20180106

ගීතයක් නිර්මාණයේදී සංගීත භාණ්ඩවල විවිධ නාද රටා සුසංයෝජනය


මේ ගීතය විශිෂ්ඨ නිර්මාණයක්.

රිද්මය හඳුනාගත් සංගීතඥයෙක්.
රිද්මය අනුව සැලෙන ගායකයෙක්..

තාලය මත යැපීම සංගීත නිර්මාණයක
පියවි ආලෝකය දුර්වල කරන සාධකයක්.

තාලය අත්වැලක්.

තාලය අත්වැලක් නොවී
කිහිලිකරුවක් වුණොත්
ගීතය අංග විකල වෙනවා..

හොඳ ගීතයක තාලය
තැනින් තැන මතුවෙන සාධකයක්.

තාලය
යුද සරඹ පිටියක නම්
සියල්ලන් එකාකාරී කරන සාධකයක්.
ගීයකට තාලය යෙදිය යුත්තේ
රිද්මයානුකූලවයි...

තාලයක විරාමය එකාකාරීයි.
ගීතයක තාලය රිද්මයානුකූලයි.

රිද්මයක විරාමයන් විවිධයි..
එමෙන්ම සංගතිකයි...

යුද බිමක ගයන රණ ගීයක වුණත්
රසිකයාට ඉසිඹුලන්නට විරාමයන් අවශ්‍යයි.
මේ ගීය ඒ විරාමය
උවමනාවෙන්ම මතු කර දෙනවා.

සංගීතය අත්වැලක් විනා
පසුබිම් සංගීතය වීම රසයට බාධාවක්.

සංගීත භාණ්ඩවල විවිධ නාද රටා
එකිනෙක සංගීත භාණ්ඩ සමගත්
ගීතය සමගත් සුසංයෝජනය විය යුතුයි.

සංගීත භාණ්ඩවල විවිධ නාද රටාවන්
තනි භාණ්ඩයක විවිධාංගීකරණයක් මෙන්
එකිනෙක සමග මනාව මුසු කරන්නට
ඉලයරාජා, රෙහෙමාන් දක්වන හැකියාව
අතිශයින් අපූර්වයි.

මේ ගීතයේ රූප රාමුවලින් පවා
භාණ්ඩයෙන් භාණ්ඩයට මුසු වෙන
නාදරටාව ගමන් කරන ආකාරය
පැහැදිලිව දකින්න පුලුවන්.

චිත්‍රයක වර්ණ මුසු කරන්නාක් මෙන්
ඔවුන් සංගීත නාද මුසු කරන්නේ
භාණ්ඩ වෙන් කර හඳුනාගන්නට පවා
අප වැන්නන්ට ඉඩහසර නොතබමිනුයි.

ගීය හාම්පුතා වී
උජාරුවෙන් ඉදිරියට යද්දී
සංගීතය මෙහෙකරුවන් නොවී
ගීතය පෙරගමන් කරු වී
සංගීතය අනුගාමික වීමෙන්
ගීය ඒකමිතික වෙනවා.

අප රස විඳින වෙනත් සාධක වලට
මේ ඒකමිතියත් ආධාරකයක් වෙනවා.

සමස්තය දකින නිර්මාණ කරුවා
අපට සමස්තයම ලබා දෙනවා.

-----------------------------------------

ගීතයක් නිර්මාණයේදී
තාල වාද්‍යභාණ්ඩ
කිහිපයක් යොදා ගැනීමෙන්
සංගීත රසය ඉසුරුමත් වෙනවා.

සංගීත භාණ්ඩවල විවිධ නාද රටා
එකිනෙක සංගීත භාණ්ඩ සමගත්
ගීතය සමගත් සුසංයෝජනය විය යුතුයි.

සංගීත භාණ්ඩවල විවිධ නාද රටාවන්
තනි භාණ්ඩයක විවිධාංගීකරණයක් මෙන්
එකිනෙක සමග මනාව මුසු කරන්නට
ඉලයරාජා, රෙහෙමාන් දක්වන හැකියාව
අතිශයින් අපූර්වයි.

තාල භාණ්ඩ දහයක් යොදා ගත්තත්
ඒ සියල්ල තනි තාල භාණ්ඩයක් මෙන්
ගීතයක් තුළ යොදාගැනීම
සංගීතයේ පිරිසිදු බවට හේතුවෙනවා.

වාද්‍යභාණ්ඩ රැසක්
ඒකමිතිකව මුසු කිරීම
ඉලයරාජා භාවිතා කරන අයුරු
මේ වීඩියෝ දර්ශනයෙන්
හඳුනා ගන්න පුලුවන්.

No comments:

Post a Comment