රහත් වෙන තුරුම
ඔබේ ජීවිතය ගලා යන මග
නිශ්චිතයි..
....හේතුව ඵලය හේතුව ඵලය හේතුව
ඵලය හේතුව ඵලය හේතුව ඵලය....
කන්දක් මුදුනෙන්
දිය පහරක් මතුවෙනකොට
මුහුදට වැටෙන තැන නිශ්චිතයි.
උල්පතේ සිට මුහුද දක්වාම
දිය පහර යන මග නිශ්චිතයි..
හැම දිය පහරක්ම ගලා බසින්නේ
ඒ මොහොතෙ බැසිය හැකි පහතම තැනටයි.
හැම සත්ව ජීවිතයක්මත් එහෙමයි.
එක නිශ්චිත මොහොතක
විකල්ප ලක්ෂයක් තිබුණත්
අවට වටා පිටාවත්
සත්වයාගේ ස්වභාවයත් අනුව
ඒ මොහොතෙ සිදු වෙන දේට අනුව
ඒ සත්වයා තබන්නේ පහසුම පියවරයි..
ඔබ වුණත් එහෙමයි.
අන් හැම කෙනෙක්මත්... හැම දෙයක්මත්
එක මොහොතකින් ඊ ළඟ මොහොතට
වෙනස් වෙන ආකාරය නිශ්චිතයි..
කිසිවක් නොකර බලා ඉන්න..
ඒ වෙනස්වෙන ආකාරය
ඔබටම දකින්න පුලුවන්..
ඔබ වීර්යය ගැන
විශ්වාස කරනවා නම්
වීර්යයෙන්...
ඔබ කරන සියල්ල නතර කරන්න..
ඔබට ඔබ නතර කරන්න බැහැ..
ඔබට ඔබ නතර කළ නොහැකි බව
නිශ්චිතයි..
ඔබ අද දවස පුරා
ලක්ෂවාරයක් විතර
ඔබේ ඉරියව් වෙනස් කරන්න ඇති..
එයින් කීයක් ඔබ විසින් වෙනස් කළාද?
ඔබ ඉරියව් වෙනස් කළ බව
ඔබ දන්නෙවත් නැහැ.
ඔබත් දිය පහරක් මෙන්
එක ඉරියව්වකඉන් ඊට වඩා පහසු
ඔබට පහසුම ඉරියව්වට මාරු වෙනවා.
සීතල උණුසුම.. මාංශ පේශි...
ඔබ වෙනුවෙන් තීරණ ගන්නවා.
ඔබ එකඟ වෙනවා.
ඔබ ලොක්කා කියා ඔබ හිතනවා.
එක සිතුවිල්ලකින් ඊට වඩා පහසු
ඔබට පහසුම සිතුවිල්ලකට මාරු වෙනවා.
සිතේ ඇතිවෙන රාගය, ද්වේශය...
මතු වෙන නීවරණ
ඔබ වෙනුවෙන් තීරණ ගන්නවා.
ඔබ එකඟ වෙනවා.
ඔබ ලොක්කා කියා ඔබ හිතනවා.
ඔබ ඉක්මවා ක්රියා කරන
මේ ගලා යෑමට නතු වී
මම ලොක්ක.. මම කරනවා යයි සිතීම
අහංකාරයයි..
ඔබ පාලනය කරන්නේ
ඔබේ අහංකාරයයි..
කෙලෙස් තියන තුරු මම ඉන්නවා.
මා අනත්ත විස්තර කළාට
කෙලෙස් තියන තුරු
මම ඉන්නවා.
කෙලෙස් සම්පූර්ණයෙන්ම නැති වෙන තුරු
මම නැති වෙන්නේ නැහැ.
විදසුන් වැඩීමෙන්
කෙලෙස් අඩු වෙන විට
මමත්වය දුර්වල වෙනවා.
විදසුන් වඩන කෙනෙක්
සිදුවෙන වෙනස්කම් දෙස
සිහියෙන් හා උපේක්ෂාවෙන්
බලා ඉන්න කොට
තිරනාටකය ඉබේට දිගහැරෙන විදිය
අපටම පෙනෙනවා.
එවිට සත්යය පෙනෙනවා.
සැබෑ ප්රඥාව ඇතිවන්නේ
විදසුන් වැඩීමෙන්
අනිච්ච, දුක්ඛ, අනත්ත...
තමා තුල දැකීමෙනුයි.
නියති වාදය ලෙස ඔබ දකින්නේ
අනත්ත ලක්ෂණයයි..
අනත්ත ලක්ෂණය...
පිළිබඳ සත්යය පිළිගන්න
ඔබේ මමත්වය ඉඩ දෙන්නෙ නැහැ..
ඒත්
ඔබට දැන් ගැටලුව මතු වුණා.
ඔබ අදින් පසුව
මේ ගැන විමසන බව මා දන්නවා.
ඔබ කතාව නතර කිරීමෙන් පෙනෙන්නේ
ඔබ මමත්වය කෙළවර ඇති ප්රපාතයෙහි
මුව විට දක්වා පැමිණි බවයි..
මේ මොහොතෙහි ඔබ හැසිරෙන්නේ
ඔබේ ස්වභාවයට අනුව,
ඔබ දන්නා දේ අනුව
තිරනාටකයට අනුව
ඔබ විසින් කළ යුතු දේයි.
තිර නාටකයෙහි ලියැවී ඇත්නම්
නැවත අප හමුවෙයි...
No comments:
Post a Comment